ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 30.80 29,26   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

BADANIE I OCENA WIARYGODNOŚCI PARTNERA GOSPODARCZEGO


MENDEL T., PRZENICZKA

wydawnictwo: WYD UE POZNAŃ , rok wydania 2002, wydanie II

cena netto: 30.80 Twoja cena  29,26 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zmiany społeczno-gospodarcze, których jesteśmy świadkami począwszy od roku 1989 wywarły ogromny wpływ na strukturę polskiej gospodarki oraz zasady gry przedsiębiorstw na rynku. Mnożące się podmioty gospodarcze oraz zmniejszenie się roli państwa w życiu gospodarczym wymusiły na organizacjach zachowania zgodne z zasadami wolnego rynku. Wiąże się to oczywiście również z jego negatywnymi konsekwencjami, a w szczególności ze wzrostem ryzyka obrotu handlowego i inwestycyjnego. Dotychczasowe zagrożenia, związane raczej ze sferą polityki, zostały wyparte przez wątpliwości co do uczciwości i wypłacalności kontrahentów gospodarczych. Wraz z rozwojem systemu rynkowego oraz firm działających w jego ramach daje się zauważyć wzrost zainteresowania problematyką badania wiarygodności partnerów gospodarczych. Zjawisko to jest efektem m.in. funkcjonowania dużej liczby podmiotów o mało sprawdzonej wiarygodności, powszechnej dostępność do kredytów, słabo rozwiniętej sieci informacji o partnerach handlowych, zwiększonego ryzyka działania w warunkach niepewności oraz rozszerzania się działalności konkurencyjnej.


Spis treści

Wstep

Cześć I
Potrzeba badania wiarygodności we współczesnym przedsiębiorstwie (T. Mendel, J. Przeniczka)
I. Rynek a badanie wiarygodnooci partnerów gospodarczych
1. Pojecie i ogólna charakterystyka gospodarki rynkowej
2. Transformacja ustrojowa w Polsce
3. Charakterystyka otoczenia gospodarczego
4. Rola konkurencji w gospodarce rynkowej

II. Istota i metody badania wiarygodnooci
I. Znaczenie badania wiarygodnooci konkurentów
2. Proces badania wiarygodności
3. Zakres podmiotowy i przedmiotowy analiz
4. Standing jako element badania wiarygodnooci gospodarczej
5. Metody oceny kondycji maj1tkowo - finansowej firmy
6. Analiza standingu firmy na podstawie sprawozdan finansowych
7. Analiza SWOT jako instrument oceny ryzyka
8. Reputacja firmy w badaniu wiarygodności

Cześć II
Zasoby informacyjne w procesie badania wiarygodności (T. Mendel, J. Przeniczka)
III. Znaczenie informacji w procesie badania wiarygodności partnera gospodarczego
1. Rola informacji w procesie zarządzania
2. Informacja w badaniu wiarygodności
3. Źródła informacji o standingu firm
4. Dokumenty źródłowe w badaniu standingu firm polskich
5. Źródła wstępnych informacji identyfikujących firmę
IV. Międzybankowe systemy wymiany informacji
1. Geneza powstania Biura Informacji Kredytowej S.A.
2. Zakres działania Biura
3. BIK S.A. a sektor bankowy
4. Ewolucja systemu informacji kredytowej na przykładzie USA
5. Najważniejsze biura kredytowe Unii Europejskiej
6. Japonski system wymiany informacji kredytowej
V. Wywiadownie gospodarcze
1. Historia i funkcjonowanie wywiadowni gospodarczych
2. Raporty - podstawowe produkty wywiadowni gospodarczych
3. Ugrupowania gospodarcze oraz stowarzyszenia wywiadowni gospodarczych
4. Współpraca przedsiebiorstw z wywiadowniami gospodarczymi
5. Charakterystyka dodatkowych usług wywiadowni gospodarczych
6. Wyspecjalizowane informacyjne jednostki organizacyjne przedsiebiorstw

Cześć III Wiarygodność w usługach finansowych (T. Mendel)
VI. Bankowe problemy badania wiarygodności
1. Transformacja polskiego systemu bankowego
2. Bankowe metody ograniczania ryzyka kredytowego
3. Wybór strategii wobec ryzyka kredytowego
4. Instrumenty zarządzania ryzykiem kredytowym
5. Prawne zabezpieczenia wierzytelności banków
6. Leasing a wiarygodnooa kontrahenta
VII. Procedury badania wiarygodności kredytowej
1. Zarys procedury kredytowej
2. Metodyka oceny zdolności kredytowej
3. Metoda skwantyfikowanej oceny stanu ekonomiczno-finansowego
4. Proces oceny zdolności kredytowej klienta indywidualnego
5. Procedura badania zdolności kredytowej klienta indywidualnego

Cześć IV
Wiarygodność w obrocie gospodarczym (J. Przeniczka)
VIII. Kredyt kupiecki jako narzędzie zarządzania firmą
1. Kredyt kupiecki
2. System zarządzania należnościami
3. Cykl zarządzania kredytem kupieckim
4. Polityka kredytowa
IX. Metody minimalizacji ryzyka
1. Zasady i metody zarządzania kredytem kupieckim i należnościami
2. Monitoring własnej kondycji ekonomiczno -finansowej
3. Badanie wiarygodności odbiorców
4. Obrót wierzytelnościami
Spis literatury
Rysunki
Tabele
Streszczenie

227 stron, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022