ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

WINDYKACJA TOM 1-3. PAKIET ANTYKRYZYSOWY DLA PRZEDSIĘBIORCÓW, HANDLOWC


HOLWEK J. OSMAN A. JANKOWSKI P.

wydawnictwo: ONE PRESS , rok wydania 2006, wydanie I

cena netto: 207.90 Twoja cena  197,51 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

"Dług niespłacony" nie znaczy "dług utracony"

Odwlekanie płatności, unikanie wizyt i telefonów, wymyślanie wymówek - oto linia obrony typowego dłużnika. Zbyt wiele firm w Polsce istnieje tylko dlatego, że nie spłaca zobowiązań. Niektóre z nich wyspecjalizowały się w robieniu zakupów na wieczny kredyt. Efekt jest taki, że prowadząc firmę, będąc handlowcem lub pracując w dziale windykacji, masz do czynienia z ogólnokrajową mafią dłużników. Co nie znaczy, że jesteś wobec niej bezsilny.

Dłużnicy nie są bezkarni. Ściąganie należności na drodze sądowej nie musi wlec się latami. Możesz załatwić sprawę polubownie, używając argumentów, które przekonają racjonalnie myślącego dłużnika. A dobrze funkcjonujący dział windykacji jest skuteczną bronią przeciwko niesolidnym płatnikom. Problem w tym, że wierzyciele zbyt często dają za wygraną i rezygnują z pieniędzy, ponieważ nie wiedzą, ile narzędzi egzekwowania należności mają pod ręką.

Niniejsza edycja jest podsumowaniem doświadczeń trzech windykatorów-weteranów, którzy od lat pomagają polskim firmom w ściąganiu należności. Dowiedz się, jak postępować z dłużnikami i opanować zasady ich gry. Poznaj metody specjalistów, którzy na co dzień zawierają ugody na drodze polubownej i sądowej. Przekonaj się, że dług niespłacony nie musi być długiem utraconym.

  • Jak reagować na typowe wymówki dłużników?
  • Jak zawczasu rozpoznawać kontrahentów, którzy nie płacą?
  • Jak rozmawiać z różnymi typami dłużników: komu zawierzyć, a z kim grać twardo?
  • Jak zabezpieczać płatności: hipoteka, przewłaszczenie, zastaw, poręczenie, weksel?
  • Jak przygotować się do sprawy sądowej?
  • Jak współpracować z komornikiem i firmą windykacyjną?
  • Jak korzystać z Krajowego Rejestru Dłużników?
  • Jak zbudować dział windykacji w firmie?
Pakiet antykryzysowy dla przedsiębiorców, handlowców i specjalistów od windykacji

Pakiet składa się z trzech tomów, tj.:

Tom I. Negocjacje z dłużnikami - (Jarosław Holwek)

Zagraj w Dłużnika: nie daj się zwodzić i odzyskaj pieniądze

  • Jakie sytuacje i zachowania wierzycieli zachęcają dłużników do odwlekania płatności?
  • Jak unikać ludzi, którzy popadają w długi?
  • Jakie informacje o dłużniku pomagają w ściąganiu należności?

Co zrobić z dłużnikiem, który nie płaci?
Ściąganie należności to gra psychologiczna, w której wierzyciele zbyt często ulegają - i odpuszczają. Dłużnicy wymyślają niezliczone wymówki. Powołują się na biedę i wypadki losowe. Unikają spotkań i telefonów. Wywołują współczucie, blefują i udają głupiego. Na każdym kroku odbierają wierzycielom chęć do walki.

Chcesz odzyskać pieniądze, nie włócząc się latami po sądach i nie sięgając po drastyczne środki? Zagraj w Dłużnika. Opanuj tę psychologiczną grę lepiej niż ci, którzy nie płacą. Zdobądź nad nimi przewagę, jaką ma dobry detektyw nad ściganym przestępcą. Przeczytaj tę książkę i dowiedz się:

  • jak rozpoznać dłużnika, z którym można się ułożyć, i takiego, który z własnej woli nie zapłaci,
  • kiedy zaufać dłużnikowi, kiedy siedzieć mu na karku, a kiedy negocjować,
  • dlaczego działy windykacji w większości firm są nieskuteczne,
  • jak zawczasu rozpoznać kontrahenta, który nie płaci,
  • w jakie destrukcyjne zachowania i tendencje popadają dłużnicy,
  • jak reagować na sztuczki w stylu: "Zapłacę jutro...", "Jak pan może! Właśnie zapłaciłem ZUS...", "Nic mi o tym nie wiadomo...".

Czy trzeba udowadniać, jak bardzo ta książka jest potrzebna w kraju, który słynie z zatorów płatniczych i opieszałych sądów? Ludzka strona windykacji to nie tylko temat filmów takich, jak "Dług" czy "Komornik". To problem, który dotyka Cię bezpośrednio, jeśli jesteś przedsiębiorcą, pracownikiem działu windykacji lub gdy zawodowo zajmujesz się ściąganiem długów. Autor książki, doświadczony windykator, pomoże Ci dochodzić swoich praw i zmniejszyć ciężar emocjonalny tej pracy.

Spis treści

TOM I

Wstęp

1. Psychologiczne aspekty zadłużenia

2. Czynniki zachęcające dłużników do uników i pułapki czyhające na wierzyciela

3. Skłonność do wpadania w długi a typ osobowości

4. Co robić z dłużnikiem? - zasady działania wierzyciela (windykatora)

5. Procedura windykacyjna

6. Gry i wymówki dłużników

7. Sankcje

8. Rola informacji w windykacji należności

Zakończenie

Skorowidz

194 strony, A5, twarda oprawa


Tom II. Prawne aspekty windykacji - (Anna Osman)

Od wezwania do zapłaty do rozprawy sądowej i egzekucji komorniczej

  • Wzory pism: weksle, wnioski sądowe, oświadczenia wierzyciela i dłużnika
  • Formy zabezpieczeń płatności: hipoteka, przewłaszczenie, zastaw, poręczenie
  • Co zrobić, aby dłużnik nie mógł wykorzystywać kruczków formalno-prawnych do uchylania się od zapłaty

Przedsiębiorca, który nie spotkał się jeszcze w sądzie z niesolidnym płatnikiem, przypomina dżokeja, który nigdy nie spadł z konia... Ściąganie długu przez sąd i komornika to kręta i sformalizowana ścieżka. Jeśli chcesz stawiać na niej więcej kroków do przodu niż do tyłu, poznaj zawczasu odpowiedzi na dość trudne pytania.

Ta książka to ABC ściągania długu na drodze prawnej. Przeczytaj ją, a unikniesz kosztownych błędów w postępowaniu sądowym i komorniczym. Dowiedz się:

  • jak przygotować i wysłać prawidłowe wezwanie do zapłaty,
  • kiedy i z jakimi dokumentami iść do sądu,
  • jak wybrać sąd właściwy dla danej sprawy: sąd okręgowy, rejonowy czy antymonopolowy,
  • kto pokrywa koszty sądowe i procesowe,
  • na czym polega postępowanie nakazowe, uproszczone i upominawcze,
  • jak współpracować z komornikiem,
  • z czego ściągać dług: egzekucja z rzeczy ruchomych i nieruchomości, wynagrodzenia za pracę, rachunku bankowego,
  • jak dzielić wyegzekwowaną sumę: ile dla wierzyciela, ile na koszty egzekucji.

Dowiesz się również, jak uchronić się przed niespodziankami, ustanawiając zastaw i hipotekę lub przygotowując oświadczenie o dobrowolnym poddaniu się egzekucji. Poznasz nowe narzędzie walki z niesolidnymi płatnikami, jakim jest Krajowy Rejestr Dłużników. I dowiesz się, jak egzekwować należność od dłużnika w upadłości.

Spis treści

Wstęp

Ogólna charakterystyka sytuacji prawnej wierzyciela i dłużnika

1. Etapy windykacji należności na drodze prawnej

2. Zabezpieczenie wierzytelności przy zaciągnięciu zobowiązania

3. Dłużnik upadły - postępowanie upadłościowe i naprawcze

4. Przedsiębiorcy i zakres ich odpowiedzialności

5. Przedawnienie roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej

6. Wierzytelności nieściągalne

7. Rejestr dłużników

8. Dłużnik a sprawa karna

9. Inne sposoby na odzyskanie pieniędzy z wierzytelności

10. Skutki niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania

Zakończenie

Słownik pojęć związanych z windykacją należności

Wzory pism

Wzór wezwania do zapłaty (wzór nr 1)

Wzór zobowiązania do zapłaty (wzór nr 2)

Wzór ugody (wzór nr 3)

Wzór pozwu w postępowaniu uproszczonym (wzór nr 4)

Wzór pozwu w postępowaniu nakazowym (wzór nr 5)

Wzór pozwu w postępowaniu upominawczym (wzór nr 6)

Wzór pozwu w postępowaniu zwykłym (wzór nr 7)

Wzór wniosku o zabezpieczenie powództwa przed wszczęciem postępowania sądowego (wzór nr 8)

Wzór pozwu wraz z wnioskiem o zabezpieczenie powództwa (wzór nr 9)

Wzór zażalenia na postanowienie sądu oddalające zabezpieczenie powództwa (wzór nr 10)

Wzór zarzutów od nakazu zapłaty w postępowaniu nakazowym (wzór nr 11)

Wzór sprzeciwu od nakazu zapłaty w postępowaniu upominawczym (wzór nr 12)

Wzór sprzeciwu od nakazu zapłaty w postępowaniu uproszczonym (wzór nr 13)

Wzór sprzeciwu od wyroku zaocznego (wzór nr 14)

Wzór apelacji (wzór nr 15)

Wzór skargi kasacyjnej (wzór nr 16)

Wzór skargi o wznowienie postępowania (wzór nr 17)

Wzór wniosku egzekucyjnego (wzór nr 18)

Wzór wniosku o wyjawienie majątku (wzór nr 19)

Wzór umowy przewłaszczenia na zabezpieczenie (wzór nr 20)

Wzór prawidłowo wypełnionego weksla własnego (wzór nr 21)

Wzór deklaracji wekslowej (do weksla in blanco) (wzór nr 22)

Skorowidz

206 stron, A5, twarda oprawa


Tom III. Modele windykacji w firmie - (Przemysław Jankowski)

Przyciągaj tylko solidnych klientów i spraw, by oszuści omijali Cię szerokim łukiem

  • Wykrywanie niesolidnych kontrahentów
  • Bezkonfliktowe dyscyplinowanie klientów
  • Wyprowadzanie klientów z błędnego przekonania, że poślizgi w płatnościach będą tolerowane
  • Budowanie działu windykacji w firmie

Klienci nie zawsze nam płacą, a my nic nie robimy, albo robimy niewiele. Dlaczego?
Błędne koło zaczyna się, gdy mija termin płatności, a pieniądze nie spływają. Dzwonisz do klienta i dowiadujesz się, że należność jest w drodze, że zaginęła faktura albo że trzeba jeszcze trochę cierpliwości. Po tygodniu słyszysz inną wymówkę. Nabierasz podejrzeń, że klient może nie zapłacić. Wysyłasz wezwania do zapłaty, naciskasz i przemawiasz do rozsądku. I nic. Dopiero po wielu tygodniach czy miesiącach mówisz "dość". Uzyskujesz wyrok sądowy albo sprzedajesz sprawę windykatorowi... i klient płaci. Dlaczego? Ponieważ dopiero wtedy dłużnik orientuje się, że nie uniknie zapłaty.

Czy potrzeba aż tak długiej drogi, by przekonać niesolidnego klienta, że nie dasz za wygraną? Czy odzyskanie długu oznacza zerwanie relacji z klientem? Zdecydowanie nie. Z tej książki dowiesz się, jak uchronić firmę przed niesolidnymi płatnikami i odzyskiwać należności polubownie.

  • Sposoby ściągania należności
  • Pilnowanie klientów: monitoring i informowanie o nadchodzących terminach płatności
  • Oddzielanie ziarna od plew: kiedy zerwać kontakty handlowe z klientem, który nie płaci
  • Trudne rozmowy: racjonalne argumenty na wymówki dłużników
  • Tworzenie działu windykacji: procedury, systemy informatyczne, praca w biurze i w terenie
  • Budowanie zespołu windykatorów
  • Motywowanie pracowników działu windykacji: prowizje, premie uznaniowe, stała pensja
  • Ocenianie skuteczności działu windykacji i windykatorów zewnętrznych

Spis treści

Wstęp

1. Co to jest windykacja

2. Co to znaczy windykować

3. Formy windykacji

4. Modele windykacji

5. Organizacja działu windykacji

6. Kadra

7. Analizy

Zakończenie

Skorowidz

188 stron, A5, twarda oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022