ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ANALIZA I PLANOWANIE FINANSOWE


DUDA-PIECHACZEK E.

wydawnictwo: HELION - ONE PRESS , rok wydania 2007, wydanie I

cena netto: 36.50 Twoja cena  34,68 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zaplanuj przyszłość finansową swojej firmy

Wskaźniki mówią prawdę o:

  • bezpieczeństwie finansowym Twojej firmy, jej kontrahentów i spółek, w które inwestujesz

  • sprawności, z jaką firma obraca gotówką, zapasami, należnościami i zobowiązaniami

  • zdolności kredytowej firmy oraz jej kondycji w oczach klientów, dostawców i inwestorów

Prześwietl finanse swojej firmy i opracuj plan ich poprawy. Temu służy ta książka. Znajdziesz w niej najczęściej używane, sprawdzone wskaźniki finansowe wraz z instrukcją ich stosowania. Dowiesz się, jak obliczyć rzeczywiste koszty zaciągania kredytów oraz pozyskiwania kapitału od inwestorów i kontrahentów. Ocenisz swoje przedsiębiorstwo według powszechnie akceptowanych standardów obowiązujących w świecie finansów. Dowiesz się, jak Twoją firmę postrzegają ci, od których jesteś zależny. Zbadasz wiarygodność finansową swoich partnerów w biznesie.

Sprawozdania finansowe - bilans, rachunek zysków i strat oraz rachunek przepływów pieniężnych - mówią najwięcej tym, którzy dobrze znają analizę finansową.

Ta wiedza pomaga przewidywać przyszłość firm na rynku. Ma solidne podstawy naukowe i dzięki książkom takim jak ta nie jest zarezerwowana tylko dla wąskiej grupy ekspertów od finansów.

  • Wyższa płynność, rentowność czy bezpieczeństwo: na co położyć nacisk w planie finansowym?

  • Których kontrahentów kredytować, a których nie?

  • Co poprawić w finansach firmy, aby dostawcy, banki i klienci lepiej ją oceniali?

  • Czy możesz pozwolić sobie na wzrost kosztów stałych i zobowiązań?

  • Czy gdyby dziś Twoja firma weszła na giełdę, inwestorzy kupiliby jej akcje?


Spis treści

Wstęp

Rozdział 1. Planowanie finansowe

1.1. Istota planowania finansowego w przedsiębiorstwie
1.2. Etapy planowania
1.3. Hierarchia planów organizacyjnych
1.3.1. Planowanie strategiczne
1.3.2. Planowanie operacyjne
1.4. Planowanie finansowe

Rozdział 2. Analiza finansowa

2.1. Przedmiot i zakres analizy finansowej
2.2. Metody stosowane w analizie finansowej

Rozdział 3. Sprawozdania finansowe

3.1. Sprawozdania finansowe i ich analiza wstępna
3.1.1. Analiza bilansu przedsiębiorstwa
3.1.2. Analiza rachunku zysku i strat
3.2. Analiza wskaźnikowa
3.2.1. Wskaźniki płynności finansowej
3.2.2. Wskaźniki zadłużenia
3.2.3. Wskaźniki efektywności
3.2.4. Wskaźniki rentowności
3.2.5. Wskaźniki wartości rynkowej
3.3. Model du Ponta
3.4. Dźwignia operacyjna
3.5. Dźwignia finansowa (DFL)
3.6. Dźwignia łączna (DTL)
3.7. Próg rentowności

Rozdział 4. Długoterminowe źródła finansowania

4.1. Finansowanie długoterminowe
4.1.1. Długoterminowe kredyty bankowe i pożyczki
4.1.2. Emisja obligacji jako alternatywa dla kredytu
4.1.3. Leasing

Rozdział 5. Finansowanie krótkoterminowe

5.1. Kredyt w rachunku bieżącym
5.2. Kredyt w rachunku kredytowym
5.3. Kredyty wekslowe
5.4. Kredyt lombardowy
5.5. Kredyt kupiecki

Rozdział 6. Forfaiting

6.1. Rodzaje forfaitingu
6.2. Zalety i wady forfaitingu

Rozdział 7. Koszty pozyskiwania kapitału

7.1. Koszt kapitału obcego
7.2. Koszt kapitału własnego
7.3. Koszt akcji uprzywilejowanych
Przykład 7.3.1.
Przykład 7.3.2.
7.4. Koszt zysków zatrzymanych
Przykład 7.4.1.
Przykład 7.4.2.
Przykład 7.4.3.
7.5. Koszt nowej emisji akcji zwykłych
Przykład 7.5.1.
Przykład 7.5.2.
7.6. Średni ważony koszt kapitału
Przykład 7.6.1.
Przykład 7.6.2.
7.7. Krańcowy koszt kapitału
Przykład 7.7.1.
Przykład 7.7.2.

Skorowidz

152 strony, A5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022