ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ŻYCIE W KONSUMPCJI KONSUMPCJA W ŻYCIU


ZAWADZKA A. GÓRNIK-DUROSE M.

wydawnictwo: GWP , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 49.90 Twoja cena  47,41 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

cena netto + 5% vat.


Żyjemy w kulturze konsumpcji. Konsumpcja towarzyszy prawie wszystkim aspektom naszego codziennego funkcjonowania. Fakt ten ma istotne konsekwencje psychologiczne, jeśli chodzi o tożsamość jednostkową, poczucie własnej wartości, poczucie szczęścia i dobrostanu psychicznego.

Jednak konsumpcja to zjawisko, którego nie można zrozumieć na gruncie jednej dyscypliny naukowej.

Dlatego niniejsza książka zawiera refleksje teoretyczne i prezentuje wyniki badań zarówno psychologów, jak i ekonomistów i socjologów, systematyzujące wiedzę na temat różnych aspektów tego zjawiska w kontekście jakości życia człowieka.

Część 1 Życie w konsumpcji zawiera teksty opisujące konsumpcję jak istotny aspekt kultury, w której zanurzone są jednostki realizujące w niej swoje cele i zadania życiowe.

Z kolei w części 2 Konsumpcja w życiu uwaga autorów skoncentrowana jest na jednostce i na tym, w jakim miejscu i w jaki sposób lokuje ona konsumpcję w swoim życiu.


Spis treści:

Wprowadzenie

CZĘŚĆ I
Życie w konsumpcji

1.Dyskretny urok konsumpcjonizmu. Szkic do portretu konsumenta XXI wieku
Bogdan Mróz
2.Konsumpcja klasy średniej w Polsce. Czy konsumowanie wyznacza etos?
Jerzy Leszkowicz-Baczyński
3.Mentalność prawego kciuka jako poznawczy regulator funkcjonowania współczesnego człowieka
Łukasz Jach, Teresa Sikora
4.Objects of Desire as Objects of Speculation
Jan Toporowski
5.Powiślaki, kwaśnica, burczybas i barbarzyńcy... Wszystko jest na sprzedaż?
Marta Trębaczewska
6.Konsumpcja afordancji środowiskowych a przestrzenna lokacja i relokacja tożsamości
Augustyn Bańka
7.Wykluczenie konsumpcyjne - wymiar jednostkowy i społeczny - zarys problematyki
Maria Zielińska

CZĘŚĆ II
Konsumpcja w życiu

8.Materialism and its Alternatives
Tim Kasser
9.Merkantylizm psychiczny, struktura celów życiowych a poczucie dobrostanu psychologicznego
Małgorzata Górnik-Durose, Katarzyna Janiec
10."Coś za coś", czyli zdrowotne koszty orientacji merkantylnej
Joanna Mateusiak
11.Biedni czy bogaci? Wpływ dochodu i postaw wobec pieniędzy na ocenę własnej sytuacji finansowej
Agata Gąsiorowska
12.O typach zakupów, które mogą zwiększać zadowolenie z życia
Anna Maria Zawadzka
13.Style konsumpcji i materializm a transcendencja i lęk przed śmiercią: co kupować, aby poczuć się lepiej?
Magdalena Żemojtel-Piotrowska, Joanna Klimaszewska, Jarosław Piotrowski
14.Determinanty konsumpcji w ramach produkcji własnej gospodarstw domowych
Ilona Błaszczak-Przybycińska
15.Panel dyskusyjny - The Dilemma of Consumer in a Period of Economic Crisis

 


259 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022