cena netto + 5% vat.
Żyjemy w kulturze konsumpcji. Konsumpcja towarzyszy prawie wszystkim aspektom
naszego codziennego funkcjonowania. Fakt ten ma istotne konsekwencje psychologiczne,
jeśli chodzi o tożsamość jednostkową, poczucie własnej wartości, poczucie
szczęścia i dobrostanu psychicznego.
Jednak konsumpcja to zjawisko, którego nie można zrozumieć na gruncie jednej
dyscypliny naukowej.
Dlatego niniejsza książka zawiera refleksje teoretyczne i prezentuje
wyniki badań zarówno psychologów, jak i ekonomistów i socjologów, systematyzujące
wiedzę na temat różnych aspektów tego zjawiska w kontekście jakości życia
człowieka.
Część 1 Życie w konsumpcji zawiera teksty opisujące konsumpcję jak
istotny aspekt kultury, w której zanurzone są jednostki realizujące w niej swoje cele i
zadania życiowe.
Z kolei w części 2 Konsumpcja w życiu uwaga autorów skoncentrowana jest na
jednostce i na tym, w jakim miejscu i w jaki sposób lokuje ona konsumpcję w swoim
życiu.
Spis treści:
Wprowadzenie
CZĘŚĆ I
Życie w konsumpcji
1.Dyskretny urok konsumpcjonizmu. Szkic do portretu konsumenta XXI wieku
Bogdan Mróz
2.Konsumpcja klasy średniej w Polsce. Czy konsumowanie wyznacza etos?
Jerzy Leszkowicz-Baczyński
3.Mentalność prawego kciuka jako poznawczy regulator funkcjonowania współczesnego
człowieka
Łukasz Jach, Teresa Sikora
4.Objects of Desire as Objects of Speculation
Jan Toporowski
5.Powiślaki, kwaśnica, burczybas i barbarzyńcy... Wszystko jest na sprzedaż?
Marta Trębaczewska
6.Konsumpcja afordancji środowiskowych a przestrzenna lokacja i relokacja
tożsamości
Augustyn Bańka
7.Wykluczenie konsumpcyjne - wymiar jednostkowy i społeczny - zarys problematyki
Maria Zielińska
CZĘŚĆ II
Konsumpcja w życiu
8.Materialism and its Alternatives
Tim Kasser
9.Merkantylizm psychiczny, struktura celów życiowych a poczucie dobrostanu
psychologicznego
Małgorzata Górnik-Durose, Katarzyna Janiec
10."Coś za coś", czyli zdrowotne koszty orientacji merkantylnej
Joanna Mateusiak
11.Biedni czy bogaci? Wpływ dochodu i postaw wobec pieniędzy na ocenę własnej
sytuacji finansowej
Agata Gąsiorowska
12.O typach zakupów, które mogą zwiększać zadowolenie z życia
Anna Maria Zawadzka
13.Style konsumpcji i materializm a transcendencja i lęk przed śmiercią: co
kupować, aby poczuć się lepiej?
Magdalena Żemojtel-Piotrowska, Joanna Klimaszewska, Jarosław Piotrowski
14.Determinanty konsumpcji w ramach produkcji własnej gospodarstw domowych
Ilona Błaszczak-Przybycińska
15.Panel dyskusyjny - The Dilemma of Consumer in a Period of Economic Crisis
259 stron, B5, oprawa miękka