"Zamiarem redaktorów tomu było przygotowanie ciekawego zbioru
opracowań, który wnikliwie analizowałby przemiany zachodzące na polskim rynku
medialnym po 1989 roku. Rozważania te prowadzone zaś są tak z płaszczyzny prawnej, jak
i etycznej."
Fragment Wstępu
WSTĘP
PRAWO
JACEK SOBCZAK
Czy prawo autorskie tłumi wolność środków społecznego przekazu?
MARIA ŁOSZEWSKA-OŁOWSKA
Paradoksy wybranych regulacji prawa prasowego z perspektywy dwudziestu lat
przemian - relikt minionej epoki czy zamierzone działanie prawodawcy?
DUŚAN BOGDANOV
Biuletyn informacji publicznej jako źródło informacji dla dziennikarza
ANNA TOMAKA-MAGDOŃ
Tytuł prasowy jako znak towarowy podlegający ochronie prawnej
BOGDAN FISCHER
Ochrona własności intelektualnej przy interaktywnym kształtowaniu treści we
współczesnych mediach
INGA KAWKA
Dyrektywy Unii Europejskiej w zakresie nowych mediów audiowizualnych
MARIA GOŁDA-SOBCZAK, WITOLD SOBCZAK
Prawo do wizerunku a wolność prasy
ETYKA
KRYSTYNA DOKTOROWICZ
Między wolnością, polityką i zyskiem. Rzecz o etyce mediów polskich po 1989
roku
KARINA STASIUK-KRAJEWSKA
Prawda i wolność a komunikowanie profesjonalne. O etyce public relations
MAŁGORZATA GRUCHOŁA
Jacy byli, jacy powinni być? - społeczne postrzeganie zawodu dziennikarza
MAJA BEDNARSKA
Ideologiczne źródła cenzury w systemie komunistycznym a współczesna kondycja
wolności słowa
ALEKSANDRA SEKLECKA
Polityka władz państwowych jako determinanta manipulacji medialnej
RYNEK
ROMAN WRÓBLEWSKI
Od prasy podziemnej do prasy jawnej
BOGUSŁAW NIERENBERG
Konkurencja i koncentracja na rynku mediów elektronicznych
IGNACY S. FIUT
XX lat prasy bezpłatnej w Polsce
ZBIGNIEW ONISZCZUK
Strefy wpływu kapitału niemieckiego w polskich mediach
OLGA DABROWSKA-CENDROWSKA
Niemieckie sposoby na promocje czasopism
JAN KANIA
Kolportaż w funkcjonowaniu polskiego rynku dzienników i czasopism w latach
1989-2009
Notki o autorach
226 stron, B5, oprawa miękka