ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

POSTĘPOWANIE ADMINISTRACYJNE W SPRAWIE SKARG I WNIOSKÓW


KLEDZIK P.

wydawnictwo: PRESSCOM , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 163.00 Twoja cena  154,85 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

W opracowaniu autor wskazuje m.in. podstawowe różnice między skargą a wnioskiem, w tym zasady ich klasyfikacji i rozbieżności w sposobie przeprowadzania postępowania.

Uwzględnia wątpliwości pojawiające się w praktyce podczas rozpatrywania pism składanych w urzędach. Wyjaśnia, czy ogólne postępowania administracyjne mają pierwszeństwo przed trybem skargowo-wnioskowym.

Przybliża także obowiązki związane z negatywnym załatwieniem skargi i przesłanki uznania jej za bezzasadną.

Czytelnicy dowiedzą się, jak i kiedy sporządzać zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi, a zawarte w książce przykłady pism procesowych pomogą w jego sformułowaniu.


Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Podstawy regulacji oraz charakterystyka postępowania w sprawie skarg i wniosków
1.1.Instytucja skarg i wniosków jako przejaw realizacji konstytucyjnego prawa do składania petycji, skarg i wniosków
1.2.Charakterystyka ogólna postępowania w sprawie skarg i wniosków
1.2.1.Zakres regulacji i klasyfikacja postępowań regulowanych przepisami kpa.
1.2.2.Istota postępowania w sprawie skarg i wniosków jako postępowania o charakterze administracyjnym

Rozdział 2. Definicja i przedmiot skargi
2.1.Zakres przedmiotowy i podmiotowy postępowania skargowego na podstawie art. 2 kpa
2.2.Definicja i przedmiot skargi na podstawie regulacji działu VIII kpa.

Rozdział 3. Tryb wszczęcia i tok postępowania skargowego
3.1.Organy właściwe do rozpatrywania skarg
3.1.1.Pojęcie właściwości i jej znaczenie w postępowaniu skargowym
3.1.2.Tryb ustalania organu właściwego w postępowaniu skargowym
3.1.3.Przekazanie skargi do załatwienia innemu podmiotowi
3.1.4.Przekazanie skargi do załatwienia właściwemu organowi
3.2.Procedura składania, przyjmowania i rejestrowania skarg
3.2.1.Forma, tryb wnoszenia i elementy formalne skargi
3.2.2.Skargi wnoszone drogą elektroniczną
3.2.3.Braki formalne skargi i treść wezwania do ich uzupełnienia
3.2.4.Przyjmowanie! rejestrowanie skarg
3.2.5.Problematyka prowadzenia metryki sprawy w postępowaniu skargowym.
3.3.Terminy załatwiania spraw w postępowaniu skargowym oraz zasady prowadzenia postępowania wyjaśniającego

Rozdział 4. Treść zawiadomienia o sposobie załatwienia skargi
4.1.Sposoby załatwienia skargi
4.2.Elementy formalne zawiadomienia o załatwieniu skargi
4.3.Uzasadnienie faktyczne i prawne jako element zawiadomienia o sposobie załatwienia skargi

Rozdział 5. Postępowanie skargowe a ogólne postępowanie administracyjne i postępowania odrębne
5.1.Stosunek postępowania skargowego i ogólnego postępowania administracyjnego - zasada prymatu postępowania jurysdykcyjnego
5.2.Skarga jako podstawa wszczęcia ogólnego postępowania administracyjnego,
5.3.Skutek prawny wniesienia skargi w toku ogólnego postępowania administracyjnego
5.4.Inicjowanie nadzwyczajnych trybów postępowania administracyjnego w drodze wniesienia skargi
5.5.Relacje postępowania skargowego i postępowań szczególnych nieuregulowanych przepisami kpa

Rozdział 6. Tryb załatwiania wniosków,
6.1.Pojęcie i zakres przedmiotowy wniosku
6.2.Organy właściwe do rozpatrywania wniosków
6.2.1.Zasady ustalania organu właściwego w postępowaniu wnioskowym oraz tryb przekazania wniosku do organu właściwego
6.2.2.Przekazanie wniosku do załatwienia organowi właściwemu
6.3.Procedura składania, przyjmowania i rejestrowania wniosków oraz zakres wzajemnych uprawnień i obowiązków organu oraz wnoszącego wniosek
6.3.1.Składanie, przyjmowanie i rejestrowanie wniosków
6.3.2.Termin załatwiania wniosku oraz zasady prowadzenia postępowania wyjaśniającego w przedmiocie wniosków
6.4.Treść zawiadomienia o sposobie załatwienia wniosku
6.4.1.Sposoby załatwienia wniosku
6.4.2.Elementy formalne zawiadomienia o załatwieniu wniosku -uzasadnienie faktyczne i prawne

Rozdział 7. Pozostałe instytucje procesowe związane z instytucją skarg i wniosków,
7.1.Szczególne zasady przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków składanych przez media oraz organizacje społeczne
7.2.Nadzór i kontrola nad przyjmowaniem skarg i wniosków
7.3.Tryb doręczania pism oraz zasady stosowania innych przepisów kpa w postępowaniu dotyczącym skarg i wniosków

Podsumowanie

Wzory

Akty prawne

Orzecznictwo

Bibliografia

Załączniki


215 stron, B5, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022