ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PRZEMIANY NA RYNKACH INFORMACJI


CZERWIŃSKI A.

wydawnictwo: WYD UN OPOLE , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 39.40 Twoja cena  37,43 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

W książce poruszono zagadnienia i problemy, które rysują się w związku ze zmianami w uwarunkowaniach i funkcjonowaniu rynków informacji w kontekście ogólnych trendów i przeobrażeń występujących we współczesnej gospodarce.

Skoncentrowano się przy tym na ukazaniu najważniejszych mechanizmów oraz uwarunkowań i przyczyn prowadzących do określonych przemian i skutków na współczesnych rynkach informacji.

Książka adresowana jest do wszystkich tych, którzy od strony teoretycznej i praktycznej zajmują się wymianą informacji za pośrednictwem rynków, uwarunkowaniami i funkcjonowaniem tego rodzaju rynków, a szczególnie zachodzącymi tam zmianami i ich skutkami. Będą to zatem producenci, oferenci i dostawcy informacji, nabywcy i użytkownicy produktów informacyjnych, menedżerowie i analitycy rynkowi oraz studenci ekonomii, zarządzania i marketingu.


Spis treści:

Wstęp

1.W poszukiwaniu ekonomicznego paradygmatu informacji
1.1.Różnorodność koncepcji informacji
1.2.Niektóre własności informacji i ich skutki

2.Rynki informacji i ich mechanizm
2.1.Pojęcie i klasyfikacje rynków informacji
2.2.Przedmiot i zakres badań oraz wykorzystanie podejścia systemowego do badań rynków informacji
2.3.Rynki informacji a gospodarka informacyjna
2.4.Kryteria klasyfikacji rynków informacji
2.5.Klasyfikacja przedmiotowa rynków informacji - produkty informacyjne
2.6.Specyfika w funkcjonowaniu rynków informacji - ujęcie neoklasyczne
2.6.1.Produkty informacyjne jako dobra zawierzalne i konsekwencje z tym związane
2.6.2.Podażowe korzyści skali i ich skutki
2.6.3.Piractwo
2.6.4.Zamazywanie granic między wyrobem a usługą
2.6.5.Różnicowanie produktu
2.6.6.Zewnętrzne efekty sieci i dodatnie sprzężenie zwrotne
2.6.7.Koszty zmiany dostawcy i klienta oraz efekt zamknięcia
2.6.8.Rola standardów
2.7.Instytucje i koszty transakcyjne na rynkach informacji
2.7.1.Założenia szkoły instytucjonalnej a rynki informacji
2.7.2.Koszty transakcyjne w przedsiębiorstwie sieciowym

3.Zmiany w uwarunkowaniach dotyczących funkcjonowania rynków informacji i ich skutki
3.1.Globalizacja rynków informacji
3.2.Wykorzystanie i wpływ nowych technologii - od rynków realnych do wirtualnych
3.3.Wzrost niepewności i ryzyka - od rynków doskonałych do rynków z niepewnością
3.3.1.Przyczyny wzrostu niepewności w gospodarowaniu
3.3.2.Skutki występowania chaosu
3.4.Regulacja elektronicznych rynków informacji - od rynków wolnych do częściowo regulowanych
3.4.1.Uregulowania dotyczące zawierania umów w formie elektronicznej
3.4.2.Uregulowania dotyczące systemów handlu elektronicznego
3.4.3.Uregulowania dotyczące przesyłania niezamówionej korespondencji
3.4.4.Ewolucja regulacji dotyczących rynków oprogramowania
3.4.5.Zmiany w ustawodawstwie antymonopolowym
3.4.6.Zmiany w zakresie dopuszczalności karteli

4.Przemiany w systemie rynkowym
4.1.Ewolucja produktów na rynkach informacji i jej skutki
4.1.1.Digitalizacja produktów informacyjnych
4.1.2.Cechy cyfrowych produktów informacyjnych
4.1.3.Skutki digitalizacji produktów informacyjnych
4.1.4.Wykorzystanie efektu "długiego ogona"
4.1.5.Transformacja informacji przez remiks
4.1.6.Inne rodzaje transformacji informacji jako źródło wartości rynkowej
4.1.7.Zmiany w zakresie informacji stanowiącej komponent innych dóbr
4.1.8.Zmiany w zakresie statystyki produktów informacyjnych
4.2.Ewolucja sposobów i technik pozyskiwania informacji - od samodzielnych poszukiwań do infopośredników
4.2.1.Poszukiwanie informacji a produkt informacyjny
4.2.2.Zmiany w zakresie sposobów i narzędzi wyszukiwania
4.2.3.Wyszukiwarki
4.2.4.Rozwój wyszukiwarek
4.2.5.Katalogi stron
4.2.6.Agenci sieciowi
4.2.7.Sieci semantyczne i inteligentne systemy wyszukiwania
4.2.8.Przeszukiwanie "niewidzialnego" Internetu
4.2.9.Społeczności wirtualne w rozwoju rynków informacji
4.3.Zmiany w zakresie kosztów poszukiwania produktów informacyjnych
4.4.Efektywność poszukiwania
4.5.Instytucjonalne zmiany związane z wyszukiwaniem i dostarczaniem produktów informacyjnych - pośrednictwo informacyjne
4.5.1.Szansę na rozwój pośrednictwa informacyjnego
4.5.2.Wartość dodana w usługach pośredników informacyjnych
4.5.3.Zmiany w zakresie modelu biznesowego pośrednika informacyjnego
4.6.Ewolucja konkurencji
4.6.1.Fenomen otwartego oprogramowania
4.6.2.Ruch Open Access
4.6.3.Ewolucja w dziedzinie praw autorskich

5.Rynki informacji jako element społeczeństwa informacyjnego oraz gospodarki wiedzy
5.1.Rynki informacji a społeczeństwo informacyjne
5.2.Rynki informacji a gospodarka wiedzy

Uwagi końcowe

Aneks. Schemat produktów informacyjnych w PKWiU 2008

Wykaz literatury

Summary


226 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022