ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 71.80 68,21   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

NAUCZYCIEL I UCZEŃ W WYBRANYCH SYSTEMACH PENITENCJARNYCH EUROPY ŚRODK.


WIDELAK D.

wydawnictwo: WYD UN OPOLE , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 71.80 Twoja cena  68,21 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Publikacja poświęcona jest edukacji więźniów, uwarunkowaniom i jej skuteczności w trzech krajach europejskich: Polsce, Niemczech i Czechach.

Całość pracy została podzielona na dwie części – teoretyczną i empiryczną.

W pierwszej części w rysie historycznym zakreślono wartość i znaczenie szkół przywięziennych w tworzącym się społeczeństwie informacyjnym, podkreślając przy tym: miejsce i zadania pedagogiki resocjalizacyjnej w systemie penitencjarnym w świetle współczesnych nurtów dydaktyczno-pedagogicznych, rozwój szkolnictwa przywięziennego obejmujący okres od II wojny światowej aż do czasów obecnych na ziemiach polskich, niemieckich i czeskich z uwzględnieniem podstaw prawnych i bogatej statystyki oraz ukazano trendy progresji edukacji więziennej zarejestrowane w wymienionych państwach.

Druga część została poświęcona prezentacji wyników empirycznych wraz ze szczegółowymi analizami jakościowymi oraz ilościowymi zewnątrz- i wewnątrzgrupowymi, uzupełnionymi statystycznymi testami nieparametrycznymi, interpretacją psychopedagogiczną oraz symulacją komputerową uwzględniającą algorytm opracowany metodą Krefft. Przechodząc do bardziej szczegółowych poszukiwań, podjęto próbę określenia, w ujęciu teorii Ervinga Goffmana, emocjonalnego klimatu pracy nauczyciela w szkole przywięziennej, wzajemnych stosunków między kadrą nauczającą a uczącymi się więźniami, a także efektów zastosowanych metod dydaktycznych.

Całość kończą wnioski i rekomendacje. Unikatową cechą publikacji jest porównawcza analiza kształcenia więźniów w trzech różnych systemach penitencjarnych oraz wykorzystanie tekstów źródłowych i archiwaliów.

Publikacja kierowana jest do naukowców zajmujących się edukacją z perspektywy komparatystycznej i resocjalizacyjnej, studentów kierunków pedagogicznych i prawnych oraz praktyków


Spis treści:

Wprowadzenie

Rozdział 1. Idea szkoły przywięziennej w systemie penitencjarnym
1.1.Ontologia życia społecznego w teorii dramaturgicznej Ervinga Goffmana
1.2.Niektóre konteksty resocjalizacji w świetle współczesnych nurtów korekcyjnych
1.3.Szkoła przywięzienna i zakład penitencjarny jako instytucje uczące się w wizji współczesnych teorii i europejskich standardów

Rozdział 2. Podstawy prawne szkolnictwa przywięziennego w polskich, niemieckich i czeskich zakładach penitencjarnych
2.1.Szkolnictwo przywięzienne w świetle polskiego prawa
2.2.Znormalizowane inicjatywy i zadania niemieckich szkół przywięziennych na podstawie aktów prawnych
2.3.Regulacje organizacyjno-prawne czechosłowackiego szkolnictwa przywięziennego

Rozdział 3. Wymiary polityczno-społeczne organizacji sceny pracy oświatowej w praktyce penitencjarnej
3.1.Fluktuacja progresu ogólnokształcącego szkolnictwa przywięziennego w polskim systemie oświaty
3.2.Problematyka organizacji nauczania w niemieckim systemie karnym
3.3.Organizacyjne atrybuty kształcenia więźniów w Czechosłowacji

Rozdział 4. Progresja edukacji więziennej w trzech państwach Europy Środkowej
4.1.Reforma polskiej edukacji i jej wpływ na funkcjonowanie nauczania w szkołach przywięziennych
4.2.Wielowymiarowość szkolnictwa przywięziennego w niemieckim systemie penitencjarnym
4.3.Edukacyjny progres czeskiego kształcenia w sieci szkół przywięziennych

Rozdział 5. Aksjologiczne podstawy przyjętej metodologii w badaniach własnych
5.1.Uzasadnienie celu podjętych eksploracji i hipotezy badawcze
5.2.Socjologiczno-pedagogiczna charakterystyka grup badawczych
5.3.Szczegółowy opis zastosowanych metod psychometrycznych i wprowadzonych modeli statystycznych zjawisk złożonych

Rozdział 6. Wizerunek i wizyjność szkoły przywięziennej w opiniach uczących się więźniów grających swe role razem z innymi Ja na tej samej scenie
6.1.Motywy podjęcia nauki w metaforyce teatralnej przez uczących się więźniów z polskich, niemieckich i czeskich szkół przywięziennych
6.2.Nauczyciel w przestrzeni szkoły przywięziennej w doświadczeniach i ocenach uczących się więźniów w typie interakcji face-to-face
6.3.Rzeczywistość i wizja izolacji penitencjarnej i ich wymiary edukacyjne w samoświadomości uczących się więźniów postrzegane przez pryzmat Goffmanowskiej stygmatyzacji

Rozdział 7. Przestrzeń sceniczna szkoły przywięziennej w introspekcjach nauczycieli z Polski, Niemiec i Czech
7.1.Sceniczna wykładnia powinności nauczycieli wobec uczących się więźniów ze szkół przywięziennych w zależności od płci i przynależności państwowej
7.2.Uczniowie ze szkół przywięziennych w autopsji swych nauczycieli z przestrzeni scenicznej
7.3.Metafora teatralna świadomego i celowego wysiłku pedagogicznego w autoocenie nauczycieli ze scenicznej przestrzeni polskich, niemieckich i czeskich szkół przywięziennych

Rozdział 8. Umiejętności interakcyjne nauczycieli zatrudnionych w szkołach przywięziennych
8.1.Nauczyciel w interakcyjnej przestrzeni szkoły przywięziennej wobec polskich, niemieckich i czeskich inspiracji oraz dylematów penitencjarnych
8.2.Profesjonalizm zawodowy jako wyznacznik autoprezentacji nauczycieli ze szkół przywięziennych w autodeklaracjach badanej subpopulacji
8.3.Związki korelacyjne pomiędzy czterema zmiennymi syntetycznymi w modelu Anny Krefft

Rozdział 9. Kontrowersje wokół mechanizmów defrustracyjnych w autodeklaracjach uczących się więźniów
9.1.Psychopedagogiczne obrazy mechanizmów władzy ilustrujących sceniczną metaforykę szkoły przywięziennej zwizualizowane dramatem uczniowskim
9.2.Szkoła przywięzienna - utopią czy perspektywicznym wyzwaniem dla resocjalizacji w autoocenie uczących się więźniów?
9.3.Poziom adaptacji więźniów do nauki w szkole przywięziennej

Ogólne podsumowanie i trendy prognostyczne

Aneks
Piśmiennictwo
Indeks nazwisk
Summary
Zusammenfassung
Shrnuti


413 stron, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022