ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 31.89 30,30   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MIĘDZY MYŚLENIEM A DZIAŁANIEM O EWOLUCJI ANGLOSASKIEJ FILOZOFII


GODOŃ R. / EDUKACJI

wydawnictwo: WYD UW , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 31.89 Twoja cena  30,30 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Między myśleniem a działaniem

O ewolucji anglosaskiej filozofii edukacji


Rozprawa poświęcona współczesnej filozofii edukacji - zwłaszcza w jej odmianie anglosaskiej - w której centralne miejsce zajmuje znaczenie relacji między namysłem filozoficznym a praktyką pedagogiczną.

Prezentowane w niej rozważania dotyczą zarówno analitycznej koncepcji filozoficznej refleksji nad wychowaniem i kształceniem, jak również ram, w których refleksja ta nabrała charakteru interpretacyjnego.

Autor próbuje odpowiedzieć na pytania: Czym jest dziś filozoficzny namysł nad wychowaniem i kształceniem? Czy współczesna refleksja nad edukacją wydobywa rzeczywiste dylematy praktyki pedagogicznej? Czy odzwierciedla złożoność doświadczeń pedagogicznych współczesnego człowieka?

Wśród przywoływanych myślicieli znaleźli się klasycy anglosaskiej filozofii edukacji: Louis A. Reid, Richard S. Peters, Israel Scheffler, a także autorzy współczesnych anglojęzycznych prac filozoficznych dotyczących wychowania i kształcenia między innymi: Gert Biesta, Paul Fairfield, Pádraig Hogan, Max van Manen, Nel Noddings oraz Paul Standish.


Spis treści:

Podziękowania
Wprowadzenie

Rozdział pierwszy: O problematyczności filozofii edukacji
1. Kontrowersje wokół pojęcia filozofii edukacji
2. Przeciwko dychotomii myślenia i działania
a. Od analizy do interpretacji
b. Kondycja filozofii wychowania w Polsce
Podsumowanie

Rozdział drugi: Filozofia edukacji i jej dziejowość
1. Instytucjonalizacja filozofii edukacji
2. Standaryzacja i krytyka
3. Język i analiza. Analityczny zwrot w filozofii edukacji
4. Etyka a istota analitycznej filozofii edukacji
Podsumowanie

Rozdział trzeci: Badawcze horyzonty filozofii edukacji
1. Prymat proceduralności w strategii poznawczej
a. Strategia poznawcza w analitycznej filozofii edukacji
b. Strategia poznawcza a postfundamentalizm epistemologiczny
c. Strategia poznawcza a klasyczna myśl filozoficzna
2. Strategia praktyczna w filozofii edukacji
a. Intersubiektywność praktyczna
b. Myślenie krytyczne w strategii praktycznej
c. Hermeneutyczna proceduralność
d. Hermeneutyczny pragmatyzm
e. Pedagogika ukierunkowana na działanie
Podsumowanie

Rozdział czwarty: Interpretacyjny charakter filozofii edukacji
1. Rozmowa i koło hermeneutyczne
2. Doświadczenie pedagogiczne w perspektywie hermeneutyki filozoficznej
Podsumowanie

Zakończenie. Integralność namysłu nad edukacją
1. Pedagogiczne skupienie myślenia
2. Refleksyjny udział w całości
3. Etyczna równowaga
4. Spójność myślenia i działania w myśli pedagogicznej

Literatura cytowana
Summary


240 stron, Format: 15.0x21.0cm, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022