|
ARCHITEKTURA KORPORACJI ANALIZA TEORETYCZNA I METODOLOGICZNA
CZARNECKI J. wydawnictwo: WYD UN ŁÓDŹ , rok wydania 2011, wydanie I cena netto: 53.50 Twoja cena 50,83 zł + 5% vat - dodaj do koszyka
Architektura korporacji
Analiza teoretyczna i metodologiczna
Przedmiotem rozważań jest próba opracowania koncepcji architektury korporacyjnej na
podstawie rozważań teoretycznych, nawiązujących do literatury przedmiotu oraz
przykładów praktycznych. (...) Tematyka pracy mieści się w problematyce dziedziny nauk
ekonomicznych, w dyscyplinie „nauki o zarządzaniu”. (…) Wiele koncepcji
przedstawionych w rozprawie może stanowić punkt wyjścia do dalszych dyskusji. Należy
stwierdzić, że praca przygotowana przez dr. Jerzego S. Czarneckiego jest w znacznym
stopniu udanym samodzielnym i innowacyjnym projektem badawczym.
Z recenzji prof. UEK dr. hab. Czesława Mesjasza
Problematyka książki dotyczy zagadnień tworzenia i funkcjonowania strategicznych, to
znaczy podstawowych i długookresowych, rozwiązań strukturalnych organizacji. (…)
Biorąc pod uwagę fakt niewielkiej liczby polskojęzycznych publikacji dotyczących tych
zagadnień w ujęciu zaproponowanym przez Autora, a zwłaszcza brak publikacji o
charakterze monograficznym, uznać należy inicjatywę wydawniczą za cenną. Autor
książki – Jerzy S. Czarnecki – posiada bogaty dorobek naukowy, jak też
doświadczenia praktyczne, co stanowi dodatkową rekomendację wydawniczą.
Jerzy S. Czarnecki stworzył oryginalną, logiczną i spójną koncepcję architektury
korporacji z punktu widzenia ogólnej teorii zarządzania (ang. general management). (…)
Książka jest monografią naukową, ale (…) posiada także istotne wartości dla
praktyków gospodarczych, którzy poszukują inspiracji teoretycznych dla swojej
działalności praktycznej.
Z recenzji prof. dr. hab. Michała Trockiego
Wstęp
Problem badawczy i cel pracy
Założenia, tezy i hipotezy
Podstawy literaturowe pracy
Przyjęta metoda postępowania badawczego
Układ i treść pracy
Rozdział 1. Korporacja
Wprowadzenie
Źródła problemu - kod genetyczny
Podział pracy
Organizacja kapitału
Współczesna korporacja
Masa krytyczna
Produkt i technologia
Motywacja
Jakość
Zasób kapitałowy
Profesjonalizm zarządu
Korporacyjna triada
Wnioski
Rozdział 2. Architektura korporacyjnej przestrzeni
Wprowadzenie
Metafora architektury
Elementy składowe korporacyjnej architektury
Postacie korporacyjnej architektury
Style korporacyjnej architektury
Wnioski
Rozdział 3. Ludzie w korporacji
Wprowadzenie
Źródła problemu
Ewolucja roli ludzi korporacji
Ewolucja roli kierownika
Ewolucja roli zarządu
Gromadzenie kapitału społecznego
Komunikat fundamentalny
Przywództwo
Zespołowość
Kultura organizacyjna
Weryfikacja komunikatu fundamentalnego
Wnioski
Rozdział 4. Klient w korporacji
Wprowadzenie
Źródła problemu
Logika struktury i logika procesu
Ewolucja postaw klienckich
Klient wszechobecny
Klient w służbie struktury organizacyjnej Proces organizacyjny w służbie klienta
Czas triady klientów
Wnioski
Rozdział 5. Partnerzy biznesowi w korporacji
Wprowadzenie
Źródła problemu
Problem ról
Problem efektów
Problem kontroli
Rynek kontroli nad korporacjami
Relacja udzielania pomocy
Uwarunkowania kulturowe
Udzielanie pomocy
Pomocni konsultanci
Skuteczna pomoc
Organizacyjne uczenie się
Wnioski
Rozdział 6. Modele architektury korporacji
Wprowadzenie
Postacie modeli architektury
Architektura studni
Architektura tradycyjna oświecona
Architektura tradycyjna ludzka
Architektura tradycyjna kliencka
Architektura nowoczesna sztywna
Architektura nowoczesna szybka
Architektura nowoczesna ograniczona
Architektura hologramu
Hologram
Hologram: przeznaczenie
Hologram: tworzywo
Hologram: technologie towarzyszące
Hologram: nowy styl
Kierunki dalszych badań (hipotezy)
Zakończenie
Bibliografia
Od Redakcji
220, stron, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|