|

MARKETING PODRĘCZNIK
MUSIAŁKIEWICZ J. wydawnictwo: EKONOMIK , rok wydania 2014, wydanie I cena netto: 22.80 Twoja cena 21,66 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Marketing Podręcznik
Szkoły ponagdimnazjalne
W podręczniku w bardzo przystępny sposób wyjaśnione są podstawowe pojęcia z
zakresu marketingu.
Dużą zaletą podręcznika jest wzbogacenie treści teoretycznych licznymi
przykładami, które przybliżają uczniom omawiane zagadnienia.
W roku szkolnym 2014/2015 podręcznik może być wykorzystywany w szkołach, które
realizują programy nauczania opracowane zarówno na podstawie „nowej” jak i
„starej” podstawy programowej kształcenia w zawodach.
Podręcznik jest przeznaczony do kształcenia w zawodach technik ekonomista, technik
handlowiec i technik rachunkowości, ale może być wykorzystywany również w szkołach
kształcących w innych zawodach, w których uczniowie powinni poznać podstawowe
zagadnienia z zakresu marketingu.
1. ISTOTA MARKETINGU
1.1. OTOCZENIE RYNKOWE PRZEDSIĘBIORSTWA
1.1.1. Rynek
1.1.2. Instytucje rynkowe i pozarynkowe w otoczeniu przedsiębiorstwa
1.2. POJĘCIE MARKETINGU
1.3. PORÓWNANIE ORIENTACJI MARKETINGOWEJ Z PRZEDMARKETINGOWYMI KONCEPCJAMI KIEROWANIA
FIRMĄ
1.4. NARZĘDZIA MARKETINGU: PRODUKT, DYSTRYBUCJA, CENA, PROMOCJA
1.5. SEGMENTACJA RYNKU
1.6. STRATEGIE MARKETINGOWE
1.7. ANALIZA POTRZEB I ZACHOWAŃ NABYWCÓW - WEWNĘTRZNE UWARUNKOWANIA PROCESU ZAKUPU
1.8. WPŁYW CZYNNIKÓW SOCJOLOGICZNYCH I KULTUROWYCH NA DECYZJE KONSUMENTA
2. BADANIA MARKETINGOWE
2.1. ZAKRES BADAŃ MARKETINGOWYCH
2.1.1. System informacji marketingowej przedsiębiorstwa
2.1.2. Istota badań marketingowych - pojęcie i przedmiot badań
2.1.3. Badania rynku a badania marketingowe
2.1.4. Źródła informacji wykorzystywane w badaniach marketingowych
2.2. TYPY BADAŃ MARKETINGOWYCH
2.3. PROGRAM BADAŃ MARKETINGOWYCH
2.4. DOBÓR JEDNOSTEK DO BADAŃ
2.5. METODY I TECHNIKI BADAŃ MARKETINGOWYCH
2.5.1. Wywiad
2.5.2. Badania ankietowe
2.5.3. Obserwacja
2.5.4. Badania panelowe
2.5.5. Badania eksperymentalne
2.5.6. Testy
2.6. POMIAR I SKALOWANIE
2.7. REDUKCJA I PRZETWARZANIE INFORMACJI
2.7.1. Techniki analizy danych
2.7.2. Wykorzystanie metod statystycznych do analizy danych
2.7.3. Formy prezentowania informacji
2.8. WYKORZYSTANIE BADAŃ MARKETINGOWYCH DLA TWORZENIA PROGNOZ RYNKOWYCH
3. STRATEGIA PRODUKTU
3.1. DEFINICJA PRODUKTU W UJĘCIU MARKETINGOWYM
3.2. FUNKCJE PRODUKTU W UJĘCIU MARKETINGOWYM
3.3. KLASYFIKACJA PRODUKTÓW
3.4. WYPOSAŻENIE PRODUKTU
3.4.1. Jakość
3.4.2. Marka
3.4.3. Opakowanie
3.4.4. Oznakowanie
3.4.5. Gwarancja
3.4.6. Usługa posprzedaźowa
3.5. CYKL ŻYCIA PRODUKTU
3.6. KSZTAŁTOWANIE STRUKTURY PRODUKTÓW
3.7. KSZTAŁTOWANIE STRATEGII PRODUKTU
3.8. WPROWADZANIE NOWEGO PRODUKTU NA RYNEK
3.9. DZIAŁANIA MARKETINGOWE ZWIĄZANE Z PRODUKTEM
3.9.1. Produkt jako element marketingu-mix
3.9.2. Dostosowanie narzędzi marketingu do fazy życia produktu na rynku
3.9.3. Badanie zachowania produktu na rynku
4. STRATEGIA CENY
4.1. CENA I JEJ FUNKCJE W MARKETINGU
4.2. METODY USTALANIA CEN
4.3. STRATEGIE USTALANIA CEN W MARKETINGU
4.3.1. Cele strategii cen
4.3.2. Rodzaje strategii cen
4.3.3. Strategie cenowe stosowane przy wprowadzaniu nowego produktu na rynek
4.3.4. Narzędzia wykorzystywane w kształtowaniu strategii cenowych
4.4. ZMIANY CEN
4.5. NEGOCJOWANIE CENY
5. DYSTRYBUCJA TOWARÓW W MARKETINGU
5.1. ISTOTA DYSTRYBUCJI I JEJ FUNKCJE
5.2. RODZAJE DYSTRYBUCJI
5.3. INSTRUMENTY I DZIAŁANIA ZWIĄZANE Z DYSTRYBUCJĄ
5.3.1. Kanały dystrybucji
5.3.2. Organizacja fizycznego przebiegu towarów
5.3.3. Współpraca i konflikty w procesie dystrybucji
5.4. DYSTRYBUCJA TOWARÓW A INNE INSTRUMENTY MARKETINGU
5.5. BADANIE SKUTECZNOŚCI DYSTRYBUCJI
6. PROMOCJA JAKO NARZĘDZIE MARKETINGU
6.1. ROLA PROMOCJI W MARKETINGU
6.2. WARIANTY STRATEGII PROMOCJI
6.3. NARZĘDZIA PROMOCJI
6.3.1. Reklama
6.3.2. Sprzedaż osobista
6.3.3. Promocja sprzedaży
6.3.4. Public relations
6.4. BADANIE SKUTECZNOŚCI NARZĘDZI PROMOCJI
7. PLANOWANIE DZIAŁALNOŚCI MARKETINGOWEJ ORAZ KONTROLA PLANU DZIAŁAŃ
7.1. ZASADY ZARZĄDZANIA MARKETINGOWEGO
7.2. ORGANIZACJA MARKETINGU W FIRMIE
7.3. PLANOWANIE W MARKETINGU
7.3.1. Planowanie strategiczne i operacyjne w marketingu
7.3.2. Plan marketingowy
7.3.2.1. Cele przedsiębiorstwa
7.3.2.2. Podstawowe strategie rozwoju przedsiębiorstwa
7.3.2.3. Analiza sytuacji i rynków docelowych
7.3.2.4. Szansę i zagrożenia oraz słabe i mocne strony przedsiębiorstwa
7.3.2.5. Ograniczenie swobody przedsiębiorstw w kształtowaniu planu marketingowego
7.3.2.6. Techniki mierzenia efektywności działań marketingowych
8. PRZEPISY PRAWNE REGULUJĄCE DZIAŁALNOŚĆ MARKETINGOWĄ
8.1. PRZEPISY PRAWNE REGULUJĄCE DZIAŁALNOŚĆ MARKETINGOWĄ NA ŚWIECIE
8.2. PRZEPISY PRAWNE REGULUJĄCE DZIAŁALNOŚĆ MARKETINGOWĄ W POLSCE
8.2.1. Ochrona danych osobowych
8.2.2. Ochrona własności przemysłowej
8.2.3. Nieuczciwa konkurencja
8.2.4. Przeciwdziałanie praktykom ograniczającym konkurencję
8.2.5. Bezpieczeństwo i jakość produktów
8.2.6. Reklama
8.2.6.1. Reklama telewizyjna i radiowa oraz sponsorowanie audycji radiowych i
telewizyjnych
8.2.6.2. Reklama prasowa
8.2.6.3. Ograniczenia w zakresie reklamy niektórych rodzajów działalności gospodarczej
8.2.6.4. Ograniczenia w zakresie reklamy niektórych produktów
8.2.6.5. Przepisy podatkowe i celne a reklama
156 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|