ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

INTERWENCJA LOGOPEDYCZNA ZAGADNIENIA OGÓLNE I PRAKTYKA


PORAYSKI-POMSTA J. PRZYBYSZ-PIWKO M.

wydawnictwo: ELIPSA , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 41.50 Twoja cena  39,43 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Interwencja logopedyczna

Zagadnienia ogólne i praktyka


Tom VIII serii wydawniczej „Z Prac Towarzystwa Kultury Języka” zawiera teksty, które opatrzyliśmy wspólnym tytułem „Interwencja logopedyczna. Zagadnienia ogólne i praktyka”.

Tak sformułowany tytuł jest dość pojemny. Zasadniczo każde działanie logopedyczne, które nie ma charakteru profilaktycznego, zapobiegającego ewentualnym zaburzeniom i dysfunkcjom mowy – oparte na diagnozie logopedycznej – przybiera postać interwencji logopedycznej.

Tak rozumiana interwencja logopedyczna ma różne postaci i formy: od programów edukacyjnych i reedukacyjnych, realizowanych w przedszkolach, szkołach i innych placówkach oświatowych, których celem jest usprawnienie samych narządów mowy, do programów terapeutycznych, o bardzo skomplikowanym często charakterze (np. w związku z autyzmem lub afazją).


Od redaktorów. 9

Magdalena Smoczyńska, Opóźniony rozwój mowy a ryzyko SLI: wyniki badań podłużnych dzieci polskich. 13
Grażyna Krasowicz-Kupis, Nowa diagnoza dysleksji – ocena funkcji językowych. 39
Maria Przybysz-Piwko, Dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu a wczesna pomoc logopedyczna. 55
Liliana Madelska, Póki myszy jemy, czyli o roli pisma w kształtowaniu obrazu języka polskiego u osób wielojęzycznych 71
Olga Jauer-Niworowska, Izabela Więcek-Poborczyk, Koncepcje psychologiczne człowieka a funkcje języka. 93
Marlena Kurowska, Rozwijanie aktywności werbalnej jako działanie diagnostyczno-usprawniające 101
Paulina Stobnicka-Stolarska, Wczesnodziecięca skala rozwoju umiejętności komunikacyjnych 113
Marta Korendo, Zaburzenia rozumienia i nazywania relacji u dzieci z zespołem Aspergera. 125
Bożena Strachalska, Dynamika poprawy stanu mowy osoby z afazją. 133
Alina Smyczek, Wykorzystanie funkcji komunikacji w programowaniu pracy logopedycznej i edukacyjnej z dziećmi nieposługującymi się mową 147
Barbara Wiśniewska, Wczesna interwencja logopedyczna u noworodków i niemowląt. Wybrane zagadnienia 161
Weronika Iwanek, Zaburzenia praksji a nieprawidłowa artykulacja głosek przedniojęzykowo-zębowych i przedniojęzykowo-dziąsłowych. 169
Ewa Winnicka-Makulec, Niskie napięcie mięśniowe u noworodków i niemowląt w aspekcie logopedycznym 189
Iwona Michalak-Widera, Rola głosek prymarnych w postępowaniu logopedycznym dziecka z objawami regresu mowy 197
Anna Paluch, Elżbieta Drewniak-Wołosz, Sytuacja dzieci afatycznych w Polsce. 207
Katarzyna Węsierska, Wczesna interwencja w przypadku objawów jąkania u małych dzieci 217
Aleksandra Hojda, Żłobek – miejscem oddziaływań logopedy na dziecko i jego rodzinę oraz współpracy z wielospecjalistycznym zespołem. 229
Anna Zawadzka-Krajewska, Alergiczny nieżyt nosa. 241
Barbara Wiśniewska, Rola logopedy w terapii dzieci z zaburzeniami karmienia 247
Elżbieta Sadowska, Sposoby komunikacji dziecka autystycznego – studium przypadku 251
Marika Litwin, Joanna Seniów, Szczepan Iwański, Izolowana apraksja mowy – diagnoza i terapia. 269
Zdzisława Orłowska-Popek, Dzienniczki wydarzeń jako forma budowania dialogu i narracji dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej. 279
Justyna Żulewska, Podejmowanie terapii logopedycznej przez osoby dorosłe po uszkodzeniach ośrodkowego układu nerwowego (oun) 293
Agnieszka Baran, Joanna Zawadka, Sprawozdanie z Ogólnopolskiej Konferencji Logopedycznej „Wczesna interwencja logopedyczna”. Warszawa, 10–12 września 2010 r. 303


308 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- WCZESNA INTERWENCJA LOGOPEDYCZNA
KACZOROWSKA-BRAY K. MILEWSKI S. RED.

- NEONATOLOGIA PRAKTYCZNE UMIEJĘTNOŚCI W OPIECE NAD NOWORODKIEM
SALAMOŃCZYK M. DMOCH-GAJZLERSKA E. ŁOZIŃSKA-CZERNIAK A. RED.

- WCZESNA INTERWENCJA W LOGOPEDII
BŁESZYŃSKI J.BACZAŁA D. RED.

- 100 TEKSTÓW DO ĆWICZEŃ LOGOPEDYCZNYCH
SKOREK E.M.

- WADY POSTAWY I STÓP U DZIECI
BORKOWSKA M. GELLETA I.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022