ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PLANOWANIE FINANSOWE EFEKTYWNYM NARZĘDZIEM ZARZĄDZANIA


NARUĆ W. - TEORIA I PRAKTYKA

wydawnictwo: MARINA , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 108.10 Twoja cena  102,70 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Planowanie finansowe efektywnym narzędziem zarządzania

Teoria i praktyka


Książka poświęcona jest w całości problematyce wykorzystania planowania finansowego w zarządzaniu przedsiębiorstwem.

Obok istoty i funkcji planowania finansowego przedstawiono w niej kompleksowo, na rzeczywistym przykładzie przedsiębiorstwa produkcyjnego, poszczególne etapy planowania finansowego oraz jego procedurę.


WSTĘP

ROZDZIAŁ 1. Planowanie metodą operacyjnego zarządzania przedsiębiorstwem
1.1. Istota planowania finansowego
1.2. Geneza i rozwój planowania
1.3. Rola i znaczenie controllingu w planowaniu
1.4. Decentralizacja zarządzania na potrzeby planowania
1.5. Rola rachunkowości w procesie planowania
1.6. Modelowanie rachunku kosztów na potrzeby planowania
1.7. Zalety i wady planowania finansowego
1.8. Efektywność jako kryterium oceny narzędzi planistycznych
1.9. Wpływ otoczenia gospodarczego na efektywność planowania
1.10. Wpływ ryzyka na efektywność planowania

ROZDZIAŁ 2. Budżetowanie narzędziem wspomagającym planowanie finansowe
2.1. Istota i funkcje budżetowania
2.2. Podstawowe zasady budżetowania
2.3. Metody budżetowania i rodzaje budżetów
2.4. Hierarchia budżetów
2.5. Procedury budżetowania
2.6. Etapy procesu budżetowania
2.7. Narzędzia wspomagające planowanie finansowe
2.7.1. Wykorzystanie dźwigni w planowaniu zysku przedsiębiorstwa
2.7.2. Benchmarking
2.7.3. Strategiczna karta wyników - BSC
2.7.4. Rachunek redukcji kosztów - Kaizen
2.7.5. Budżetowanie przy wykorzystaniu koncepcji ukierunkowanych na działania
2.7.6. Koncepcja Beyond Budgeting
2.7.7. Koncepcja zarządzania skoncentrowanego na wartość przedsiębiorstwa - VBM
2.8. System informatyczny jako element wspierający planowanie finansowe i realizację strategii finansowej
2.8.1. Narzędzia informatyczne zorientowane na zarządzanie przedsiębiorstwem
2.8.2. Arkusze kalkulacyjne
2.8.3. Hurtownie danych wraz z narzędziami informacyjnymi
2.8.4. Zintegrowane systemy informatyczne
2.8.5. Specjalistyczne rozwiązania informatyczne

ROZDZIAŁ 3. Procedury planowania finansowego na poziomie domen biznesowych
3.1. Przygotowanie założeń planistycznych
3.2. Planowanie przychodów ze sprzedaży
3.3. Planowanie kosztów podstawowej działalności operacyjnej
3.4. Konstruowanie wieloblokowego i wielostopniowego rachunku wyników
3.5. Ustalanie planowanych marż pokrycia wyrobów
3.6. Użyteczność analizy progu rentowności w planowaniu
3.7. Analiza wrażliwości
3.8. Podsumowanie planowania finansowego na poziomie domen biznesowych

ROZDZIAŁ 4. Procedury planowania finansowego na poziomie przedsiębiorstwa i grupy kapitałowej
4.1. Planowanie finansowe na poziomie przedsiębiorstwa
4.1.1. Weryfikacja i konsolidacja budżetów operacyjnych
4.1.2. Opracowywanie budżetów finansowych
4.1.3. Konstruowanie rachunku zysków i strat pro forma
4.1.4. Konstruowanie bilansu pro forma
4.1.5. Konstruowanie rachunku przepływów pieniężnych pro forma
4.1.6. Analiza zasadności planu finansowego przedsiębiorstwa
4.1.7. Użyteczność wskaźników ekonomicznych w planowaniu
4.1.8. Podsumowanie planowania finansowego na poziomie przedsiębiorstwa
4.2. Planowanie finansowe w ramach grupy kapitałowej
4.3. Kontrola wykonania planów finansowych przedsiębiorstwa produkcyjnego

ROZDZIAŁ 5. Planowanie finansowe efektywnym narzędziem zarządzania przedsiębiorstwem produkcyjnym
5.1. Charakterystyka badanego przedsiębiorstwa
5.1.1. Informacje podstawowe
5.1.2. Charakterystyka systemu controllingu
5.1.3. Procedury controllingowe wspomagające planowanie finansowe
5.2. Plany finansowe spółki Chempol na lata 2002-2009
5.3. Sytuacja ekonomiczno-finansowa spółki w latach 2002-2009 na tle otoczenia makroekonomicznego
5.4. Identyfikacja i analiza odchyleń od planów finansowych
5.5. Warunki efektywnego planowania finansowego

ROZDZIAŁ 6. Rola controllingu i planowania finansowego w praktyce gospodarczej
6.1. Zakres i metodyka badania
6.2. Kryteria doboru i charakterystyka badanej populacji
6.3. Konstrukcja formularza ankiety
6.4. Wykorzystanie narzędzi planistycznych w zarządzaniu przedsiębiorstwem
6.5. Znaczenie controllingu w zarządzaniu przedsiębiorstwem
6.6. Efektywność planowania finansowego jako narzędzia zarządzania przedsiębiorstwem produkcyjnym

ANEKS
Załącznik 1. Formularze planistyczne
Załącznik 2. Formularze budżetowe
Załącznik 3. Formularze sprawozdań finansowych pro forma
Załącznik 4. Formularze raportów kontrolno-wynikowych
Załącznik 5. Wielkości ekonomiczno-finansowe spółki Chempol za lata 2002-2009
Załącznik 6. Formularz kwestionariusza ankiety
Załącznik 7. Wyniki ankiety

LITERATURA

SPIS RYSUNKÓW

SPIS TABEL


504 strony, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022