|

MEDIACJE GOSPODARCZE
BINSZTOK A. RED. wydawnictwo: MARINA , rok wydania 2014, wydanie I cena netto: 71.50 Twoja cena 67,93 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Mediacje gospodarcze
Książka w całości poświęcona jest mediacjom gospodarczym.
Zawarto w niej przegląd najważniejszych zagadnień w mediacji od strony zarówno
prawnej, ekonomicznej, jak i od psychospołecznej.
Publikacja przedstawia nowoczesne metody prowadzenia i promocji mediacji.
Może być ona przewodnikiem dla prowadzących mediacje i jej uczestników. Do
książki dołączono wzory dokumentów przydatnych w praktyce mediacyjnej.
Wstęp
1. OGÓLNIE O MEDIACJACH GOSPODARCZYCH
1.1. Cel mediacji gospodarczych i korzyści z nich płynące (Wojciech Orłowski)
1.2. Zagrożenia w mediacjach gospodarczych (Anna Cisek)
1.3. Różnice między mediacjami gospodarczymi a negocjacjami (Anna Cisek)
2. RODZAJE I POLA MEDIACJI GOSPODARCZYCH
2.1. Mediacje interpersonalne w organizacjach gospodarczych (Edyta Kosarewicz)
2.2. Mediacje w sporach zbiorowych oraz metody rozwiązywania indywidualnych sporów
pracowniczych (Paweł Miłoszewski)
2.3. Mediacje w sferze publicznej (Andrzej Dudzik)
3. PRAWO A MEDIACJE GOSPODARCZE
3.1. Prawnik w mediacji (Małgorzata Rojowska)
3.2. Wymagania formalnoprawne stawiane mediatorom w sprawach gospodarczych (Marta
Michnowicz)
3.3. Charakter prawny ugody mediacyjnej w postępowaniu cywilnym (Magdalena Jaworska)
4. PSYCHOLOGIA I KOMUNIKACJA A MEDIACJE GOSPODARCZE
4.1. Komunikacja werbalna w mediacjach (sztuka aktywnego słuchania) (Maciej Kanicki)
4.2. Proksemika, czyli aranżacja miejsca mediacji (Anna Jednak-Dudzik)
4.3. Manipulacje w mediacjach gospodarczych (Katarzyna Rudek)
4.4. Wykorzystanie w mediacjach koncepcji inteligencji emocjonalnej Davida Golemana
(Aleksandra Czechowska)
4.5. Inteligencja moralna w mediacjach (Ewa Staniszewska)
4.6. Porozumienie bez przemocy - metoda skutecznej komunikacji (Dorota Kubacka-Kołowska)
5. WYKORZYSTANIE NOWOCZESNYCH METOD PROMOCJI I PROWADZENIA MEDIACJI
5.1. E-mediacje (Dominika Frencel)
5.2. Techniki heurystyczne a prowadzenie mediacji (Anna Jednak-Dudzik)
5.3. Promocja mediacji a funkcjonowanie ośrodków mediacyjnych (Katarzyna
Zalas-Kamińska)
5.4. Propozycje sposobów docierania do społeczeństwa z ideą mediacji w świetle
wyników badań empirycznych (Aleksander Binsztok)
6. PRAKTYKA MEDIATORA GOSPODARCZEGO
6.1. Standardy dobrych praktyk i Kodeks etyczny mediatora gospodarczego (Wojciech
Orłowski)
6.2. Koszty mediacji i koszty sądowe w sprawach gospodarczych (Tadeusz Szewioła)
Wspomnienie o Tadeuszu Szewiole
ZAŁĄCZNIKI: Wzory dokumentów w mediacjach gospodarczych (Edyta
Kosarewicz)
Spis rysunków
Spis tabel
MEDIACJE. Gdzie się ich UCZYĆ i gdzie z nich KORZYSTAĆ?
252 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|