ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

FORMY I PRZEJAWY WSPÓŁCZESNEJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI W POLSCE


ZIELIŃSKI K. RED.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2014, wydanie I

cena netto: 51.70 Twoja cena  49,12 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Formy i przejawy współczesnej przedsiębiorczości w Polsce


Przedsiębiorczość stymuluje rozwój gospodarczy i społeczny, pozwala tworzyć nowe miejsca pracy. Wspieranie rozwoju przedsiębiorczości wymaga określonej polityki wykorzystującej i ukierunkowującej środki publiczne, użycia. Jednocześnie indywidualistyczny aspekt działalności gospodarczej może rzutować na osiąganie celów gospodarczych i społecznych, stąd w rozwiniętych gospodarkach kładzie się nacisk na wspieranie przedsiębiorczości organizacyjnej, sprzyjającej wzrostowi konkurencyjności firm.

Przedsiębiorczość posiada też zróżnicowane formy, akcentujące różne jej cechy, jak np. przedsiębiorczość społeczna, ekologiczna, przedsiębiorczość osób dojrzałych. Są to zjawiska, których rdzeniem jest prowadzenie biznesu, lecz zmieniające kształt procesów gospodarczych i społecznych.

W opracowaniu zaprezentowano wybrane aspekty polskiej przedsiębiorczości.

Poszczególne części opracowania mają charakter autorski.


WPROWADZENIE
Kazimierz Zieliński

1. Paradygmat gospodarki przedsiębiorczej a polityka wspierania przedsiębiorczości
Krzysztof Wach
Wstęp
1.1. Synteza pojmowania przedsiębiorczości
1.2. Paradygmat gospodarki przedsiębiorczej
1.3. Polityka na rzecz przedsiębiorczości a polityka na rzecz małych i średnich przedsiębiorstw
1.4. Nowa polityka przedsiębiorczości
1.5. Reorientacja i rekonfiguracja polityki w Unii Europejskiej
Podsumowanie

2. Granice przedsiębiorczości - aspekt ekonomiczny, technologiczny i społeczny
Bogdan Rogoda
Wstęp
2.1. Przedsiębiorczość a współczesne nurty ekonomii
2.2. Przedsiębiorczość a modele kapitalizmu
2.3. Czynniki wpływające na przedsiębiorczość
2.4. Przedsiębiorczość jako zmienna endogeniczna
2.5. Przedsiębiorczość a rozwój gospodarczy
2.6. Przedsiębiorczość a innowacje technologiczne i konkurencyjność
2.7. Przedsiębiorczość a problemy rozwoju społecznego
Podsumowanie

3. Innowacyjność w warunkach nowej gospodarki - trendy, kierunki badań
Małgorzata Kosała
Wstęp
3.1. Zmiany gospodarcze wyzwaniem dla funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw
3.2. Innowacja a innowacyjność
3.3. Rozwój koncepcji procesów innowacyjnych
3.4. Kompleksowość miar w działalności innowacyjnej
Podsumowanie

4. Innowacyjność i konkurencyjność przedsiębiorstw w kontekście działań proekologicznych
Maria Urbaniec
Wstęp
4.1. Znaczenie innowacji ekologicznych
4.2. Rodzaje innowacji ekologicznych
4.3. Uwarunkowania rozwoju innowacji ekologicznych
4.4. Działalność innowacyjna polskich przedsiębiorstw
Podsumowanie

5. Korzyści, bariery i perspektywy rozwoju przedsiębiorczości społecznej w Polsce
Agnieszka Żur
Wstęp
5.1. Dlaczego przedsiębiorczość społeczna?
5.2. W gąszczu definicji
5.3. Doświadczenia innych
5.4. Przedsiębiorstwa społeczne w Polsce - ramy prawne
5.5. Wyzwania i bariery rozwoju przedsiębiorczości społecznej w Polsce
Podsumowanie

6. Przedsiębiorczość osób dojrzałych w Polsce w świetle badań empirycznych
Izabela Czaja
Wstęp
6.1. Zarys typologii przedsiębiorców z uwzględnieniem kryterium wieku
6.2. Aktualny stan i prognozy demograficzne
6.3. Srebrny przedsiębiorca w świetle danych statystycznych
6.4. Przedsiębiorca dojrzały w Polsce - wyniki badań empirycznych
Podsumowanie

7. Funkcjonowanie sektora fonograficznego oraz sektorów współpracujących w kontekście działań regulacyjnych
Zbigniew Michalik
Wstęp
7.1. Administracyjne bariery wejścia do sektora fonograficznego
7.2. Regulacje zawarte w prawie autorskim
7.3. Formy walki sektora fonograficznego z piractwem
7.4. Nowe kierunki działań legislacyjnych służących ochronie interesów sektora fonograficznego
7.5. Realizacja zapisów prawnych przeciwdziałających procesom koncentracji w sektorze fonograficznym
Podsumowanie

8. Alternatywny rynek obrotu NewConnect jako mechanizm wspierania przedsiębiorczości
Rafał Morawczyński
Wstęp
8.1. Motywy wchodzenia młodych spółek na giełdy
8.2. Alternatywne rynki giełdowe
8.3. Rynki alternatywne a przedsiębiorczość
8.4. Badanie empiryczne
Podsumowanie

9. Klastry i inicjatywy klastrowe jako zjawisko integracji przedsiębiorstw
Marcin Piątkowski
Wstęp
9.1. Problematyka klastrów - ujęcie prawne i problemy definicyjne
9.2. Klastry jako źródło innowacji
9.3. Modele klastrów
9.4. Działania PARP na rzecz klastrów i polityki klastrowej
9.5. Sytuacja klastrów w Polsce
9.6. Korzyści wynikające z przynależności dla klastra
Podsumowanie

BIBLIOGRAFIA


226 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022