ksiazki24h.pl
wprowad¼ w³asne kryteria wyszukiwania ksi±¿ek: (jak szukaæ?)
Twój koszyk:   1 egz. / 54.90 52,16   zamówienie wysy³kowe >>>
Strona g³ówna > opis ksi±¿ki

LOGODYNAMIKA W EDUKACJI O WYCHOWANIU M¡DREGO I SZCZʦLIWEGO CZ£OWIEKA


OPIE£KA-MAJEWSKA I.

wydawnictwo: GWP , rok wydania 2014, wydanie I

cena netto: 54.90 Twoja cena  52,16 z³ + 5% vat - dodaj do koszyka

Logodydaktyka w edukacji

O wychowaniu m±drego i szczê¶liwego cz³owieka


  • Jakie s± cele i zadania edukacji?

  • Czy szko³a rzeczywi¶cie powinna tylko nauczaæ?

  • Czym jest wychowanie do m±dro¶ci?

  • Jak budowaæ relacje z uczniami i ich rodzicami?

  • Dlaczego logodydaktyka jest tak skuteczna?


Logodydaktyka to autorska koncepcja Iwony Majewskiej-Opie³ki zajmuj±ca siê ca³o¶ciowo wspieraniem rozwoju cz³owieka.

Prze³o¿ona na potrzeby edukacji przyjmuje formê spójnego programu wychowawczego, który stanowi najlepsz± odpowied¼ na niedoskona³o¶ci dzisiejszej szko³y. W my¶l za³o¿eñ logodydaktyki zadaniem edukacji nie mog± byæ jedynie przekaz wiedzy merytorycznej i nauka krytycznego my¶lenia. Jej powinno¶ci± jest równie¿ przyczynianie siê do wykszta³cenia w m³odych ludziach si³y charakteru i poczucia to¿samo¶ci, czyli wychowanie cz³owieka, który poradzi sobie w nieustannie siê zmieniaj±cym ¶wiecie. Koncepcja wychowawcza oparta na logodydaktyce bardzo dobrze sprawdzi siê na ka¿dym poziomie edukacji, umo¿liwiaj±c wychowywanie uczniów do przysz³o¶ci przy równoczesnej trosce o ich tera¼niejszo¶æ.

Ksi±¿ka zawiera nie tylko kompleksowe omówienie teoretycznych podstaw logodydaktyki wraz z licznymi dowodami jej skuteczno¶ci w sferze edukacyjnej, ale równie¿ zestaw praktycznych wskazówek dla praktyków oraz zbiór 30 tematów do pracy przez okres ca³ej edukacji.

Dziêki temu po jej lekturze ka¿dy czytelnik bêdzie wiedzia³, od czego zacz±æ i jak krok po kroku osi±gaæ cele, do których zmierza wraz z uczniami.


Iwona Majewska-Opie³ka - psycholog, mówca motywacyjny, doradca w zakresie rozwoju osobowo¶ci i rozwoju firm, trener liderów. Prekursorka i jedna z najciekawszych postaci ruchu rozwoju potencja³u cz³owieka w Polsce. Charyzmatyczna, budz±ca entuzjazm – inspiruje i porywa do dzia³ania. Za³o¿ycielka Akademii Skutecznego Dzia³ania Iwony Majewskiej-Opie³ki, oferuj±cej unikatowy, oparty na logodydaktyce - spójnej koncepcji program szkoleñ. Jest autork± 18 ksi±¿ek z dziedziny samodoskonalenia, w tym takich, jak: Logodydaktyka. Droga rozwoju, Akademia sukcesu, Umys³ lidera, Wychowanie do szczê¶cia, Sukces firmy, Ku doskona³o¶ci, Czas kobiet, Droga do siebie, Si³a kobieco¶ci i Trener osobisty, czyli 365 dni z IMO. Za spraw± jej autorskiej koncepcji dziesi±tki firm i tysi±ce osób udoskonali³o siebie i swoje ¿ycie.


Wstêp

Rozdzia³ 1
O potrzebach edukacji

Rozdzia³ 2
Dobre ¿ycie
2.1. Od czego zale¿y sukces w ¿yciu?
2.2. Od czego zale¿y poziom zadowolenia z ¿ycia?
2.3. Prawdziwa rola szko³y

Rozdzia³ 3
Wychowanie jako integralna czê¶æ procesu edukacyjnego
3.1. Wychowanie do m±dro¶ci

Rozdzia³ 4
Logodydaktyka
4.1. Czym jest logodydaktyka
4.2. Zasady i podstawowe pojêcia logodydaktyki
4.3. Dlaczego szko³a potrzebuje logodydaktyki?

Rozdzia³ 5
Prawdziwy sukces
5.1. Sukces jako dzia³anie
5.2. Sukces jako efekt dzia³ania

Rozdzia³ 6
Szko³a skuteczna
6.1. Jak skutecznie dzia³aæ w szkole?

Rozdzia³ 7
Logodydaktyk, czyli nauczyciel z charakterem
7.1. Misja w³asnej pracy
7.2. Poczucie w³asnej warto¶ci
7.3. Proaktywno¶æ
7.4. Poczucie spójno¶ci wewnêtrznej
7.5. Poczucie obfito¶ci
7.6. Pozytywne my¶lenie
7.7. Nauczyciel i uczeñ – wspólna droga

Rozdzia³ 8
Rodzice i szko³a
8.1. Rodzice partnerami szko³y – dlaczego to takie wa¿ne
8.2. Moje, twoje, nasze, czyli o odpowiedzialno¶ci za proces wychowania
8.3. O wspó³dzia³aniu w zakresie budowania cech, kompetencji i nawyków
8.4. Jak zacz±æ?
8.5. Szko³a wspó³pracy oczami rodziców
8.6. Logodydaktyk i rodzic – wzajemne relacje
8.7. Rodzicu, wyluzuj!
8.8. Szczê¶cie dzieci a charakter rodziców
8.9. Wspó³praca szko³y i rodziców a charakter doros³ych

Rozdzia³ 9
Rozwijanie charakteru w szkole. Nauka metod± projektów
9.1. Projekt skuteczn± metod± rozwijania cech charakteru
9.2. Komunikacja narzêdziem budowania postaw
9.3. Sukces pochodn± charakteru

Rozdzia³ 10
Prze³o¿enie teorii logodydaktyki na codzienn± praktykê
10.1. Dwana¶cie lat szkolnej edukacji
10.2. Zasady pracy z logodydaktyk±
10.3. Dzieñ Dobrego S³owa
10.4. Trzydzie¶ci tematów do pracy przez okres ca³ej edukacji
10.5. Przyk³adowe zajêcia dla rodziców i nauczycieli

Zakoñczenie
Bibliografia


344 stron, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miêkka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytu³ polskojêzyczny lub anglojêzyczny jest aktualnie na pó³ce ksiêgarni.

 
Wszelkie prawa zastrze¿one PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022