Sektor usług profesjonalnych
usieciowienie, umiędzynarodowienie i dyfuzja wiedzy
Przedmiotem badań opisanych w tej książce była szeroko pojęta działalność
zarządzania wiedzą sieciowych jednostek usług profesjonalnych wykorzystywana w procesie
internacjo-nalizacji. Badaniami zostały objęte sieciowe jednostki usług profesjonalnych
funkcjonujące w obszarze usług medycznych, doradztwa finansowego i badawczych.
Wykorzystano metodę wielorakiego studium przypadku. Podstawowymi źródłami w pracy są
bogata literatura przedmiotu: polska i zagraniczna, dane statystyczne, dane ze źródeł
internetowych, a także inne materiały, publikowane i nie publikowane, instytucji
badawczych. Ważnym źródłem informacji były dane pochodzące z własnych badań
bezpośrednich.
WSTĘP
ROZDZIAŁ I
PODSTAWY TEORETYCZNE KONCEPCJI USŁUG PROFESJONALNYCH
1.1. Podstawy teoretyczne wyodrębnienia i klasyfikacji usług profesjonalnych
1.2. Definicja kategorii usług i jednostek usług profesjonalnych i ich charakterystyka
1.3. Klasyfikacja jednostek usług profesjonalnych
1.4. Sektor usług profesjonalnych
ROZDZIAŁ II
TWORZENIE I ROZWÓJ SIECIOWYCH ORGANIZACJI USŁUG PROFESJONALNYCH
2.1. Koncepcja organizacji sieciowej i jej specyfika
2.2. Elementy sieci międzyorganizacyjnej
2.3. Tworzenie sieci międzyorganizacyjnych w obszarze usług profesjonalnych
ROZDZIAŁ III
UMIĘDZYNARODOWIENIE DZIAŁALNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW SEKTORA USŁUG
PROFESJONALNYCH
3.1. Umiędzynarodowienie działalności usługowej w teorii internacjonalizacji
3.2. Uwarunkowania i motywy internacjonalizacji przedsiębiorstw w sektorze usług
profesjonalnych
3.3. Strategie internacjonalizacji przedsiębiorstw usług profesjonalnych
3.4. Rola wiedzy w procesie internacjonalizacji przedsiębiorstw sektora usług
profesjonalnych
ROZDZIAŁ IV
WIEDZA JAKO ZASÓB ORGANIZACJI SIECIOWEJ USŁUG PROFESJONALNEJ
4.1. Wiedza i jej klasyfikacja w świetle teorii
4.2. Zarządzanie wiedzą w sektorze usług profesjonalnych
4.3. Istota i charakterystyka transferu wiedzy w jednostka usług profesjonalnych
4.4. Transfer wiedzy w organizacjach sieciowych
4.5. Konstytutywne cele transferu wiedzy w jednostkach usług profesjonalnych
ROZDZIAŁ V
FUNKCJONOWANIE JEDNOSTEK USŁUG PROFESJONALNYCH NA RYNKU POLSKIM
5.1. Charakterystyka badanych rynków usług profesjonalnych
5.1.1. Rynek usług medycznych
5.1.2. Rynek usług doradztwa finansowego
5.1.3. Rynek usług badawczych
5.2. Metodologia badań bezpośrednich i charakterystyka badanych podmiotów
funkcjonujących na rynku usług profesjonalnych
5.2.1 Charakterystyka badanych podmiotów w obszarze usług medycznych
5.2.2. Charakterystyka badanych podmiotów w obszarze usług doradztwa finansowego
5.2.3. Charakterystyka badanych podmiotów w obszarze usług badawczych
5.3. Jednostki usług profesjonalnych w świetle badań bezpośrednich
5.3.1. Działania realizowane w zakresie procesów usieciowienia, internacjonalizacji i
transferu wiedzy w sferze usług medycznych - studia przypadków
5.3.2. Działania realizowane w zakresie procesów usieciowienia, internacjonalizacji i
transferu wiedzy w sferze usług doradztwa finansowego - studia przypadków
5.3.3. Działania realizowane w zakresie procesów usieciowienia, internacjonalizacji i
transferu wiedzy w sferze usług badawczych - studia przypadków
ROZDZIAŁ VI
MODELE ORGANIZACJI USŁUG PROFESJONALNYCH W ASPEKCIE USIECIOWIENIA,
INTERNACJONALIZACJA I TRANSFER WIEDZY
6.1. Modele usieciowienia organizacji w sektorze usług profesjonalnych
6.2. Modele internacjonalizacji organizacji usług profesjonalnych
6.3. Modele tworzenia i transferu wiedzy w organizacjach usług profesjonalnych
ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA
SPIS RYSUNKÓW
SPIS TABEL
192 strony, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka