ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 52.50 49,88   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KOSZTY JAKOŚCI DLA INŻYNIERÓW


SZCZEPAŃSKA K.

wydawnictwo: PLACET , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 52.50 Twoja cena  49,88 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Książka, którą oddaję do rąk Czytelników pomyślana została jako kompendium wiedzy, które pozwala na zapoznanie się z teoretycznymi podstawami omawianych zagadnień, w stopniu wystarczającym do poznania ich istoty i znaczenia w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Wskazuje też na nowe związki ekonomiki kosztów jakości, a przez to i możliwości integracji wiedzy, ze współczesnymi koncepcjami stosowanymi w zarządzaniu przedsiębiorstwem.
Zamysł autorski książki powstał w wyniku przemyśleń nad ekonomicznymi aspektami jakości w perspektywie dwóch koncepcji, a mianowicie: Kompleksowego Zarządzania Jakością (TQM) oraz Zarządzania Wartością (VBM), z uwzględnieniem wymagań systemu zarządzania jakością według PN-EN ISO 9001:2000 oraz PN-EN ISO 9000:2006.

Uzasadnieniem podjęcia tematu jest, w głównej mierze, przekonanie Autorki o potrzebie uzupełnienia luki w literaturze z pogranicza ekonomii i zarządzania dotyczącej współcześnie rozumianych kosztów jakości. Ma to szczególne znaczenie w kontekście wykorzystywania w przedsiębiorstwach różnych koncepcji, metod i narzędzi zarządzania, których wzajemne oddziaływanie stwarza nowe wyzwania w zarządzaniu.
Potrzeba pokazania perspektyw i uwarunkowań problematyki kosztów jakości związana jest również z coraz większym zainteresowaniem podmiotów gospodarczych wdrażaniem lub doskonaleniem systemu zarządzania jakością według normy PN-EN ISO 9001:2000. Dlatego też uwzględnienie w projektowaniu lub doskonaleniu systemu zarządzania jakością zagadnień ekonomiki kosztów jakości, jest konieczne. Ponadto w wielu uczelniach wyższych w kraju, szczególnie zaś w Politechnikach realizowany jest program nauczania dedykowany systemom jakości i zarządzania jakością. Warta wzbogacenia jest zatem inżynierska wiedza o jakości, stąd też wynika sformułowanie tytułu książki.

 


Spis treści:

Przedmowa


ROZDZIAŁ 1. PODSTAWY ZARZĄDZANIA KOSZTAMI JAKOŚCI
1.1. POJĘCIE JAKOŚCI
1.2. ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
1.2.1. KONCEPCJA TQM
1.2.2. JAKOŚĆ A WARTOŚĆ
1.3. PODEJŚCIE PROCESOWE
1.3.1. SYSTEM W PODEJŚCIU PROCESOWYM
1.3.2. PODSTAWY PODEJŚCIA PROCESOWEGO
1.3.3. PERSPEKTYWY PODEJŚCIA PROCESOWEGO
1.4. CECHY PROCESU
1.4.1. KLASYFIKACJE PROCESÓW
1.4.2. PROCES W ROZWIĄZANIACH NORMATYWNYCH
1.4.3. CECHY ZARZĄDCZE PROCESU


ROZDZIAŁ 2. EKONOMIKA KOSZTÓW
2.1. KOSZTY W RACHUNKOWOŚCI FINANSOWEJ
2.2. POJĘCIE EKONOMIKI JAKOŚCI
2.3. KOSZTY JAKOŚCI W PODEJŚCIU PROCESOWYM
2.4. EFEKTYWNOŚĆ EKONOMICZNA
2.4.1. POJĘCIE EFEKTYWNOŚCI
2.4.2. ISTOTA EFEKTYWNOŚCI
2.4.3. FINANSOWE MIARY EFEKTYWNOŚCI
2.5. CONTROLLING KOSZTÓW
2.5.1. PRZEGLĄD DEFINICJI CONTROLLINGU
2.5.2. RODZAJE I ZADANIA CONTROLLINGU
2.5.3. SYSTEM CONTROLLINGU


ROZDZIAŁ 3. KOSZTY JAKOŚCI
3.1. POJĘCIE KOSZTÓW JAKOŚCI
3.2. SPECYFIKA KOSZTÓW JAKOŚCI
3.3. MODELE KOSZTÓW JAKOŚCI
3.3.1. MODELE OPISOWE
3.3.2. MODELE NORMATYWNE
3.3.3. ANALIZA MODELI KOSZTÓW
3.4. POMIAR KOSZTÓW JAKOŚCI


ROZDZIAŁ 4. RACHUNEK KOSZTÓW JAKOŚCI
4.1 ROLA I CELE RACHUNKU KOSZTÓW
4.2. FUNKCJE I ZADANIA
4.3. REJESTRACJA KOSZTÓW
4.4. METODY OKREŚLANIA KOSZTÓW
4.5. WDRAŻANIE RACHUNKU KOSZTÓW


ROZDZIAŁ 5. METODY ROZLICZANIA KOSZTÓW
5.1. RACHUNEK KOSZTÓW DZIAŁAŃ (ABC)
5.1.1. ROLA i CELE ABC
5.1.2. PROCEDURA RACHUNKU ABC
5.2. RACHUNEK ABC STEROWANY CZASEM (TDABC)
5.2.1. SPECYFIKA TDABC
5.2.2. ETAPY WDRAŻANIA TDABC
5.3. ZARZĄDZANIE KOSZTAMI DZIAŁAŃ (MBC)
5.3.1. MBC W ZARZĄDZANIU JAKOŚCIĄ
5.3.2. RACHUNKOWE PODSTAWY MBC


ROZDZIAŁ 6. ANALIZA KOSZTÓW JAKOŚCI
6.1. PRZEDMIOT, CELE I ZADANIA ANALIZY
6.2. RODZAJE ANALIZ KOSZTÓW
6.2.1. KOSZTY W UKŁADZIE RODZAJOWYM (PORÓWNAWCZYM)
6.2.2. KOSZTY W UKŁADZIE KALKULACYJNYM (PRZEDMIOTOWYM)
6.2.3. KOSZTY ZWIĄZANE Z WIELKOŚCIĄ PRODUKCJI
6.2.4 KOSZTY W UKŁADZIE PROCESOWYM
6.3. WSKAŹNIKI KOSZTÓW JAKOŚCI


ROZDZIAŁ 7. NARZĘDZIA W ANALIZIE KOSZTÓW JAKOŚCI
7.1. LISTA ZBIORCZA
7.2. HISTOGRAM
7.3. DIAGRAM KORELACJI
7.4. KARTY KONTROLNE
7.5. DIAGRAM PRZYCZYNOWO-SKUTKOWY
7.6. WYKRES PARETO-LORENZA
7.7. SCHEMAT BLOKOWY
7.8. DIAGRAM POKREWIEŃSTWA
7.9. DIAGRAM ZALEŻNOŚCI
7.10. WSKAŹNIKI STATYSTYCZNE


Bibliografia:
Indeks rzeczowy

 


336 stron, opraw miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022