ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

FINANSE MAŁEGO PRZEDSIĘBIORSTWA W TEORII I PRAKTYCE ZARZĄDZANIA


ZADORA H.

wydawnictwo: C.H. BECK , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 62.90 Twoja cena  59,76 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Autorzy książki Finanse małego przedsiębiorstwa w teorii i praktyce zarządzania patrzą na małe przedsiębiorstwo przez pryzmat jego cyklu rozwojowego, począwszy od fazy powstania i uruchomienia, poprzez fazę wzrostu i dojrzałości, kończąc na fazie schyłkowej ze wskazaniem możliwości odnowy. Wśród wielu specyficznych cech wyróżniających małe przedsiębiorstwo od średniego i dużego jest również taka, że właściciel jest jednocześnie menedżerem. Dlatego też w podręczniku wątki zarządzania przeplatają się z finansami małego przedsiębiorstwa. Ostatnia część książki to szereg rzeczywistych przykładów z praktyki gospodarczej.

Książka adresowana jest przede wszystkim do środowiska akademickiego, w szczególności do studentów, którzy swą zawodową przyszłość planują związać z własną działalnością biznesową lub którzy wybrali specjalizację w zakresie małych i średnich przedsiębiorstw. Jest ona również propozycją dla tych wszystkich uczestników życia gospodarczego, którzy już stworzyli małe przedsiębiorstwo i chcą zadbać o jego rozwój.


Spis treści:

Wstęp
Część pierwsza
Formalno-prawne i ekonomiczne warunki bytu małego przedsiębiorstwa w jego
cyklu rozwojowym
1. Małe przedsiębiorstwo w różnych ujęciach (Alina Gorczyńska)
1.1. Specyfika małego przedsiębiorstwa
1.1.1. Definicje i cechy
1.1.2. Identyfikacja celów i zasad działania
1.1.3. Cykl życia przedsiębiorstwa
1.2. Prawne formy działania małego przedsiębiorstwa i ich ewolucja
1.2.1. Prawne zasady działania
1.2.2. Prawne formy działania
1.2.3. Formy organizacyjne
2. Ewidencja podatkowa i księgowa działalności gospodarczej małego przedsiębiorstwa (Aneta Michalak)
2.1. Przychody i koszty w różnych ujęciach
2.1.1. Różne ujęcia przychodów i wpływy
2.1.2. Różne ujęcia kosztów i wydatki
2.1.3. Dochód w różnych ujęciach
2.2. Ewidencja podatkowa
2.2.1. Formy opodatkowania przedsiębiorstwa
2.2.2. Ewidencja na potrzeby podatku dochodowego
2.3. Ewidencja księgowa
2.3.1. Przekształcenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów w księgi
rachunkowe
2.3.2. Elementy pełnego systemu ewidencyjnego
2.3.3. Kompatybilność elementów w pełnym systemie ewidencyjnym
2.4. Podstawowe informacje na temat prowadzenia ksiąg rachunkowych
2.4.1. Otwarcie i prowadzenie ksiąg rachunkowych
2.4.2. Zamknięcie ksiąg rachunkowych i kontrola systemu ewidencyjnego
3. Finansowe warunki bytu i działania małego przedsiębiorstwa (Halina Zadora) .
3.1. Pozyskiwanie kapitału
3.1.1. Kapitał i jego pochodzenie
3.1.2. Własne źródła finansowania
3.1.3. Kredyty bankowe
3.1.4. Pozabankowe źródła finansowania obcego
3.1.5. Źródła i rodzaje pomocy publicznej
3.1.6. Niepieniężne formy finansowania
3.2. Cykl obrotu kapitału
3.2.1. Ruch okrężny kapitału trwałego i obrotowego
3.2.2. Majątek obrotowy i konsekwencje cyklu obrotu
3.3. Efekty działalności gospodarczej
3.3.1. Zysk operacyjny EBIT i ekonomiczna wartość dodana EVA
3.3.2. Zysk operacyjny i dźwignia operacyjna
3.3.3. Dźwignia finansowa, koszt kapitału a struktura kapitału
3.4. Budżet małego przedsiębiorstwa
3.4.1. Rodzaje planów
3.4.2. Budżet "od zera" i budżet kontynuacji
3.4.3. Budżetowanie w ujęciu procesowym
3.4.4. Proces kontroli wykonania budżetu
3.4.5. Wskaźniki finansowe w weryfikacji i kontroli wykonania budżetu
4. Małe przedsiębiorstwo wobec ryzyka gospodarczego (Monika Wieczorek-Kosmala)
4.1. Ogólne ujęcie problemu ryzyka gospodarczego
4.1.1. Źródła i rodzaje ryzyka gospodarczego
4.1.2. Mapa ryzyka gospodarczego i postawy przedsiębiorstwa wobec ryzyka
4.2. Konkretyzacja zagrożeń i zachowań małego przedsiębiorstwa w warunkach
ryzyka gospodarczego
4.2.1. Lista zagrożeń małego przedsiębiorstwa
4.2.2. Przegląd instrumentów ochrony przed ryzykiem w małym
przedsiębiorstwie
4.3. Ubezpieczeniowy transfer ryzyka i jego efekty
4.3.1. Elementy procesu ubezpieczeniowego
4.3.2. Ubezpieczenia na rzecz rynkowej wartości dodanej
4.4. Przegląd produktów ubezpieczeniowych z punktu widzenia potrzeb małego
przedsiębiorstwa
4.4.1. Ubezpieczenia rzeczowe
4.4.2. Ubezpieczenia finansowe
4.4.3. Ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej
4.4.4. Ubezpieczenia osobowe
Część druga
Źródła kosztów i przychodów związane z fazą powstawania i uruchomienia małego
przedsiębiorstwa
5. Proces tworzenia małego przedsiębiorstwa (Izabela Jonek-Kowabka)
5.1. Etapy uruchomienia małego przedsiębiorstwa
5.1.1. Droga od sformułowania pomysłu na biznes do decyzji o podjęciu
działalności gospodarczej
5.1.2. Faza przygotowawcza
5.2. Procedura uruchomienia małego przedsiębiorstwa
5.2.1. Warunki wyjściowe
5.2.2. Ścieżki uruchomienia przedsiębiorstwa
5.2.3. Koszty uruchomienia
6. Wybór rynku, produktu, sposobu promocji i dystrybucji (Danuta Szwajca)
6.1. Zdefiniowanie i wybór rynku docelowego
6.1.1. Źródła informacji rynkowych
6.1.2. Poszukiwanie niszy i luki rynkowej
6.1.3. Określenie profilu i liczebności docelowych klientów
6.2. Wybór produktu i ustalenie ceny
6.2.1. Określenie cech i atrybutów produktu
6.2.2. Formuły kształtowania cen
6.3. Wybór narzędzi promocji i sposobu dystrybucji
6.3.1. Narzędzia promocyjne
6.3.2. Dystrybucja produktu
6.4. Planowanie wydatków i kosztów działań rynkowych
7. Pozyskanie personelu (Mańusz Zieliński)
7.1. Źródła i formy pozyskania personelu
7.1.1. Nabór personelu
7.1.2. Selekcja personelu
7.1.3. Elastyczność zatrudnienia
7.2. Koszty pozyskania personelu
7.2.1. Koszty rekrutacji i selekcji
7.2.2. Koszty personalne a formy zatrudnienia
7.2.3. Koszty korzystania z outsourcingu
Część trzecia
Źródła kosztów i przychodów związane z fazą wzrostu i dojrzałości małego
przedsiębiorstwa
8. Rozwój rynku, produktu, narzędzi promocji i dystrybucji (Danuta Szwajca)

8.1. Wybór ścieżki rozwoju
8.1.1. Opis ścieżek rozwoju
8.1.2. Przesłanki wyboru
8.2. Zmiany w polityce produktowej i cenowej
8.2.1. Rozszerzanie oferty produktowej
8.2.2. Możliwości i kierunki zmiany ceny
8.2.3. Różnicowanie cen
8.3. Rozwój promocji i dystrybucji
8.3.1. Wachlarz działań promocyjnych
8.3.2. Rozwój systemu dystrybucji
8.4. Budżet kosztów działań rynkowych
9. Motywowanie i doskonalenie personelu (Mariusz Zieliński)
9.1. Wynagrodzenie jako składowa systemu motywacyjnego
9.1.1. Różnicowanie, struktura i formy wynagrodzenia
9.1.2. System motywacyjny w fazie wzrostu i dojrzałości
9.2. Doskonalenie personelu
9.2.1. Szkolenie personelu
9.2.2. Przesunięcia personelu
9.3. Budżet motywowania i doskonalenia personelu
9.3.1. Koszty motywowania
9.3.2. Koszty doskonalenia personelu
10. Decyzje inwestycyjne (Halina Zadora)
10.1. Potrzeby inwestycyjne małego przedsiębiorstwa w fazie wzrostu i dojrzałości
10.1.1. Potencjał wytwórczy małego przedsiębiorstwa i jego zmiany w czasie
10.1.2. Potrzeby inwestycyjne - okoliczności i przesłanki wyboru
10.2. Efektywność inwestowania
10.2.1. Cykl życia inwestycji a struktura wpływów i wydatków
10.2.2. Efekty przyrostowe
Część czwarta
Małe przedsiębiorstwo w fazie schyłkowej
11. Restrukturyzacja. Proces odnowy przedsiębiorstwa (Halina Zadora)
11.1. Przesłanki i obszary restrukturyzacji
11.1.1. Kryzys, diagnoza i stabilizacja
11.1.2. Obszary restrukturyzacji
11.2. Przebieg restrukturyzacji
12. Fiasko restrukturyzacji. Upadłość i likwidacja małego przedsiębiorstwa
(Izabela Jonek-Kowalska)
12.1. Prawne aspekty upadłości i likwidacji małego przedsiębiorstwa
12.1.1. Procedura upadłościowa i jej skutki prawne
12.1.2. Problemy pracownicze w fazie upadłości
12.2. Inne okoliczności likwidacji małego przedsiębiorstwa
Część piąta
Małe przedsiębiorstwo w praktyce
13. Studia przypadków związanych z powstawaniem i uruchamianiem małego
przedsiębiorstwa (Aneta Staszel)
13.1. Założenia wstępne
13.1.1. Uzasadnienie doboru przykładów
13.1.2. Lista założeń przyjętych w prezentowanych przykładach
13.2. Małe przedsiębiorstwa działające w branży handlowej
13.2.1. Sklep z odzieżą używaną
13.2.2. Sklep internetowy
13.3. Małe przedsiębiorstwa produkcyjne
13.3.1. Wytwórnia nalewek
13.3.2. Piekarnia
13.4. Pośrednictwo finansowe
13.4.1. Agent ubezpieczeniowy
13.4.2. Agencja pocztowa
14. Studia przypadków związanych z przełomowymi wydarzeniami w życiu
małego przedsiębiorstwa (Aneta Staszel)
14.1. Budżet "od zera" przedstawiciela handlowego
14.1.1. Charakterystyka podejmowanej działalności
14.1.2. Prognoza kosztów i przychodów
14.1.3. Rachunek wyników pro forma
14.1.4. Bilans pro forma
14.1.5. Rachunek przepływów pieniężnych pro forma
14.2. Rozwój oferty produktowej księgarni
14.2.1. Diagnoza pozycji rynkowej księgarni
Możliwości dywersyfikacji oferty produktowej
14.2.3. Badania rynkowe
14.2.4. Wnioski z przeprowadzonych badań rynku
14.2.5. Ocena opłacalności dywersyfikacji działalności księgarni
14.3. Rozwój rynku zakładu fryzjersko-kosmetycznego
14.3.1. Diagnoza pozycji rynkowej zakładu fryzjersko-kosmetycznego
14.3.2. Działania promocyjne poprzedzające rozwój rynku
14.3.3. Kalkulacja kosztów kampanii promocyjnej
14.3.4. Wpływ działań promocyjnych na rozwój rynku
14.4. Restrukturyzacja przedsiębiorstwa odzieżowego
14.4.1. Przesłanki restrukturyzacji przedsiębiorstwa
14.4.2. Diagnoza przedsiębiorstwa
14.4.3. Cele strategiczne i szczegółowe zadania restrukturyzacji
14.4.4. Ocena działań restrukturyzacyjnych na podstawie danych finansowych
15. Instytucje i programy wsparcia finansowego małych przedsiębiorstw (Aneta
Staszel)
15.1. Założenia wstępne
15.1.1. Uzasadnienie doboru przykładów
15.1.2. Lista założeń przyjętych w prezentowanych przykładach
15.2. Instytucje wspierające małe przedsiębiorstwa
15.2.1. Instytucje w publicznym systemie pomocy finansowej
15.2.2. Rola funduszy europejskich we wspieraniu małych przedsiębiorstw
15.2.3. Instytucje świadczące usługi edukacyjne
15.3. Programy wsparcia finansowego ze strony instytucji publicznych i komercyjnych
15.3.1. Warunki pożyczki Górnośląskiej Agencji Rozwoju Regionalnego SA
15.3.2. Zasady przyznania dotacji unijnej w ramach Sektorowego Programu
Operacyjnego "Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw"
15.3.3. Warunki poręczenia Śląskiego Regionalnego Funduszu
Poręczeniowego Sp. z o.o
15.3.4. Warunki uzyskania kredytów bankowych
15.3.5. Zasady finansowania przez HALS Fundusz Kapitałowy Sp. z o.o.
15.3.6. Zasady wsparcia Lewiatan Business Angels (LBA)
15.4. Przykłady ofert szkoleniowych instytucji publicznych i komercyjnych
15.4.1. Oferta szkoleniowa Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
15.4.2. Oferta szkoleniowa Śląskiego Centrum Szkoleniowego Górnośląskiej
Agencji Rozwoju Regionalnego SA
15.4.3. Oferta szkoleniowa Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego
15.4.4. Oferta szkoleniowa Masters Centrum Szkolenia Biznesu Sp.j
Bibliografia
Indeks

 


456 stron,oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022