Autor podejmuje w książce ważny i aktualny problem sprowadzający się
głównie do odpowiedzi na pytanie, czy rachunek kosztów docelowych może być
wykorzystany jako narzędzie strategicznej rachunkowości zarządczej oraz czy może być
instrumentem służącym do kreowania wartości przedsiębiorstwa.
Matematyczne modele kalkulacji kosztów docelowych zostały poparte
praktycznymi przykładami, przez co stały się bardziej zrozumiałe dla Czytelników.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1. Miejsce i rola rachunkowości w zarządzaniu strategicznym
1.1. Istota strategii i zarządzania strategicznego
1.2. Wartość jako nadrzędny cel działalności przedsiębiorstwa
1.3. Strategiczna rachunkowość zarządcza
Rozdział 2. Geneza, istota i charakterystyka rachunku kosztów docelowych
2.1. Geneza i rozwój koncepcji rachunku kosztów docelowych
2.2. Definicje rachunku kosztów docelowych
2.3. Kalkulacyjny i zarządczy aspekt rachunku kosztów docelowych
2.4. Atrybuty rachunku kosztów docelowych
Rozdział 3. Model rachunku kosztów docelowych zorientowanego na kreowanie
wartości
3.1. Model value-based target costing
3.2. Zysk docelowy a wartość przedsiębiorstwa w modelu VBTC
3.3. Zakres kosztów objętych kalkulacją w modelu VBTC
3.4. Model kalkulacji kosztów docelowych oparty na zdyskontowanych przepływach
pieniężnych
3.4.1. Model z wykorzystaniem NPV
3.4.2. Model z wykorzystaniem IRR
3.4.3. Modele oparte na NPV i IRR z redukcją kosztów
3.5. Model kalkulacji kosztów docelowych oparty na zysku rezydualnym i rynkowej wartości
dodanej
3.5.1. Model z wykorzystaniem mierników EVA i MVA
3.5.2. Model oparty na EVA i MVA z redukcją kosztów
3.6. Docelowa stopa redukcji kosztów i kaizen costing w modelu VBTC
3.7. Dezagregacja kosztu docelowego i wartość dla klienta
Zakończenie
Literatura
110 stron, B5, oprawa miękka