ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 64.68 61,45   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZARZĄDZANIE FINANSAMI PRZEDSIĘBIORSTWA


WIELGÓRKA D. CHUDZICKI M.

wydawnictwo: POLIT. CZĘSTOCHOWA , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 64.68 Twoja cena  61,45 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Podejmowanie decyzji dotyczących celów przedsiębiorstwa, sterowanie nimi, elastyczne dostosowywanie się do zmian warunków zewnętrznych i wewnętrznych oraz kierowanie procesem realizacji tych celów, staje się coraz trudniejsze i coraz bardziej skomplikowane. Decyzje te, w celu wyeliminowania błędów w ich podejmowaniu, muszą więc być oparte na racjonalnych przesłankach. Jednym z ważniejszych narzędzi podejmowania decyzji staje się w takim przypadku znajomość problematyki zarządzania finansami przedsiębiorstw.

Dzięki tej wiedzy możliwe jest zastosowanie kreatywnego podejścia do sterowania zarówno wynikiem finansowym firmy, jak i jej bezpieczeństwem finansowym. Przestrzeganie i pogłębianie stosowania zasady racjonalnego gospodarowania możliwe jest poprzez dokładne poznanie mechanizmu funkcjonowania przedsiębiorstwa, jego funkcji wewnętrznych i zewnętrznych, czynników kształtujących różne przejawy działalności i jego efekty ekonomiczne.

Wiedza zawarta w niniejszym opracowaniu pozwoli podejmować decyzje z większą pewnością i racjonalnością, przede wszystkim w obszarze zarządzania finansami.


Spis treści:

Wstęp

1. Pojęcie i rola zarządzania finansami przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji (D. Wielgórka)
1.1. Istota i cel zarządzania finansami przedsiębiorstw
1.2. Koncepcje wartości przedsiębiorstwa
1.3. Zarządzanie przedsiębiorstwem w warunkach globalizacji

2. Wybrane kategorie zarządzania finansami (D. Wielgórka)
2.1. Wartość pieniądza w czasie
2.2. Dochód i ryzyko
2.3. Stopa procentowa

3. Zarządzanie inwestycjami w przedsiębiorstwie (M. Chudzicki)
3.1. Istota inwestycji. Szacowanie strumieni przepływów finansowych
3.2. Modele finansowe w ocenie przedsięwzięć gospodarczych
3.3. Proste (statyczne) metody oceny projektów inwestycyjnych
3.4. Dyskontowe metody oceny projektów inwestycyjnych
3.5. Metody kształtowania stopy dyskontowej w rachunku efektywności inwestycji (koszt kapitału)

4. Zarządzanie kapitałem obrotowym (M. Chudzicki)
4.1. Pojęcie i rola kapitału obrotowego
4.2. Zarządzanie zapasami
4.3. Zarządzanie należnościami i określanie zapotrzebowania na kapitał obrotowy
4.4. Modele kształtowania zasobów gotówkowych

5. Emisja papierów wartościowych (M. Chudzicki)
5.1. Pojęcie i struktura rynku finansowego
5.2. Giełdy papierów wartościowych
5.3. Emisja akcji
5.4. Emisja obligacji
5.5. Instrumenty pochodne

6. Zewnętrzne źródła finansowania przedsięwzięć gospodarczych (D. Wielgórka)
6.1 kredyt jako podstawowe źródło kapitału obcego
6.2 istota i rodzaje leasingu
6.3. Pozostałe zewnętrzne źródła finansowania - factoring, forfaiting, franchising, venture capital

7. Analiza finansowa przedsiębiorstwa (D. Wielgórka)
7.1. Pojęcie, zakres i klasyfikacja analizy finansowej
7.2. Analiza wskaźnikowa
7.2.1. Wskaźniki płynności finansowej
7.2.2. Wskaźniki wspomagania finansowego
7.2.3. Wskaźniki sprawności działania (obrotowości)
7.2.4. Wskaźniki rentowności
7.3. Sprawozdania finansowe jako źródło analizy
7.3.1. Struktura bilansu przedsiębiorstwa
7.3.2. Rachunek zysków i strat w analizie wyniku finansowego przedsiębiorstwa
7.3.3. Rachunek przepływów pieniężnych

8. Wybrane problemy wyceny przedsiębiorstw (M. Chudzicki)
8.1. Wycena przedsiębiorstwa i jej uwarunkowania
8.2. Metody majątkowe i porównawcze wyceny przedsiębiorstw
8.3. Dochodowe i mieszane metody wyceny przedsiębiorstwa

Zakończenie
Spis rysunków
Spis tabel
Bibliografia


151 stron, oprawa miękka                                                             @p

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022