ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PODSTAWY EKONOMII PODRĘCZNIK CZĘŚĆ 1. MIKROEKONOMIA


SKRZYPEK M.

wydawnictwo: FOSZE , rok wydania 2014, wydanie I

cena netto: 30.20 Twoja cena  28,69 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Podstawy ekonomii Podręcznik Część 1 Mikroekonomia


Podręcznik do przedmiotu Przedsiębiorca w gospodarce rynkowej, do kształcenia w zawodzie:
technik ekonomista, na poziomie technikum i szkoły policealnej.


Słowo wstępne

1. Wstęp do ekonomii
1.1. Przedmiot i zakres ekonomii jako nauki
1.2. Natura i rodzaje potrzeb ludzkich
1.3. Czynniki wytwórcze i racjonalne gospodarowanie
1.4. Krzywa możliwości produkcyjnych i wybór ekonomiczny
1.5. Wartość i wartość użytkowa towaru
1.6. Prawa ekonomiczne i kategorie ekonomiczne
1.7. Testy

2. Mechanizm rynku
2.1. Uproszczony model obiegu gospodarczego
2.2. Pojęcie, cechy i rodzaje rynku
2.3. Pojęcie i rodzaje popytu oraz czynniki go kształtujące
2.4. Prawo popytu i krzywa popytu
2.5. Elastyczność cenowa popytu
2.6. Elastyczność dochodowa popytu
2.7. Elastyczność mieszana popytu
2.8. Pojęcie podaży i czynniki kształtujące podaż rynkową
2.9. Prawo podaży i krzywa podaży
2.10. Elastyczność cenowa podaży
2.11. Równowaga i nierównowaga rynkowa, konsekwencje i sposoby łagodzenia
2.12. Elementy składowe ceny i działanie prawa wartości
2.13. Zastosowanie teorii rynku
2.14. Ćwiczenia i testy

3. Rynek czynników produkcji
3.1. Pracujący i bezrobotni
3.2. Przepływy ludzi na rynku pracy i sposoby zwalczania bezrobocia.
3.3. Równowaga i nierównowaga na rynku pracy
3.4. Funkcje i rodzaje płacy
3.5. Pojęcie, podział i funkcja rynku kapitałowego
3.6. Rodzaje papierów wartościowych i ich podstawowe cechy
3.7. Funkcjonowanie giełdy papierów wartościowych
3.8. Notowania giełdowe
3.9. Fundusze inwestycyjne jako instytucje na rynku kapitałowym
3.10. Wartość pieniądza w czasie
3.11. Ćwiczenia i testy

4. Decyzje ekonomiczne konsumenta
4.1. Konsument i gospodarstwo domowe
4.2. Korzyści i koszty przy podejmowaniu decyzji przez konsumenta..
4.3. Linia ograniczenia budżetowego
4.4. Krzywa obojętności i równowaga konsumenta
4.5. testy

5. Decyzje ekonomiczne producenta
5.1. Typy własności w Polsce i formy organizacyjne przedsiębiorstw
5.2. Przedsiębiorstwo państwowe i spółdzielcze
5.3. Cechy podstawowe spółek gospodarczych
5.4. Czynniki produkcji i funkcja produkcji
5.5. Układ składników majątkowych przedsiębiorstwa i źródeł ich finansowania
5.6. Izokoszta, izokwanta i optimum producenta
5.7. Zachowanie się kosztów jednostkowych przy zmianie wielkości produkcji
5.8. Wybór optymalnej wielkości produkcji
5.9. Wyznaczenie optymalnej wielkości produkcji przy pomocy przychodu krańcowego i kosztu krańcowego
5.10. Tworzenie i podział wyniku finansowego przedsiębiorstwa
5.11. Ćwiczenia i testy

6. Decyzje producenta funkcjonującego w różnych strukturach rynku
6.1. Cechy charakterystyczne rynku konkurencj i doskonałej
6.2. Funkcjonowanie przedsiębiorstwa w konkurencji doskonałej
6.3. Równowaga przedsiębiorstwa w konkurencji doskonałej w okresie długim
6.4. Równowaga przedsiębiorstwa w konkurencji doskonałej w okresie krótkim
6.5. Cechy charakterystyczne rynku czystego monopolu
6.6. Równowaga czystego monopolu w okresie krótkim
6.7. Równowaga czystego monopolu w okresie długim
6.8. Cechy charakterystyczne rynku konkurencji monopolistycznej
6.9. Równowaga przedsiębiorstwa w konkurencji monopolistycznej w okresie krótkim "
6.10. Równowaga przedsiębiorstwa w konkurencji monopolistycznej w okresie długim
6.11. Efektywność przedsiębiorstwa w konkurencji doskonałej i w monopolu czystym
6.12. Efektywność przedsiębiorstwa w konkurencji doskonałej i konkurencji monopolistycznej
6.13. Cechy charakterystyczne oligopolu
6.14. Formy rynku oligopolu
6.15. Ćwiczenia i testy


158 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022