Prowadzenie coachingu dla menedżerów na najwyższych szczeblach wymaga wyjątkowych i
szczególnych cech. Coach kadry menedżerskiej musi być kimś więcej, niż instruktorem:
musi się stać partnerem, który na równi ze swym klientem emocjonalnie angażuje się w
sprawy firmy. Musi mieć siłę i odwagę, by stawić czoło szefowi organizacji w
chwilach kryzysowych i mówić mu bolesną nieraz prawdę. Musi być kimś, z kim trzeba
się liczyć. Musi być silny i wrażliwy.
Mary Beth O'Neil jest silna i wrażliwa; od ponad dwudziestu lat pomaga menedżerom, by
stali się lepszymi kierownikami i podejmowali lepsze decyzje biznesowe. W tej książce
zdradza tajemnicę swojego sukcesu, opisując szczegółowo techniki, które opracowała w
trakcie swej wybitnej kariery zawodowej.
Na podstawie doświadczenia osobistego przekonała się, że coaching kadry
menedżerskiej polega na odpowiednim kierowaniu sobą, uczeniu się tego, jak dzięki swej
obecności przy kierowniku wykorzystać te krytyczne chwile, w których jest on
najbardziej otwarty na naukę. Podkreśla wagę wkładania przez menedżera własnej
niepowtarzalnej osobowości w kontakty z klientami i wymienia cztery warunki, które ją
umożliwiają.
Mary Beth O'Neil jest starszym konsultantem w LIOS Konsulting Corporation w Leadership
Institute przy Bastyr University w Seattle. Od dwudziestu lat prowadzi coachingi
dyrektorów naczelnych, menedżerów na wysokich stanowiskach i pozostałej kadry
kierowniczej.
248 stron