ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 63.00 59,85   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KIEROWNIK W ORGANIZACJI


TOKARSKI S.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2006, wydanie I

cena netto: 63.00 Twoja cena  59,85 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Książka stanowi syntezę wiedzy ostatnich kilkudziesięciu lat na temat kierownika i jego pracy. Wykorzystano klasyczne koncepcje badania kierownika (teoria cech, teoria zachowań, teoria sytuacyjna i teoria interakcyjna) do zaprezentowania sposobu oceny efektywności pracy kierownika oraz do usprawnienia działań zespołów zarządzających organizacjami w sytuacjach trudnych. Na podstawie dociekań najwybitniejszych teoretyków i praktyków o uznanym autorytecie światowym, zaproponowano gotowe do zaaplikowania rozwiązania w polskiej formacji gospodarczej.

Głównym adresatem książki są kierownicy, których autor traktuje w sposób nietypowy - jako badaczy, chcących doskonalić swój warsztat pracy nie tylko poprzez studiowanie pozycji naukowych, pomocnych w rozwijaniu umiejętności technicznych, ale także umiejętności psychologiczno-społecznych. Praca ta może stanowić także materiał źródłowy dla studentów różnych kierunków nauk społecznych: organizacji i zarządzania, psychologii, pedagogiki, socjologii, ekonomii oraz nauk politycznych.


Spis treści:

Wstęp

1. Charakterystyka nauki o kierowaniu

1.1. Przedmiot nauki o kierowaniu
1.2. Zapotrzebowanie społeczne na wyodrębnienie się nauki o kierowaniu
1.3. Kierunek rozwoju nauki o kierowaniu
1.4. Metodologiczne problemy nauki o kierowaniu

2. Metody badania zachowania się człowieka w organizacji

2.1. Metody badań
2.2. Badanie motywacji do pracy
2.3. Analiza psychologiczna procesu pracy

3. Podwładny jako element układu człowiek-organizacja

3.1. Problemy doboru zawodowego
3.2. Psychologiczne podstawy szkolenia w organizacji
3.3. Czynniki psychologiczne wydajności pracy

4. Osobowościowe uwarunkowania kierowania

4.1. Istota kierowania
4.2. Poszukiwanie cech kierowniczych
4.3. Styl jako funkcja nastawienia

5. Kierowanie w stresie

5.1. Stres w pracy kierownika
5.2. Mechanizmy obronne
5.3. Kierownik w sytuacji stresowej

6. Sytuacyjne determinanty kierowania

6.1. Główne koncepcje sytuacyjne
6.2. Rola autorytetu w sytuacji kierownika
6.3. Skala oceny pragmatyzmu

7. Koncepcje grupowo-środowiskowe

7.1. Społeczne środowisko kierownika
7.2. Potrzeby w życiu kierownika
7.3. Indywidualistyczne teorie motywacji

8. Interakcyjna koncepcja efektywności kierowania. Podejście pragmatyczne

8.1. Problemy w badaniach zachowań kierowniczych
8.2. Geneza modelu interakcyjnego
8.3. Czynniki wpływające na skuteczność kierowania
8.4. Charakterystyka efektywnego zespołu
8.5. Warunkowy model efektywnego kierowania ludźmi (wedłu f. Fiedlera)

9. Intuicja w organizacji

9.1. Intuicja w podejmowaniu decyzji
9.2. Procedura badania intuicyjności
9.3. Pomiar intuicji
9.4. Interpretacja Kwestionariusza SIM

10. Trening kierowniczy

10.1. Cele i zasady Treningu Kierowniczego
10.2. Proces Treningu Kierowniczego
10.3. Ocena metody Treningu Kierowniczego

Zakończenie
Spis literatury

340 stron, B5, miękka okładka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022