Publikacja jest obecnie niedostępna
Dowiedz się, jak zostać szanowanym menedżerem
- Poznaj kluczowe elementy pracy menedżera
- Naucz się zarządzać personelem
- Rozwijaj swoje umiejętności
Objęcie stanowiska menedżera wiąże się z setkami nowych obowiązków i zmianą
sposobu pracy. Nowo mianowany menedżer jest zwykle zachwycony awansem, ale też
przerażony faktem, że jego praca będzie oceniana w oparciu o to, jak działają jego
podwładni. A sztuka zarządzania ludźmi i delegowania obowiązków to na tym stanowisku
umiejętność podstawowa, dlatego też początkujący menedżer powinien ją opanować
jak najszybciej. Wbrew pozorom nie jest to łatwe. Wykorzystywanie w zarządzaniu
podstawowego argumentu - siły wynikającej ze stanowiska - jest ogromnym błędem.
Profesjonalny menedżer powinien zdobyć szacunek w inny sposób.
"Początkujący menedżer. Wydanie V" to poradnik opisujący zagadnienia
przydatne każdemu, kto stoi u progu kariery menedżerskiej. Przedstawia zasady
zarządzania personelem, dzięki którym można zyskać poważanie bez konieczności
uciekania się do stosowania argumentów siłowych. Czytając tę książkę, dowiesz
się, jak bezboleśnie wdrożyć się w nowe obowiązki i wypracować sobie własny styl
zarządzania. Nauczysz się rozmawiać z personelem, motywować pracowników i
postępować z osobami zachowującymi się nieodpowiednio. Poznasz sposoby oceniania pracy
swoich podwładnych i ustalania wynagrodzeń. Przeczytasz także o metodach radzenia sobie
ze stresem, który nierozerwalnie wiąże się z pracą menedżera.
- Aklimatyzacja na nowym stanowisku
- Zadania nowego menedżera
- Rekrutacja i szkolenie personelu
- Budowanie relacji z pracownikami
- Ocena okresowa pracowników
- Doskonalenie własnych umiejętności i pogłębianie wiedzy menedżerskiej
- Organizowanie i prowadzenie spotkań
- Sposoby walki ze stresem
Jeśli chcesz stać się skutecznym i pewnym siebie menedżerem, sięgnij po tę
książkę.
Spis treści
Przedmowa
Podziękowania
Wstęp
Część pierwsza A więc zamierzasz zarządzać ludźmi
1. Droga do zarządzania
2. Pierwsze kroki
3. Budowanie zaufania i pewności siebie
4. Okazywanie uznania
5. Aktywne słuchanie
6. Zadania nowego menedżera i pułapki, których powinien unikać
7. Postępowanie z przełożonymi
8. Wybór stylu zarządzania
9. Duch pracy zespołowej
Część druga Zmagania z nowymi obowiązkami
10. Postępowanie z trudnymi pracownikami
11. Rekrutacja
12. Szkolenie członków zespołu
13. Zarządzanie zmianą
14. Dyscyplinowanie pracownika
15. O mój Boże! Nie mogę nikogo zwolnić!
16. Świadomość obowiązującego prawa
Część trzecia Praca z ludźmi i budowanie relacji
17. Żadnych sekretów
18. Dział zarządzania zasobami ludzkimi
19. Lojalność
20. Motywowanie
21. Różnice pokoleniowe
Część czwarta Opisy stanowisk, oceny okresowe i wysokość wynagrodzenia
22. Sporządzanie opisów stanowisk
23. Oceny okresowe
24. Ustalanie wynagrodzeń
Część piąta Rozwój i samodoskonalenie
25. Inteligencja emocjonalna
26. Budowanie pozytywnego obrazu samego siebie
27. Zarządzanie czasem
28. Słowo pisane
29. Poczta pantoflowa
30. Delegowanie obowiązków
31. Poczucie humoru
32. Organizowanie i prowadzenie zebrań
33. Na mównicy
Część szósta Człowiek spełniony
34. Pokonać stres
35. Równowaga życiowa
36. To jest klasa...
Podsumowanie
Skorowidz
267 stron, A5, miękka okładka