ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MARKETING PERSONALNY JAKO INSTRUMENT KREOWANIA WIZERUNKU FIRMY


BARUK A.I.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2006, wydanie I

cena netto: 57.00 Twoja cena  54,15 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Ludzie wnosząc do firmy swoją wiedzę, umiejętności, zdolności, przyczyniają się do stworzenia specyficznej kultury i klimatu organizacyjnego, decydujących o odmienności całego systemu, jakim jest przedsiębiorstwo. Aby firma mogła podlegać dynamicznemu rozwojowi poprzez realizację wyznaczonych celów, musi pozyskać i utrzymać pracowników wykazujących możliwie dużą aktywność i zaangażowanie w osiąganie wspólnych dążeń. Koncepcją, której implementacja pozwala na zapewnienie pracownikom pozycji odpowiadającej ich rzeczywistej roli we współczesnym przedsiębiorstwie, jest marketing personalny.   

W książce marketing personalny został przedstawiony w kompleksowy sposób zarówno w wymiarze teoretycznym, jak i praktycznym. Szczególną uwagę zwrócono na cele realizacji marketingu personalnego, wśród których ważne miejsce zajmuje dążenie do kształtowania i utrwalania pozytywnego wizerunku firmy jako pracodawcy, co z kolei wpływa bezpośrednio na jej postrzeganie jako producenta. Jest to tym istotniejsze, iż wizerunek jest drugą cechą wyróżniającą firmę spośród innych uczestników rynku, którą pośrednio i bezpośrednio kształtują pracownicy, co dodatkowo zwiększa rolę, jaką odgrywa w organizacji.


Agnieszka Izabela Baruk - dr nauk ekonomicznych w zakresie zarządzania i marketingu. Adiunkt w Zakładzie Marketingu Produktów Żywnościowych na Akademii Rolniczej w Lublinie. Dotychczas opublikowała 5 książek oraz 185 artykułów, referatów i rozdziałów w monografiach. Uczestniczyła w licznych międzynarodowych i ogólnopolskich konferencjach naukowych.


Spis treści

Wstęp

Rozdział 1. Marketing personalny i jego znaczenie we współczesnym przedsiębiorstwie

1.1. Istota marketingu personalnego i podstawowe pojęcia
1.2. Geneza koncepcji marketingu personalnego
1.3. Marketing personalny a zarządzanie zasobami ludzkimi
1.4. Podstawowe cele marketingu personalnego
1.5. Etyka pracy i humanizm jako podstawa marketingu personalnego

Rozdział 2. Wizerunek firmy jako pracodawcy i jego kształtowanie

2.1. Pojęcie wizerunku pracodawcy i jego zakres
2.2. Postrzeganie firmy przez odbiorców wewnętrznych
2.3. Postrzeganie firmy przez odbiorców zewnętrznych
2.4. Proces kreowania i utrwalania wizerunku firmy jako pracodawcy

Rozdział 3. Adresaci działań z zakresu marketingu personalnego i ich potrzeby

3.1. Odbiorcy wewnętrzni i zewnętrzni oraz ich rola
3.2. Potrzeby pracowników i ich specyfika
3.3. Typologia potrzeb adresatów marketingu personalnego
   3.3.1. Potrzeby materialne i niematerialne
   3.3.2. Potrzeby obiektywne i subiektywne
   3.3.3. Potrzeby indywidualne i grupowe
3.4. Proces identyfikowania potrzeb i jego rola w marketingu personalnym

Rozdział 4. Wybrane aspekty działań personalnych w zakresie pozyskiwania i oceniania pracowników i ich rola w kreowaniu wizerunku firmy

4.1. Planowanie działań personalnych
4.2. Rekrutacja zewnętrzna i wewnętrzna
4.3. Selekcja i jej rola w pozyskaniu najlepszych kandydatów
4.4. Wprowadzenie pracownika do pracy a kultura organizacyjna firmy
4.5. Ocenianie i jego wpływ na dalszy rozwój pracownika
4.6. Outsourcing i rotacja jako alternatywne formy kształtowania wewnętrznego rynku firmy
4.7. Outplacement i jego rola w kształtowaniu wizerunku firmy

Rozdział 5. Rozwój pracowników i jego wpływ na kreowanie wizerunku firmy

5.1. Rozwój pracowników jako podstawa rozwoju firmy
5.2. Kariera zawodowa i jej różnorodne przejawy
5.3. Motywowanie pracowników jako forma pobudzania ich zaangażowania
5.4. Szkolenia i ich znaczenie w rozwoju zawodowym pracowników

Rozdział 6. Działania personalne realizowane w polskich przedsiębiorstwach - wyniki badań pierwotnych

6.1. Metodologia przeprowadzonych badań
6.2. Marketing kadrowy w opiniach prezesów badanych przedsiębiorstw
6.3. Wizerunek badanych firm ukształtowany wśród pracowników i jego determinanty
6.4. Cechy członków kadry kierowniczej badanych przedsiębiorstw jako zmienne kształtujące ich postawy wobec pracowników
6.5. Pracownicy badanych przedsiębiorstw jako adresaci działań personalnych
6.6. Przebieg działań personalnych w badanych przedsiębiorstwach i stopień ich zgodności z koncepcją marketingu personalnego

Rozdział 7. Koncepcja zintegrowanej mieszanki marketingowej

7.1. Podmiotowa rola pracownika we współczesnym przedsiębiorstwie
7.2. Zespół i jego rola w osiąganiu synergicznych efektów marketingowych
7.3. Zasoby intelektualne jako źródło przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa
7.4. Zasoby marketingowe i ich komplementarność w stosunku do zasobów intelektualnych
7.5. Czas i jego znaczenie w osiąganiu przewagi konkurencyjnej
7.6. Kreowanie przez przedsiębiorstwo unikalnej dla nabywców zewnętrznych i wewnętrznych

Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
Aneks

272 strony, B5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022