ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

STRATEGICZNE ROZMOWY KWALIFIKACYJNE.JAK ZATRUDNIAĆ DOBRYCH PRACOWNIKÓW


CAMP R. VIELHABER M.E. SIMONETTI J.L.

wydawnictwo: OFICYNA EKONOMICZNA , rok wydania 2006, wydanie I

cena netto: 64.35 Twoja cena  61,13 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

W książce przedstawiono metodę wykorzystania informacji uzyskanych podczas rozmowy kwalifikacyjnej do wyboru najlepszych kandydatów i do zarządzania efektywnością ich pracy.

Stosowanie metody strategicznych rozmów kwalifikacyjnych pozwala nie tylko ulepszyć proces pozyskiwania i zatrzymywania dobrych pracowników, ale również bardziej efektywnie ich szkolić, doradzać im, przydzielać zadania i przekazywać informacje zwrotne.

Autorzy opisują sześć etapów przeprowadzania strategicznych rozmów kwalifikacyjnych: określenie realistycznych celów rozmowy kwalifikacyjnej, wskazanie oczekiwanych wyników, koniecznych do odniesienia sukcesu na danym stanowisku pracy, zadawanie pytań pozwalających określić zdolność kandydata do spełnienia standardów efektywności, określenie pożądanych odpowiedzi na te pytania, prowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej w sposób zapewniający maksymalną efektywność komunikacji i dokładny pomiar predyspozycji kandydata, podejmowanie decyzji na podstawie obserwacji zachowania kandydata oraz przewidywanie jego efektywności na danym stanowisku.

Z książki skorzystają nie tylko specjaliści ds. personalnych, ale szczególnie menedżerowie, którzy coraz częściej aktywnie uczestniczą w procesie rekrutacji - sami prowadzą rozmowy z kandydatami i uczestniczą w wyborze najlepszego z nich. Rekrutującym, którzy mają większe doświadczenie, przedstawiona w niej metoda pomoże ulepszyć sposób prowadzenia rozmów kwalifikacyjnych, mniej zaś doświadczonym podpowie, jakie strategie gwarantują ich efektywność.

"Rekrutacja dobrych pracowników - zawsze bardzo istotna - dziś, kiedy tradycyjne źródła przewagi konkurencyjnej tracą dawne znaczenie, staje się szczególnie ważna, rosną więc wymagania co do jej jakości i efektywności. Literatury praktycznej w tej dziedzinie nie ukazuje się w Polsce zbyt wiele, ta pozycja może więc być przydatna dla wielu osób, do których obowiązków należy rekrutacja.

Zamierzeniem autorów jest przedstawienie praktycznego wzorca działania, który ma pomóc menedżerom prowadzącym rekrutację uniknąć subiektywności w decyzjach oraz zwiększyć skuteczność. Zaprezentowana metoda obejmuje cały proces - od wyznaczenia realnych celów, przez jasne określenie oczekiwań co do kompetencji pracowników, przygotowanie pytań mierzących te kompetencje i pożądanych odpowiedzi, do prowadzenia wywiadu rekrutacyjnego. Książka ma jasny, przejrzysty układ - kolejne rozdziały opisują kolejne etapy procesu - i jest napisana prostym i przystępnym językiem, niewymagającym szerokiej wiedzy z zakresu psychologii czy zarządzania zasobami ludzkimi. Autorzy podają wiele konkretnych przykładów - zarówno typowych błędów popełnianych w procesie rekrutacji, jak i właściwych sposobów działania."
Joanna Pisanko, konsultant, HRK SA


Dr Richaurd Camp jest profesorem zarządzania na Eastern Michigan University. Od 1986 r. prowadzi wykłady na temat strategicznych rozmów kwalifikacyjnych w Executive Education Center należącym do University of Michigan Business School. Doradzał wielu organizacjom, takim jak Egon-Zehnder International, Lockheed-Martin, Wal-Mart, Cargill, Ford i General Motors.

Dr Mary E. Vielhaber jest profesorem zarządzania na Eastern Michigan University. Pracowała jako konsultant dla wielu organizacji, między innymi dla Motoroli, firmy Goodyear, BASF, Pfizer oraz dla Forda.

Dr Jack L. Simonetti jest wykładowcą na University of Michigan. Brał udział w zatrudnianiu pracowników dla takich organizacji, jak B.F. Goodrich, Clarklift oraz University of Toledo.


Spis treści

O autorach

Streszczenie

Przedmowa

Podziękowania

Rozdział l. Zastosowanie strategicznych rozmów kwalifikacyjnych

Rozdział 2. Określenie realistycznych celów i zarządzanie procedurą prowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej

Rozdział 3. Określanie oczekiwanych efektów

Rozdział 4. Opracowanie pytań i odpowiedzi związanych ze stanowiskiem pracy

Rozdział 5. Przeprowadzanie efektywnej rozmowy kwalifikacyjnej

Rozdział 6. Podejmowanie decyzji o zatrudnieniu

Rozdział 7. Wdrażanie strategicznych rozmów kwalifikacyjnych

Aneks A. Komentarz do testu 4.1

Aneks B. Przykładowe bariery stanowiska, wymagania, pytania oraz odpowiedzi dla stanowiska sprzedawcy

Indeks

164 strony, B5, miękka oprawa ze skrzydełkami

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022