W Seattle, na rynku Pike Place, jest stoisko rybne. To nie jest zwykły stragan, ale
stoisko światowej sławy. Sprzedawcy oferują tłumom niezwykły spektakl: rzucają -
a nie podają - sobie ogromne łososie i mają w sobie tyle radości, że
każdy, kto podchodzi do stoiska, wyczuwa przyjazną aurę. Tym, co wyróżnia stoisko
Pike Place Fish spośród innych firm, jest energiczna, jedyna w swoim rodzaju
kultura organizacyjna. A teraz wyobraź sobie małe, nierentowne stoisko rybne. Czy
potrafiłbyś zmienić taką firmę w modelową organizację, która stanie się
wzorem dla korporacji z całego świata? Czy zdołałbyś przyciągnąć do zwykłego
stoiska rybnego tłumy reporterów, nie wydając ani grosza na reklamę? Czy napisałbyś
o stoisku rybnym książkę, która zostałaby przetłumaczona na 34 języki? Czy
potrafiłbyś zachęcić liderów takich firm jak Panasonic, Ford czy Marriott, by
przyjeżdżali na twoje stoisko i układali na nim ryby po to, by poznać
niezwykłą, stworzoną przez ciebie kulturę organizacyjną? Tak. Potrafiłbyś.
Potrafił to zrobić John Yokoyama, właściciel stoiska rybnego Pike Place Fish
w Seattle, i każdy inny człowiek na ziemi także potrafiłby to zrobić.
W tej książce John Yokoyama opowiada, jak zmienił małą, nierentowną
firmę Pike Place Fish w modelową organizację, na której wzorują się korporacje
takie jak Shell Oil Company czy Cattlemen's Steakhouse. Wszystko zaczęło się
od sformułowania wizji - Yokoyama i jego pracownicy postanowili przekształcić
zwykłe stoisko rybne w firmę światowej sławy i wszelkimi dostępnymi
sposobami ulepszać życie jej klientów, dostawców oraz wszystkich, którzy nawiązują
z nią kontakt. John Yokoyama opowiada prostą historię. Historię o tym, jak
rozpalić w ludziach ogień nadziei na lepsze jutro. O tym, jak uskrzydlić
pracowników i nadać ich czynom głębszy sens. Poznaj filozofię życia
i pracy całkiem inną niż ta, którą wpaja nam konsumpcyjny świat. I uwierz, że
nie ma marzeń drugiej kategorii. Strategie i zasady, które przyniosły Yokoyamie
spektakularny sukces, mogą być stosowane przez przedsiębiorców, menedżerów
i sprzedawców wszędzie tam, gdzie potrzebne są: lepsza obsługa klienta, wyższe
morale pracowników i bardziej przyjazne środowisko pracy. Skoro Pike Place Fish,
firma w mało atrakcyjnej branży, gdzie potrzebna jest ciężka praca fizyczna,
osiągnęła tak wiele, nie wydając na reklamę ani grosza, to wyobraź sobie, co możesz
osiągnąć ty w swojej branży. Tajemnica sukcesu przedsiębiorcy, bohatera
bestsellerowej serii biznesowej FISH!
"John Yokoyama i Joseph Michelli wyjaśniają, jak znaleźć głębszy sens
w pracy i życiu prywatnym. Dzięki ich zasadom zwykłe stoisko rybne na rynku
Pike Place w Seattle stało się firmą światowej sławy. Zdaj się na ich
doświadczenie. Dowiedz się, jak motywować ludzi i czym zachwycać klientów.
Sprawdzone zasady".
Ken Blanchard, współautor bestsellera Jednominutowy menedżer
"Menedżerowie i przedsiębiorcy często próbują zmieniać zachowania
podwładnych. John Yokoyama zaczął od przeciwnej strony. Postanowił, kim chce być
i stworzył potężną wizję. Zamiast wymagać rezultatów, zainspirował
pracowników. Jego firma, Pike Place Fish, stała się wzorcową organizacją, opisywaną
w podręcznikach dla menedżerów na całym świecie. John Yokoyama jest wielkim
liderem i ma nam wszystkim do przekazania coś ważnego. Rewolucja
w zarządzaniu kadrami".
John Christensen, dyrektor zarządzający ChartHouse Learning, współautor serii FISH!
John Yokoyama jest właścicielem światowej sławy stoiska rybnego
Pike Place Fish. Jest zapalonym wędkarzem: już jako dziecko łowił z ojcem ryby na
wodach Puget Sound. Doświadczenie w handlu zdobył, pracując na straganie ojca na
rynku Pike Place w Seattle. W wieku 25 lat przejął stoisko rybne, znane dziś
na całym świecie jako World Famous Pike Place Fish. Pracuje i mieszka
w Seattle.
Dr Joseph Michelli jest psychologiem, konsultantem do spraw
organizacji miejsca pracy, gospodarzem popularnego programu radiowego, zawodowym mówcą
i autorem książki Humor, Play and Laughter. Doradza firmom z całego świata,
jak tworzyć energiczne i przyjazne kultury organizacyjne. Mieszka w Colorado
Springs w stanie Kolorado.
Spis treści
1. Potężna wizja i nowe możliwości
Gdzie jest duża ryba?
2. Indywidualne zaangażowanie i praca zespołowa
Czy mówimy jednym głosem?
3. Zmiany w świadomości prowadzące do sukcesu
Ryby czy doświadczenie związane z rybami?
4. Zmiany zaczynają się w twojej głowie
Jak uwolnić się z sieci
5. Potęga rozmowy
Jak wyjmować ości
6. Nauka słuchania
Jak nie spłoszyć ryby
7. Bądź wielki
Jak zmienić płotkę w wieloryba
8. Od problemów do przełomów
Jak zmieniać kryzysy w szanse rozwoju
9. W ślady Pike Place Fish
Jak znaleźć rybę, którą warto złowić
Podziękowania
184 strony, miękka oprawa