ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

METODY REKRUTACJI I SELEKCJI PRACOWNIKÓW OPARTE NA KOMPETENCJACH


WOOD R. PAYNE T.

wydawnictwo: WOLTERS KLUWER , rok wydania 2006, wydanie I

cena netto: 67.00 Twoja cena  63,65 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Autorzy omawiają wszystkie etapy procesu rekrutacji i selekcji, odwołując się do metod opartych na kompetencjach. Udało im się przy tym połączyć najlepsze praktyki dotyczące rekrutacji i selekcji z najnowocześniejszymi metodami, których nie przedstawiano jeszcze w literaturze przedmiotu.

W kolejnych rozdziałach prezentują następujące po sobie etapy procesu rekrutacji i selekcji. Szczegółowo omawiają cztery duże grupy zagadnień: zewnętrzne uwarunkowania procesu rekrutacji i selekcji, przyciągnięcie kandydatów i ich wstępna selekcja, ocena kandydatów, podjęcie ostatecznej decyzji i ocena procesu.

Wędrówkę przez labirynt procedur rekrutacji i selekcji ułatwia podzielone na odcinki studium przypadku dotyczące fikcyjnej firmy prowadzącej rekrutację i selekcję kandydatów na stanowisko dyrektora ds. zakupów za pomocą metod opartych na kompetencjach, a lekturę uatrakcyjniają przykłady zaczerpnięte z bogatego doświadczenia autorów.


Spis treści

Podziękowania
Wstęp
Tematyka książki
Studium przypadku

Rozdział 1. Zewnętrzne uwarunkowania procesu rekrutacji i selekcji
Siedem czynników wpływających na proces rekrutacji i selekcji
Pięć prognoz rozwoju metod rekrutacji i selekcji
Podsumowanie

Rozdział 2. Kompetencje, czyli nic nowego pod słońcem
Punkt wyjścia: co chcemy mierzyć?
Czym są kompetencje
Cele systemów kompetencji
Boyatzis jako twórca pojęcia kompetencji
Współczesne systemy kompetencji
Systemy kompetencji a nowe wyzwania
Problemy związane z rekrutacją i selekcją
Podsumowanie

Rozdział 3. Projektowanie procesu selekcji
Całościowe podejście do procesu selekcji
Czy to się opłaca?
Sekwencyjnie czy en bloc ?
Czy warto zaczynać od metod o najmniejszej wiarygodności?
Planowanie procesu
Jak to wygląda w praktyce
Podsumowanie

Rozdział 4. Jak przyciągnąć kandydatów (ale nie za wielu)
Zarządzanie pulą kandydatów
Ogłoszenia
Podsumowanie

Rozdział 5. Projektowanie i screening formularzy aplikacyjnych
Co zrobić z lawiną zgłoszeń
Popularność formularzy aplikacyjnych
Formularze oparte na kompetencjach
Kwestionariusze biograficzne
Życiorysy zawodowe (CV)
Ocena wniosków a zasada sprawiedliwości
Podsumowanie

Rozdział 6. Zasady przeprowadzania kompetencyjnych rozmów kwalifikacyjnych
Popularność rozmów kwalifikacyjnych
Typy rozmów kwalifikacyjnych
Rozmowy kwalifikacyjne a zasada sprawiedliwości
Podsumowanie

Rozdział 7. Kompetencyjne rozmowy kwalifikacyjne. Praktyka
Cele
Przygotowanie
Pytania
Nawiązanie kontaktu
Struktura
Sporządzanie notatek
Ocena rozmowy kwalifikacyjnej
Podsumowanie

Rozdział 8. Metody psychometryczne a selekcja oparta na kompetencjach
Co to jest psychometria
Problemy operacyjne dotyczące używania narzędzi psychometrycznych
Integrowanie narzędzi psychometrycznych z systemem kompetencji
Informowanie kandydatów o wynikach
Podsumowanie

Rozdział 9. Ośrodki oceny
Historia ośrodków oceny
Popularność ośrodków oceny
Czym jest ośrodek oceny
Zalety ośrodka oceny
Słabe strony ośrodka oceny
Etapy projektowania ośrodka oceny
Podsumowanie

Rozdział 10. Podejmowanie decyzji i ich ocena
Ach, te decyzje
Jedno źródło czy wiele źródeł?
Człowiek czy równania matematyczne?
Ocena dowodów - razem czy osobno?
Wnioski
Informowanie kandydatów o wynikach
Ocena procesu
Monitorowanie
Podsumowanie
Indeks

196 stron, B5, miękka oprawa ze skrzydełkami

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022