ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W SEKTORZE TURYSTYCZNYM


TOKARZ A.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2008, wydanie I

cena netto: 34.50 Twoja cena  32,78 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Opracowanie jest pierwszą w Polsce próbą przedstawienia problematyki zarządzania zasobami ludzkimi w sektorze turystycznym.

Jego celem jest dostarczenie podstawowej wiedzy na temat istoty procesu zarządzania zasobami ludzkimi i znaczenia poszczególnych jego instrumentów w działalności przedsiębiorstw turystycznych. Autorka charakteryzuje zatrudnienie w sektorze turystycznym oraz omawia problematykę rekrutacji i selekcji pracowników, szkoleń, motywowania i oceniania pracowników, a także identyfikowania i zaspokajania ich potrzeb zawodowych.

W pracy wskazano na możliwość wykorzystania omówionych metod i narzędzi w praktyce organizacyjnej. Dlatego, poza prezentacją podstawowych zagadnień teoretycznych, znaczne miejsce zajmują studia przypadków i przykłady praktycznego zastosowania poszczególnych instrumentów zarządzania zasobami ludzkimi.

Książka jest adresowana do studentów uczelni ekonomicznych kształcących się w specjalnościach związanych z szeroko rozumianą gospodarką turystyczną, a także do przedstawicieli branży turystycznej, kadry menedżerskiej i pracowników biur podróży, hoteli, placówek gastronomicznych.


Anna Tokarz - jest adiunktem w Katedrze Zarządzania Turystyką na Wydziale Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego. Prowadzi wykłady z przedmiotów: zarządzanie zasobami ludzkimi w turystyce, marketing usług turystycznych, badania rynku turystycznego. Jest autorką lub współautorką publikacji z zakresu gospodarki turystycznej, m.in.: Ekonomika turystyki (2007), Marketing usług turystycznych (2006), Obsługa ruchu turystycznego (2006), Badanie rynku turystycznego (2005), Ekonomika usług (2003), a także ponad 60 artykułów naukowych i referatów. Opracowała problematykę zarządzania kadrami w publikacji zbiorowej Hotelarstwo pod redakcją A. Panasiuka i D. Szostaka, (PWN, Warszawa 2008).


Spis treści:

Wstęp  

ROZDZIAŁ I. TEORETYCZNE ASPEKTY ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI W SEKTORZE TURYSTYCZNYM 
1.1. Tendencje w zarządzaniu  ludźmi
1.2. Istota zarządzania zasobami ludzkimi
1.3. Cele zarządzania zasobami ludzkimi
1.4. Adresaci działań z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi i ich potrzeby

ROZDZIAŁ II. SEKTOR TURYSTYCZNY JAKO OBSZAR ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI
2.1. Turystyka jako sektor gospodarki
2.2. Pracodawcy w sektorze turystycznym
2.3. Zatrudnienie w sektorze turystycznym
2.4. Praca  jako czynnik produkcji w sektorze turystycznym         

ROZDZIAŁ III. REKRUTACJA CZYLI POZYSKIWANIE KANDYDATÓW DO PRACY W SEKTORZE TURYSTYCZNYM
3.1.Przygotowanie procesu rekrutacji w przedsiębiorstwach turystycznych
3.1.1. Diagnoza potrzeb personalnych
3.1.2. Opis stanowiska pracy
3.1.3. Profil kandydata
3.2. Wybór strategii rekrutacyjnej- rekrutacja wewnętrzna lub zewnętrzna
3.3. Metody rekrutacji
3.3.1. Ogłoszenia prasowe
3.3.2. Rekrutacja internetowa
3.3.3. Poszukiwanie bezpośrednie

ROZDZIAŁ IV. TECHNIKI SELEKCJI KANDYDATÓW DO PRACY W SEKTORZE TURYSTYCZNYM
4.1. Selekcja na podstawie aplikacji
4.2. Rozmowa kwalifikacyjna
4.3. Testy psychologiczne
4.4. Assesment center

ROZDZIAŁ V. POZOSTAŁE INSTRUMENTY ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI W SEKTORZE TURYSTYCZNYM
5.1. Motywowanie pracowników
5.2. Szkolenia jako narzędzie rozwoju pracowników i przedsiębiorstwa turystycznego
5.3. Ocenianie pracowników      

Zakończenie


130 stron, B5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022