ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 59.50 56,53   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZARZĄDZANIE KOMPETENCJAMI ZAWODOWYMI A MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW


MOCZYDŁOWSKA J.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2008, wydanie I

cena netto: 59.50 Twoja cena  56,53 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Celem pracy jest:

1. Krytyczna analiza teorii kompetencji i zarządzania kompetencjami prowadząca do rozstrzygnięcia dylematów i sprzeczności definicyjnych oraz terminologicznych.

Ustalenie relacji problematyki kompetencji do teorii kapitału ludzkiego, kapitału intelektualnego, zarządzania wiedzą oraz zarządzania talentami. Synteza i porządkowanie dorobku nauk o zarządzaniu w zakresie zarządzania kompetencjami i kompetencyjnych systemów motywowania.

2. Próba stworzenia modelu kompetencyjnego systemu motywowania syntetyzującego teorie motywowania, w tym zintegrowany model motywacji.

Opracowanie autorskiego modelu kompetencyjnego systemu motywowania uwzględniającego wzajemne oddziaływanie kompetencji pracowników i strategii organizacji.

3. Konfrontacja teorii z praktyką - analiza uwarunkowań, przebiegu i skutków wykorzystania metod właściwych dla zarządzania kompetencjami w praktyce zarządzania zasobami ludzkimi wybranych przedsiębiorstw (studium przypadków).

Diagnoza mocnych i słabych stron systemów ZKZ w badanych organizacjach, analiza porównawcza.


Praca stanowi interesujący przyczynek do problematyki zarządzania personelem w nowoczesnym przedsiębiorstwie, łącząc zagadnienia budowy, rozwoju i wykorzystania kompetencji zawodowych z procesami motywowania pracowników. Poruszana w pracy tematyka jest istotna z punktu widzenia wykorzystania wiedzy i umiejętności pracowników w działalności innowacyjnej oraz do budowy przewagi konkurencyjnej.

Prof. dr hab. Andrzej Tubielewicz

Recenzowane opracowanie jest głosem w dyskusji poznawczej, jaka toczy się w Polsce od kilku lat w ramach nauk o zarządzaniu na temat zarządzania kompetencjami zawodowymi. Uważam książkę za ciekawą, pożyteczną, porządkującą i wnoszącą nowe wątki poznawcze do ważnego obszaru zarządzania kompetencjami zawodowymi ze szczególnym uwzględnieniem procesów motywacyjnych. Jej konstrukcja jest przejrzysta, a treść przedstawiona w sposób przystępny dla Czytelnika.

Prof. dr hab. Zbigniew Dworzecki


Spis treści:

Wprowadzenie

Rozdział 1. Istota kompetencji zawodowych
1.1. Koncepcja kompetencji zawodowych jako wynik ewolucji teorii zarządzania
1.2. Definicje kompetencji - dylematy terminologiczne
1.3. Rodzaje kompetencji, ich grupowanie
1.4. Kompetencje a kapitał ludzki i intelektualny

Rozdział 2. Zarządzanie kompetencjami w organizacjach
2.1. Istota, poziomy i cele zarządzania kompetencjami
2.2. Wdrażania systemów zarządzania kompetencjami zawodowymi
2.3. Zarządzanie kompetencjami w teorii i praktyce zarządzania wiedzą
2.4. Zarządzanie kompetencjami a zarządzanie talentami

Rozdział 3. Problematyka kompetencji w teoriach motywowania pracowników
3.1. Kompetencje w teoriach treści
3.2. Kompetencje w teoriach procesu
3.3. Kompetencje w zintegrowanych modelach motywowania

Rozdział 4. Motywacyjny wymiar procesów kadrowych opartych na ZKZ
4.1. Zarządzanie kompetencjami na etapie rekrutacji pracowników
4.2. Motywacyjność kompetencyjnych systemów oceniania
4.3. Motywowanie przez rozwój - miejsce zarządzania kompetencjami w planowaniu karier

Rozdział 5. Wynagradzanie pracowników w procesie zarządzania kompetencjami
5.1. Płaca, jej funkcje
5.2. Składniki wynagradzania, formy płac
5.3. Zarządzanie kompetencjami a wartościowanie pracy i szeregowanie stanowisk
5.4. Efektywność a kompetencje - systemy wynagrodzeń na bazie ZKZ

Rozdział 6. Modelowanie systemu zarządzania kompetencjami
6.1. Modele w ekonomii i w naukach o zarządzaniu
6.2. Modele pracownika i menedżera
6.3. Dynamiczny model motywacyjnego systemu zarządzania kompetencjami

Rozdział 7. Motywowanie w systemie zarządzania kompetencjami zawodowymi - studium przypadków
7.1. Firma Chemiczna Dwory SA - wielofunkcyjny model zarządzania kompetencjami
7.2. Grupa Generali Polska - kompetencje w systemie wynagradzania
7.3. Coca-Cola Hellenic Bottling Company - kompetencyjny model budowania zasobów rezerwowej kadry kierowniczej
7.4. Analiza porównawcza i modelowa

Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
Wykaz skrótów


294 strony, B5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022