ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW. WSKAZÓWKI DLA MENEDŻERÓW


PIETROŃ-PYSZCZEK A.

wydawnictwo: MARINA , rok wydania 2007, wydanie I

cena netto: 43.50 Twoja cena  41,33 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

W literaturze dotyczącej zarządzania mówi się o fenomenie zaangażowania pracowników, rozważając go jako potencjalne źródło przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw. Wskazuje się jednocześnie, że zaangażowanie to bezpośrednio wynika z umiejętności motywacyjnego oddziaływania na pracowników.

Prezentowana publikacja jest zbiorem podstawowych zagadnień dotyczących problematyki motywowania ludzi w procesach pracy. Głównym celem jej powstania było przedstawienie złożonych problemów kształtowania motywacji pracowniczej w sposób jasny i zrozumiały dla każdego Czytelnika tak, by ułatwić ich rozpoznawanie i rozwiązywanie w praktyce zarządzania przedsiębiorstwem, jak również zachęcić i przygotować do bardziej pogłębionych studiów w tym zakresie.

W książce przedstawiono wiedzę w sposób skondensowany, dzięki czemu może ona stanowić swoisty przewodnik dla menedżerów poszukujących sposobów aktywizowania swoich podwładnych.

Publikacja ta zwraca uwagę na sytuacje i zjawiska zagrażające skuteczności systemu motywacyjnego w przedsiębiorstwie, prezentując jednocześnie odpowiednie działania o charakterze profilaktycznym. Pokazuje przy tym, że nawet relatywnie wysokie opłacanie pracy ludzi nie gwarantuje wysokiego poziomu ich zaangażowania i lojalności wobec pracodawcy.
Forma prezentacji, w tym jej zwięzłość i prosty język, powoduje, że oddawana w ręce Czytelnika pozycja, może być także traktowana jako materiał pomocniczy w rozmaitych przedsięwzięciach edukacyjnych organizowanych przez służby personalne w przedsiębiorstwach lub przez firmy szkoleniowe. Studentom zarządzania może być polecana jako repetytorium systematyzujące wiedzę przed egzaminami oraz pomoc w przygotowywaniu prac licencjackich i magisterskich.


Spis treści:

WSTĘP


ROZDZIAŁ I
MOTYWOWANIE W PROCESIE ZARZĄDZANIA
1.1. Istota motywacji i jej odmiany
1.2. Motywacje pracownicze - przegląd koncepcji motywowania
ROZDZIAŁ II
NARZĘDZIA I PODMIOTY MOTYWOWANIA W PRZEDSIĘBIORSTWIE
2.1. Klasyfikacja, cele i zasady stosowania narzędzi motywowania
2.2. Wpływ kadry kierowniczej na przebieg procesu motywowania
ROZDZIAŁ III
WARUNKI PODNOSZENIA SKUTECZNOŚCI MOTYWOWANIA
3.1. Cele przedsiębiorstwa a wymagania stawiane pracownikom
3.2. Oczekiwania pracowników i możliwości ich diagnozowania
ROZDZIAŁ IV
WYNAGRADZANIE PRACOWNIKÓW
4.1. Składowe wynagrodzenia i ich funkcje
4.2. Motywacyjne znaczenie wyboru formy płac
4.3. Kształtowanie polityki płac w przedsiębiorstwie
ROZDZIAŁ V
PARTYCYPACJA PRACOWNICZA JAKO NARZĘDZIE MOTYWOWANIA
5.1. Podstawowe formy uczestnictwa pracowników w procesach regulacyjnych przedsiębiorstwa
5.2. Kreowanie zaangażowania pracowników przez partycypację finansową
ROZDZIAŁ VI
SATYSFAKCJA PRACOWNICZA I PROBLEMY JEJ DIAGNOZOWANIA
6.1. Czynniki kształtujące satysfakcję pracowników
6.2. Badanie poziomu satysfakcji pracowników
ROZDZIAŁ VII
DYSFUNKCJE PROCESU MOTYWOWANIA
7.1. Symptomy nieprawidłowości w sferze motywacyjnej
7.2. Identyfikacja przyczyn spadku skuteczności motywowania
LITERATURA
SPIS RYSUNKÓW
Spis tabel

 


144 strony, B5, miękka oprawa

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022