Przedstawiona w tej książce koncepcja marki przywództwa silnie
rozróżnia przywódców (liderów) i przywództwo.
Dave Ulrich i Norm Smallwood podkreślają, że dobrzy liderzy przychodzą i
odchodzą, jednak system przywództwa organizacji musi zapewniać otrzymywanie
odpowiednich rezultatów w długiej perspektywie czasowej, by oczekiwania klientów i
inwestorów były zaspokojone.
W "Marce przywództwa" Ulrich i Smallwood pokazują przewagę tej marki nad
marką korporacyjną. Za pomocą wiarygodnych danych udowadniają, że organizacja,
której liderzy ucieleśniają pożądaną markę, będzie miała wyższą wartość
rynkową niż firmy konkurencyjne. Innymi słowy, marka przywództwa jest źródłem
realnej wartości, a autorzy po raz pierwszy pokazują krok po kroku, jak ją stworzyć.
Struktura książki oparta jest na sześciu krokach budowania marki przywództwa;
poszczególne rozdziały mówią o tym jak:
- stworzyć cel dla marki przywództwa
- ocenić liderów w odniesieniu do wymagań związanych z marką
- zmierzyć zwrot z inwestycji w markę przywództwa
- zbudować świadomość marki przywództwa u kluczowych interesariuszy
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1. Budowanie marki przywództwa
Rozdział 2. Cel kreowania marki przywództwa
Rozdział 3. Opracowanie deklaracji marki przywództwa
Rozdział 4. Ocena liderów w odniesieniu do wymagań związanych z marką
Rozdział 5. Inwestowanie w markę przywództwa
Rozdział 6. Mierzenie zwrotu z inwestycji w markę przywództwa
Rozdział 7. Budowanie świadomości marki przywództwa
Rozdział 8. Utrwalanie marki przywództwa
Rozdział 9. Osobista marka przywództwa
Aneks A. Kryteria dla marki firmy
Aneks B. Firmy mające markowe przywództwo
Przypisy
O autorach
Indeks
302 strony, B5, miękka oprawa