Książka zawiera opis sposobów oddziaływania na ludzi, wpływania na postawy i
zachowania. Omówione zostały tylko techniki perswazyjne, które są stosowane w bardziej
klasyczny i zinstytucjonalizowany sposób, przede wszystkim w ramach promocji i reklamy, a
także niektórych dziedzin pokrewnych. W większości publikacji na ten temat omawia się
głównie językowe i erystyczne aspekty przekonywania.
Praca wychodzi poza tak określoną problematykę, ukazuje także inne możliwości,
wynikające np. ze sposobów umieszczania lub mody?kacji przekazów perswazyjnych albo
wyboru innej drogi dotarcia do odbiorców.
Spis treści
Wstęp
Rozdział 1. Perswazja
1. Pojęcie perswazji
2. Technika perswazyjna
3. Masowe komunikowanie
4. Podejście prakseologiczne
5. Skuteczność a efektywność
Rozdział 2. Reklama
1. Pojęcie i istota reklamy
2. Pojęcia pokrewne (propaganda, public relations, promocja, opinia publiczna)
2.1. Propaganda
2.2. Public relations
2.3. Promocja
2.4. Opinia publiczna
Rozdział 3. Techniki perswazyjne
1. Techniki perswazyjne jako narzędzie oddziaływania
1.1. Pojęcie techniki perswazyjnej (źródłosłów, istota pojęcia)
1.2. Próby klasyfikacji technik perswazyjnych (sposoby ujmowania zagadnienia, kryteria
klasyfikacji)
1.3. Techniki perswazyjne a argumenty i oddziaływanie za pomocą środków językowych
2. Rodzaje technik perswazyjnych
2.1. Inne techniki
Rozdział 4. Wyniki analizy zawartości
Zakończenie
Bibliografia
Aneks 1. Klucz kodowy zastosowany do analizy
256 stron, B5, miękka oprawa