ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 38.30 36,39   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PERSPEKTYWY ZACHOWAŃ PRZEDSIĘBIORSTW CELOWOŚĆ FUNKCJONALNOŚĆ WITALNOŚĆ


MAJECKA B.

wydawnictwo: WUG , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 38.30 Twoja cena  36,39 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Perspektywy zachowań przedsiębiorstw

Celowość – funkcjonalność – witalność


Celem prezentowanej książki jest zatem wskazanie znaczenia reaktywnych i proaktywnych zachowań rynkowych przedsiębiorstw dla możliwości realizacji ich celów wraz z podaniem podstawowych perspektyw analizy określonych zachowań.

Poprzez dbałość o własne zachowania rynkowe przedsiębiorstwo poświęca uwagę otoczeniu – stara się je poznać i przede wszystkim rozszyfrować co w nim zostanie z postępowania przedsiębiorstwa zaakceptowane, a co nie. Znając otoczenie może stworzyć sobie odpowiednie warunki do przetrwania (bądź poprzez świadome kształtowanie otoczenia bądź też, kiedy takie działanie nie jest możliwe, poprzez zmianę środowiska – poszukiwanie innego miejsca na rynku, gdzie warunki są bardziej sprzyjające) lub starać się najlepiej jak to możliwe zaadaptować do zastanych warunków. Z kolei skupiając się na swojej witalności (dbając o nią, rozwijając) przedsiębiorstwo skierowuje swoją aktywność na wnętrze. W ten sposób kompleksowo dba o uwarunkowania swojego przetrwania.


Wstęp

Rozdział 1. Zachowania przedsiębiorstw - ujęcie ontologiczne
1.1. Istota zachowań przedsiębiorstw
1.2. Definiowanie zachowań organizacyjnych
1.3. Rynkowe zachowania przedsiębiorstw - istota zjawiska

Rozdział 2. Zachowania przedsiębiorstw - ujęcie metodologiczne
2.1. Interdyscyplinarność badań zachowań przedsiębiorstw
2.2. Badania zachowań przedsiębiorstw - perspektywy metodologiczne
2.2.1. Perspektywa ekonomiczna
2.2.2. Perspektywa psychologiczna
2.2.3. Perspektywa socjologiczna
2.3. Metodologiczne uwarunkowania perspektyw zachowań przedsiębiorstw

Rozdział 3. Celowościowa perspektywa zachowań przedsiębiorstw
3.1. Cele przedsiębiorstw
3.2. Przetrwanie jako metacel przedsiębiorstw
3.3. Zachowania przedsiębiorstw służące przetrwaniu

Rozdział 4. Funkcjonalna perspektywa zachowań przedsiębiorstw
4.1. Istota rozwoju funkcjonalnego przedsiębiorstw
4.2. Zmienność funkcjonalna przedsiębiorstw w cyklu ich życia
4.3. Zachowania przedsiębiorstw na tle ich cyklu życia

Rozdział 5. Witalnościowa perspektywa zachowań przedsiębiorstw
5.1. Uwarunkowania przetrwania przedsiębiorstw w zmiennych warunkach otoczenia
5.2. Charakterystyka witalności przedsiębiorstw
5.3. Zachowania przedsiębiorstw jako kreacja ich witalności

Wnioski

Bibliografia

Spis rysunków


162 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022