|
PERSPEKTYWY ZACHOWAŃ PRZEDSIĘBIORSTW CELOWOŚĆ FUNKCJONALNOŚĆ WITALNOŚĆ
MAJECKA B. wydawnictwo: WUG , rok wydania 2013, wydanie I cena netto: 38.30 Twoja cena 36,39 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Perspektywy zachowań przedsiębiorstw
Celowość – funkcjonalność – witalność
Celem prezentowanej książki jest zatem wskazanie
znaczenia reaktywnych i proaktywnych zachowań rynkowych przedsiębiorstw dla możliwości
realizacji ich celów wraz z podaniem podstawowych perspektyw analizy określonych
zachowań.
Poprzez dbałość o własne zachowania rynkowe
przedsiębiorstwo poświęca uwagę otoczeniu – stara się je poznać i przede wszystkim
rozszyfrować co w nim zostanie z postępowania przedsiębiorstwa zaakceptowane, a co nie.
Znając otoczenie może stworzyć sobie odpowiednie warunki do przetrwania (bądź poprzez
świadome kształtowanie otoczenia bądź też, kiedy takie działanie nie jest możliwe,
poprzez zmianę środowiska – poszukiwanie innego miejsca na rynku, gdzie warunki są
bardziej sprzyjające) lub starać się najlepiej jak to możliwe zaadaptować do
zastanych warunków. Z kolei skupiając się na swojej witalności (dbając o nią,
rozwijając) przedsiębiorstwo skierowuje swoją aktywność na wnętrze. W ten sposób
kompleksowo dba o uwarunkowania swojego przetrwania.
Wstęp
Rozdział 1. Zachowania przedsiębiorstw - ujęcie ontologiczne
1.1. Istota zachowań przedsiębiorstw
1.2. Definiowanie zachowań organizacyjnych
1.3. Rynkowe zachowania przedsiębiorstw - istota zjawiska
Rozdział 2. Zachowania przedsiębiorstw - ujęcie metodologiczne
2.1. Interdyscyplinarność badań zachowań przedsiębiorstw
2.2. Badania zachowań przedsiębiorstw - perspektywy metodologiczne
2.2.1. Perspektywa ekonomiczna
2.2.2. Perspektywa psychologiczna
2.2.3. Perspektywa socjologiczna
2.3. Metodologiczne uwarunkowania perspektyw zachowań przedsiębiorstw
Rozdział 3. Celowościowa perspektywa zachowań przedsiębiorstw
3.1. Cele przedsiębiorstw
3.2. Przetrwanie jako metacel przedsiębiorstw
3.3. Zachowania przedsiębiorstw służące przetrwaniu
Rozdział 4. Funkcjonalna perspektywa zachowań przedsiębiorstw
4.1. Istota rozwoju funkcjonalnego przedsiębiorstw
4.2. Zmienność funkcjonalna przedsiębiorstw w cyklu ich życia
4.3. Zachowania przedsiębiorstw na tle ich cyklu życia
Rozdział 5. Witalnościowa perspektywa zachowań przedsiębiorstw
5.1. Uwarunkowania przetrwania przedsiębiorstw w zmiennych warunkach otoczenia
5.2. Charakterystyka witalności przedsiębiorstw
5.3. Zachowania przedsiębiorstw jako kreacja ich witalności
Wnioski
Bibliografia
Spis rysunków
162 strony, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|