ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 63.80 60,61   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KONKURENCYJNOŚĆ POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTW NA RYNKACH EUROPEJSKICH


BEDNARZ J.

wydawnictwo: WUG , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 63.80 Twoja cena  60,61 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Konkurencyjność polskich przedsiębiorstw na rynkach europejskich


W publikacji autorka koncentruje swą uwagę na analizie zjawiska konkurencyjności międzynarodowej na poziomie branży.

W książce kompleksowo ujęto z jednej strony możliwości podmiotów gospodarczych postrzeganych przez pryzmat posiadanych przez nie zasobów i kompetencji, podejmowanych działań o charakterze strategicznym oraz kreowanych instrumentów konkurowania, z drugiej zaś specyfiki określonej branży i danego rynku zagranicznego.

Autorka postrzega bowiem konkurencyjność szeroko – jako zdolność wszystkich podmiotów gospodarczych danej branży do sprostania konkurencji.

Głównym celem badawczym postawionym w dysertacji jest zbudowanie branżowego modelu konkurencyjności, który pełni rolę wzorca służącego tworzeniu potencjalnie najbardziej skutecznych wariantów działania dla innych podmiotów gospodarczych z branż spożywczej, kosmetycznej i odzieżowej, z uwzględnieniem istniejących uwarunkowań zewnętrznych (krajowych i zagranicznych).


Wstęp

Rozdział 1. Konkurencyjność i internacjonalizacja podmiotów gospodarczych
1.1. Istota i elementy systemu konkurencyjności przedsiębiorstw
1.2. Ewolucja teorii konkurencyjności
1.3. Istota i formy internacjonalizacji przedsiębiorstw
1.4. Motywy ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw - ustalenia literaturowe i badania eksploracyjne

Rozdział 2. Uwarunkowania konkurencyjności polskich przedsiębiorstw na wybranych rynkach europejskich
2.1. Istota branży i podejście badawcze w mezoekonomii
2.2. Wpływ otoczenia na międzynarodową konkurencyjność przedsiębiorstw
2.3. Mezoekonomiczne uwarunkowania prowadzenia działalności gospodarczej przez polskie podmioty
2.4. Uwarunkowania prowadzenia działalności gospodarczej przez polskie podmioty w wybranych państwach europejskich

Rozdział 3. Strategie konkurencji polskich przedsiębiorstw jako źródło ich przewagi konkurencyjnej na rynkach europejskich
3.1. Istota przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa
3.2. Ewolucja podejścia do źródeł przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw
3.3. Strategie konkurencji według M.E. Portera
3.4. Strategie konkurencji stosowane przez polskie przedsiębiorstwa na rynkach europejskich

Rozdział 4. Potencjał konkurencyjny polskich przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych
4.1. Zasoby jako podstawa potencjału konkurencyjnego przedsiębiorstwa
4.2. Klasyfikacja zasobów przedsiębiorstwa
4.3. Ewolucja koncepcji zasobów i kompetencji tworzących potencjał konkurencyjny przedsiębiorstwa
4.4. Struktura potencjału konkurencyjnego przedsiębiorstwa - koncepcja łańcucha wartości
4.5. Składniki potencjału konkurencyjnego polskich przedsiębiorstw jako źródło ich przewagi konkurencyjnej na wybranych rynkach europejskich

Rozdział 5. Instrumenty konkurowania polskich przedsiębiorstw na rynkach europejskich
5.1. Istota instrumentów konkurowania przedsiębiorstwa
5.2. Rodzaje instrumentów konkurowania przedsiębiorstwa
5.3. Struktura wiązki instrumentów konkurowania i wzajemne zależności pomiędzy instrumentami
5.4. Instrumenty konkurowania stosowane przez polskie przedsiębiorstwa na wybranych rynkach europejskich

Rozdział 6. Konkurencyjność polskich przedsiębiorstw na wybranych rynkach europejskich w przekroju branżowym
6.1. Model konkurencyjności polskich przedsiębiorstw w branży spożywczej na wybranych rynkach zagranicznych
6.2. Model konkurencyjności polskich podmiotów gospodarczych w branży kosmetycznej na rynkach europejskich
6.3. Model konkurencyjności polskich przedsiębiorstw w branży odzieżowej na analizowanych rynkach zagranicznych

Podsumowanie

Załącznik 1. Kwestionariusz ankietowy: Ekspansja zagraniczna polskich przedsiębiorstw z branży spożywczej, kosmetycznej i odzieżowej
na rynki: niemiecki, czeski, rosyjski i ukraiński
Załącznik 2. Kwestionariusz do przeprowadzenia wywiadów eksperckich. Ekspansja zagraniczna polskich przedsiębiorstw do Niemiec, Czech, Rosji i na Ukrainę

Bibliografia

Wykaz tabel

Wykaz rysunków


332 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022