|
KONKURENCYJNOŚĆ POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTW NA RYNKACH EUROPEJSKICH
BEDNARZ J. wydawnictwo: WUG , rok wydania 2013, wydanie I cena netto: 63.80 Twoja cena 60,61 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Konkurencyjność polskich przedsiębiorstw na rynkach europejskich
W publikacji autorka koncentruje swą uwagę na analizie zjawiska
konkurencyjności międzynarodowej na poziomie branży.
W książce kompleksowo ujęto z jednej strony możliwości podmiotów
gospodarczych postrzeganych przez pryzmat posiadanych przez nie zasobów
i kompetencji, podejmowanych działań o charakterze strategicznym oraz
kreowanych instrumentów konkurowania, z drugiej zaś specyfiki określonej branży
i danego rynku zagranicznego.
Autorka postrzega bowiem konkurencyjność szeroko – jako zdolność wszystkich
podmiotów gospodarczych danej branży do sprostania konkurencji.
Głównym celem badawczym postawionym w dysertacji jest zbudowanie
branżowego modelu konkurencyjności, który pełni rolę wzorca służącego tworzeniu
potencjalnie najbardziej skutecznych wariantów działania dla innych podmiotów
gospodarczych z branż spożywczej, kosmetycznej i odzieżowej,
z uwzględnieniem istniejących uwarunkowań zewnętrznych (krajowych
i zagranicznych).
Wstęp
Rozdział 1. Konkurencyjność i internacjonalizacja podmiotów gospodarczych
1.1. Istota i elementy systemu konkurencyjności przedsiębiorstw
1.2. Ewolucja teorii konkurencyjności
1.3. Istota i formy internacjonalizacji przedsiębiorstw
1.4. Motywy ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw - ustalenia literaturowe i badania
eksploracyjne
Rozdział 2. Uwarunkowania konkurencyjności polskich przedsiębiorstw na
wybranych rynkach europejskich
2.1. Istota branży i podejście badawcze w mezoekonomii
2.2. Wpływ otoczenia na międzynarodową konkurencyjność przedsiębiorstw
2.3. Mezoekonomiczne uwarunkowania prowadzenia działalności gospodarczej przez polskie
podmioty
2.4. Uwarunkowania prowadzenia działalności gospodarczej przez polskie podmioty w
wybranych państwach europejskich
Rozdział 3. Strategie konkurencji polskich przedsiębiorstw jako źródło ich
przewagi konkurencyjnej na rynkach europejskich
3.1. Istota przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa
3.2. Ewolucja podejścia do źródeł przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw
3.3. Strategie konkurencji według M.E. Portera
3.4. Strategie konkurencji stosowane przez polskie przedsiębiorstwa na rynkach
europejskich
Rozdział 4. Potencjał konkurencyjny polskich przedsiębiorstw na rynkach
zagranicznych
4.1. Zasoby jako podstawa potencjału konkurencyjnego przedsiębiorstwa
4.2. Klasyfikacja zasobów przedsiębiorstwa
4.3. Ewolucja koncepcji zasobów i kompetencji tworzących potencjał konkurencyjny
przedsiębiorstwa
4.4. Struktura potencjału konkurencyjnego przedsiębiorstwa - koncepcja łańcucha
wartości
4.5. Składniki potencjału konkurencyjnego polskich przedsiębiorstw jako źródło ich
przewagi konkurencyjnej na wybranych rynkach europejskich
Rozdział 5. Instrumenty konkurowania polskich przedsiębiorstw na rynkach
europejskich
5.1. Istota instrumentów konkurowania przedsiębiorstwa
5.2. Rodzaje instrumentów konkurowania przedsiębiorstwa
5.3. Struktura wiązki instrumentów konkurowania i wzajemne zależności pomiędzy
instrumentami
5.4. Instrumenty konkurowania stosowane przez polskie przedsiębiorstwa na wybranych
rynkach europejskich
Rozdział 6. Konkurencyjność polskich przedsiębiorstw na wybranych rynkach
europejskich w przekroju branżowym
6.1. Model konkurencyjności polskich przedsiębiorstw w branży spożywczej na wybranych
rynkach zagranicznych
6.2. Model konkurencyjności polskich podmiotów gospodarczych w branży kosmetycznej na
rynkach europejskich
6.3. Model konkurencyjności polskich przedsiębiorstw w branży odzieżowej na
analizowanych rynkach zagranicznych
Podsumowanie
Załącznik 1. Kwestionariusz ankietowy: Ekspansja zagraniczna polskich przedsiębiorstw z
branży spożywczej, kosmetycznej i odzieżowej
na rynki: niemiecki, czeski, rosyjski i ukraiński
Załącznik 2. Kwestionariusz do przeprowadzenia wywiadów eksperckich. Ekspansja
zagraniczna polskich przedsiębiorstw do Niemiec, Czech, Rosji i na Ukrainę
Bibliografia
Wykaz tabel
Wykaz rysunków
332 strony, B5, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|