O przygotowaniu nauczycieli do pracy w warunkach wielokulturowości - Konteksty,
opinie studentów, propozycje
Książka porusza liczne problemy (zagadnienia wybrane) stanowiące przedmiot
zainteresowań wielu subdyscyplin nauk o wychowaniu w Polsce w okresie intensywnie
przebiegającej od ponad dwudziestu lat zmiany społecznej.
Dominują wśród poszczególnych tekstów (kwestii zawartych w poszczególnych
rozdziałach) akcenty typowe dla podagogiki porównawczej, edukacji wielokulturowej,
polityki oświatowej, socjologii transformacji, socjologii edukacji, pedagogiki
społecznej oraz tradycyjnej pedeutologii.
Z pewnością można powiedzieć, że publikacja stanowi [...] jedno z ważniejszych
przedsięwzięć edytorskich, które prowadzą m.in. do instytucjonalnego ukształtowania
pewnej wizji (ale również situsu) nauczyciela egzystującego w nowym -
postmonocentrycznym i postindustrialnym - rodzimym ładzie społecznym.
Fragment recenzji wydawniczej prof. zw. dra. hab. Andrzeja Radziewicza–Winnickiego , U
300 stron, B5, oprawa miękka