ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 43.30 41,14   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

DOŚWIADCZENIA SPOŁECZNE W PRZYGOTOWANIU PRZYSZŁYCH NAUCZYCIELI


SZCZUREK-BORUTA A. - DO PRACY W WARUNKACH WIELOKULTUROWOŚCI

wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2014, wydanie I

cena netto: 43.30 Twoja cena  41,14 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Doświadczenia społeczne w przygotowaniu przyszłych nauczycieli do pracy w warunkach wielokulturowości


W serii „Edukacja Międzykulturowa” ukazuje się książka, w której przedstawiona została złożoność uwarunkowań przygotowania nauczycieli do pracy w środowiskach zróżnicowanych kulturowo, w wielokulturowym świecie.

W opisie skomplikowania tych uwarunkowań wykorzystana jest obszerna literatura z wielu dyscyplin nauk humanistycznych i społecznych. Autorskie ujęcie wyraźnie eksponuje powiązania zagadnień edukacji międzykulturowej z wiedzą zgromadzoną na gruncie pedagogiki, psychologii, socjologii, antropologii i innych nauk. Prezentowane poglądy licznych badaczy oraz własne rozważania i skojarzenia Autorki mogą być inspiracją do podejmowania studiów i badań przez Czytelników. […] książka przynosi wiele istotnych informacji i otwiera nowe perspektywy studiów i badań z pogranicza edukacji międzykulturowej oraz pedagogiki ogólnej, pedeutologii, kilku subdyscyplin psychologii i socjologii, a także innych obszarów szeroko pojmowanej humanistyki. […] jest jedną z dwóch prac składających się na dyptyk o doświadczeniach konstruujących tożsamość nauczycieli i ich przygotowanie do pracy. Szeroko zakrojone, obejmujące wiele zmiennych, badania przeprowadzone przez Autorkę przyniosły wyniki ilustrujące dwa duże zakresy doświadczeń – po pierwsze, doświadczenia nabyte w różnych sytuacjach życiowych, ale poza intencjonalnymi procesami edukacji nauczycielskiej, […] po drugie, doświadczenia zdobyte w toku edukacji nauczycielskiej. Te pierwsze są właśnie opisane w tym tomie, drugie znajdą odzwierciedlenie w kolejnej książce noszącej tytuł O przygotowaniu nauczycieli do pracy w warunkach wielokulturowości – konteksty, opinie studentów, propozycje[…]. Lektura obu tomów da w miarę całościowy obraz badanych doświadczeń studentów/przyszłych nauczycieli.

Z Przedmowy prof. zw. dra hab. Tadeusza Lewowickiego


Przedmowa (Tadeusz Lewowicki)

Wprowadzenie

ROZDZIAŁ 1
Przemiany społeczne, wielokulturowość, społeczeństwo wielokulturowe - korzyści, zagrożenia i edukacyjne konsekwencje
1.1. Zmiany społeczne i kulturowe a edukacja
1.2. Zróżnicowanie kulturowe czy wielokulturowość a edukacja
1.3. Wielość rzeczywistości - wielowymiarowość współczesnego świata
1.4. Wielowymiarowość człowieka
1.5. Wielowymiarowość edukacji
Konkluzje

RODZIAŁ 2
Uczenie się - spojrzenie kulturowe
2.1. Doświadczenie - Uczenie się - Nauczanie
2.2. Uczenie się i jego konteksty
2.2.1. Ideologiczny kontekst uczenia się
2.2.2. Kontekst teoretyczny uczenia się
2.2.3. Społeczno-kulturowy kontekst uczenia się
2.2.4. Kontekst praktyczny uczenia się
Konkluzje

ROZDZIAŁ 3
Założenia metodologiczne badań własnych
3.1. Problematyka badawcza
3.2. Cele i zakres badań
3.3. Procedura badania
3.3.1. Badanie rzetelności kwestionariusza
3.3.2. Analiza statystyczna danych
3.4. Dobór próby i terenu badań

ROZDZIAŁ 4
Obraz Innego, siebie i uczenia się od Innych w świadomości studentów
4.1. Wielowymiarowe postrzeganie Innego/drugiego człowieka
4.2. Poziom wiedzy na temat Innego
4.3. Źródła wiedzy o Innych
4.4. Obraz własnej osoby w relacjach z Innym
Konkluzje

ROZDZIAŁ 5
Doświadczenia uczenia się z Innym
5.1. Doświadczenia w bezpośrednich relacjach z Innym
5.2. Doświadczenia w bezpośrednich relacjach z Innymi - analiza czynnikowa
5.3. Potencjał społeczno-gospodarczy i kulturowy a doświadczenia w bezpośrednich relacjach z Innym
5.4. Obszary doświadczeń przyszłych nauczycieli - wyniki zogniskowanego wywiadu grupowego
Konkluzje

ROZDZIAŁ 6
Wartości w uczeniu się
6.1. Wartości cenione przez kandydatów na nauczycieli
6.2. Wartości - analiza czynnikowa
6.3. Potencjał społeczno-gospodarczy i kulturowy a wartości
Konkluzje

ROZDZIAŁ 7
Gotowość do uczenia się od Innych
7.1. Motywy uczenia się od Innych
7.2. Gotowość do angażowania się
Konkluzje

Zakończenie

Summary

Bibliografia

Prace w serii "Edukacja Międzykulturowa"

Aneks


350 stron, Format: 16.0x22.2cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022