|
DZIECKO CZECZEŃSKIE W POLSCE
JANUSZEWSKA E. - MIĘDZY TRAUMĄ WOJENNĄ A DOŚWIADCZENIEM UCHODŹSTWA wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2013, wydanie I cena netto: 40.50 Twoja cena 38,48 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Dziecko czeczeńskie w Polsce
Między traumą wojenną a doświadczeniem uchodźstwa
Merytoryczne walory pracy polegają na zaprezentowaniu w sposób erudycyjny,
wszechstronny i głęboko humanistyczny nieznanych na ogół losów wojennych i
uchodźczych dzieci czeczeńskich i ich rodzin.
Unikatowy materiał badawczy zgromadzony został wedle narzucających wysokie
wymagania warsztatowe reguły metody jakościowej umożliwiającej wniknięcie w świat
przeżyć i znaczeń ludzi poddanych traumie losu uchodźcy.
WSTĘP
ROZDZIAŁ I
BADANIA NAD IMIGRACJĄ-PERSPEKTYWY TEORETYCZNE
1.Socjologiczne i kulturowe wymiary zjawiska uchodźstwa-w poszukiwaniu
perspektywy badawczej
2. Szok kulturowy jako jedna z teorii wyjaśniających przebieg akulturacji
3. Socjalizacja imigrantów - specyfika i wyzwania
ROZDZIAŁ II
DZIECIĘCA TRAUMA WOJENNA
1. Doświadczenia wojenne dzieci -trwałe znamię biografii
2. Badania nad stresem związanym z wojną
3. Trauma i stres traumatyczny
4. Modele teoretyczne analizy stresu potraumatycznego
ROZDZIAŁ III
MALI UCHODŹCY W POLSCE
1. Polska pomoc dzieciom greckim, koreańskim, chilijskim -między opieką a
wychowaniem komunistycznym
2. Przyczyny napływu i struktura pochodzenia uchodźców w Polsce od 1991 roku
ROZDZIAŁ IV
PYTANIA BADAWCZE. METODY BADAŃ
1. Problemy badań, współczynnik kulturowy w badaniach nad uchodźcami
2. Perspektywa badań jakościowych -między narracją, biografią a orał histoty
3. Metody, techniki i narzędzia badawcze
3.1. Wywiad narracyjny i wywiad mało skategoryzowany
3.2. Obserwacja uczestnicząca
3.3. Analiza dokumentów
3.4. Studium przypadku
4. Czas i sposób przeprowadzenia badań
5. Badania dzieci czeczeńskich za pomocą rysunku projekcyjnego
6. Badania wśród nauczycieli
7. Charakterystyka badanej zbiorowości
ROZDZIAŁ V
OBRAZ DZIECIŃSTWA W CZECZENII PRZED WOJNĄ
1. Życie przed wojną
2. Kultura i tradycja a wychowanie dzieci
ROZDZIAŁ VI
DOŚWIADCZENIA WOJENNE DZIECI CZECZEŃSKICH
1. Codzienność wojenna dzieci w Czeczenii
2. Życie uciekinierów w lnguszetii
3. Ucieczka do Polski
ROZDZIAŁ VII
RODZINA CZECZEŃSKA W POLSCE
1. Życie w ośrodkach dla uchodźców
2. Dziecko czeczeńskie w polskiej szkole
3. Polacy i Czeczeni. Wzajemne postrzeganie i stereotypy
4. Sieda - dziecko wojny. Studium przypadku
ROZDZIAŁ VIII
CO TO ZNACZY BYĆ UCHODŹCĄ CZECZEŃSKIM W POLSCE?
1. Zawieszenie w czasie i przestrzeni
1.1. Ciągła ucieczka
1.2. Doświadczenia bycia uchodźcą w Federacji Rosyjskiej
1.3. Nowe i nieznane rzeczy
1.4. Niepewność co do przyszłości
1.5. Marzenia dzieci i dorosłych
2. Organizacje pozarządowe pomagające uchodźcom w Polsce
3. Wybrane programy realizowane na rzecz tolerancji i poszanowania "Innego"
4. Rola edukacji międzykulturowej w zetknięciu z "Innym"
ZAKOŃCZENIE
SPIS TABEL I WYKRESÓW
BIBLIOGRAFIA
390 stron, Format: 16.0x22.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|