ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

DZIECKO CZECZEŃSKIE W POLSCE


JANUSZEWSKA E. - MIĘDZY TRAUMĄ WOJENNĄ A DOŚWIADCZENIEM UCHODŹSTWA

wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 40.50 Twoja cena  38,48 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Dziecko czeczeńskie w Polsce

Między traumą wojenną a doświadczeniem uchodźstwa


Merytoryczne walory pracy polegają na zaprezentowaniu w sposób erudycyjny, wszechstronny i głęboko humanistyczny nieznanych na ogół losów wojennych i uchodźczych dzieci czeczeńskich i ich rodzin.

Unikatowy materiał badawczy zgromadzony został wedle narzucających wysokie wymagania warsztatowe reguły metody jakościowej umożliwiającej wniknięcie w świat przeżyć i znaczeń ludzi poddanych traumie losu uchodźcy.


WSTĘP

ROZDZIAŁ I
BADANIA NAD IMIGRACJĄ-PERSPEKTYWY TEORETYCZNE
1.Socjologiczne i kulturowe wymiary zjawiska uchodźstwa-w poszukiwaniu perspektywy badawczej
2. Szok kulturowy jako jedna z teorii wyjaśniających przebieg akulturacji
3. Socjalizacja imigrantów - specyfika i wyzwania

ROZDZIAŁ II
DZIECIĘCA TRAUMA WOJENNA
1. Doświadczenia wojenne dzieci -trwałe znamię biografii
2. Badania nad stresem związanym z wojną
3. Trauma i stres traumatyczny
4. Modele teoretyczne analizy stresu potraumatycznego

ROZDZIAŁ III
MALI UCHODŹCY W POLSCE
1. Polska pomoc dzieciom greckim, koreańskim, chilijskim -między opieką a wychowaniem komunistycznym
2. Przyczyny napływu i struktura pochodzenia uchodźców w Polsce od 1991 roku

ROZDZIAŁ IV
PYTANIA BADAWCZE. METODY BADAŃ
1. Problemy badań, współczynnik kulturowy w badaniach nad uchodźcami
2. Perspektywa badań jakościowych -między narracją, biografią a orał histoty
3. Metody, techniki i narzędzia badawcze
3.1. Wywiad narracyjny i wywiad mało skategoryzowany
3.2. Obserwacja uczestnicząca
3.3. Analiza dokumentów
3.4. Studium przypadku
4. Czas i sposób przeprowadzenia badań
5. Badania dzieci czeczeńskich za pomocą rysunku projekcyjnego
6. Badania wśród nauczycieli
7. Charakterystyka badanej zbiorowości

ROZDZIAŁ V
OBRAZ DZIECIŃSTWA W CZECZENII PRZED WOJNĄ
1. Życie przed wojną
2. Kultura i tradycja a wychowanie dzieci

ROZDZIAŁ VI
DOŚWIADCZENIA WOJENNE DZIECI CZECZEŃSKICH
1. Codzienność wojenna dzieci w Czeczenii
2. Życie uciekinierów w lnguszetii
3. Ucieczka do Polski

ROZDZIAŁ VII
RODZINA CZECZEŃSKA W POLSCE
1. Życie w ośrodkach dla uchodźców
2. Dziecko czeczeńskie w polskiej szkole
3. Polacy i Czeczeni. Wzajemne postrzeganie i stereotypy
4. Sieda - dziecko wojny. Studium przypadku

ROZDZIAŁ VIII
CO TO ZNACZY BYĆ UCHODŹCĄ CZECZEŃSKIM W POLSCE?
1. Zawieszenie w czasie i przestrzeni
1.1. Ciągła ucieczka
1.2. Doświadczenia bycia uchodźcą w Federacji Rosyjskiej
1.3. Nowe i nieznane rzeczy
1.4. Niepewność co do przyszłości
1.5. Marzenia dzieci i dorosłych
2. Organizacje pozarządowe pomagające uchodźcom w Polsce
3. Wybrane programy realizowane na rzecz tolerancji i poszanowania "Innego"
4. Rola edukacji międzykulturowej w zetknięciu z "Innym"

ZAKOŃCZENIE
SPIS TABEL I WYKRESÓW
BIBLIOGRAFIA


390 stron, Format: 16.0x22.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022