Dzieciństwo i wczesna edukacja w dynamicznie zmieniającym się świecie
Książka jest wielowątkową analizą zagadnień wczesnej edukacji.
Bardzo obszerny materiał został w logiczny sposób podzielony na dwie uzupełniające
się części.
W pierwszej opisano zjawiska zmieniającego się świata w subiektywnym odbiorze
dziecka, a druga proponuje pewne rozwiązania do zastosowania w organizacji jego edukacji.
Wiele rozwiązań zasługuje na uwagę w świecie toczących się dyskusji nad
doświadczeniami związanymi z przemianami we współczesnej oświacie.
Na podstawie recenzji wydawniczej dr hab Ewy Skrzetuskiej,
prof. nadzw. UMCS
Wstęp
Część I PRZEMIANY WSPÓŁCZESNOŚCI, PRZEMIANY DZIECIŃSTWA
Małgorzata Kowalik-Olubińska
Wokół metodologii i etyki eksplorowania dziecięcych głosów
Małgorzata Sławińska
Dzieciństwo w refleksji dorosłych - rekonstrukcja fenomenograficzna
Teresa Parczewska
Kontakty z rówieśnikami w doświadczeniach dzieci z chorobami przewlekłymi
Dominika Pniewska
Czy lubię być sam ze sobą? - o dziecięcym doświadczaniu samotności
Joanna Dziekońska
"Komórka" w klasie - o roli nowych mediów w życiu współczesnego
dziecka
Anna Jakubowicz-Bryx
Obraz rodziny w wypowiedziach pisemnych dzieci w młodszym wieku szkolnym
Beata Bednarczuk, Krystyna Kusiak
Dziecięce przekonania na temat uczenia się
Zofia Redlarska
Motyw domu w twórczości poetyckiej dla dzieci w latach 1945-1955
Część II WCZESNA EDUKACJA DZIECI - SZANSĘ I OGRANICZENIA
Józefa Bałachowicz
Indywidualizacja w edukacji początkowej - banał, pozór, wartość
Joanna Maria Garbula
Edukacja historyczna w szkole - między zakorzenieniem a przygodnością
Krystyna Lubomirska
Program wczesnej edukacji w projekcie Międzynarodowej Matury
Janina Uszyńska-Jarmoc
"Rozumiem siebie i szkołę, umiem i chcę się uczyć" - metauczenie
się dziecka w świetle wyników badań jakościowych
Małgorzata Głoskowska-Sołdatow
Poczucie kontroli a motywacja uczniów klas młodszych do nauki
Barbara Bilewicz-Kuźnia
Geometria w edukacji najmłodszych - odcinek na ścieżce, dekoracja czy dar
zapomniany?
Barbara Dudel
Geometria sferyczna w klasach młodszych - możliwości interpretacyjne treści
programowych
Jadwiga Lubowiecka
Aktywność dzieci w sytuacjach edukacyjnych w przedszkolu
Anetta Soroka-Fedorczuk
Przedszkole jako obszar codzienności dziecka w kontekście wyników badań
Informacje o autorkach
384 strony, Format: 15.0x22.0cm, oprawa miękka