ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 40.50 38,48   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PRZESTRZENIE TERAŹNIEJSZOŚCI I ICH SPOŁECZNO-EDUKACYJNE SENSY


SZCZEPSKA-PUSTKOWSKA M. LEWARTOWSKA-ZYCHOWICZ M.

wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 40.50 Twoja cena  38,48 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Przestrzenie teraźniejszości i ich społeczno-edukacyjne sensy


Podarowane przez Autorów teksty zakreślają dwa obszary myślowe, które posłużyły za znaki orientacyjne, wyznaczające dwie części książki: Ludzie–idee i praktyki edukacyjne znaczące oraz Ludzie–miejsca i rzeczy edukacyjnie istotne.

Każdy z prezentowanych tekstów odsłania opisujące teraźniejszość przestrzenie myślowe i społeczne, ich wzajemne relacje i sploty, napięcia wyznaczane przez jakość spotkania człowieka ze światem.


Słów kilka wprowadzenia.

Ewa Rodziewicz na temat przestrzeni teraźniejszości w rozmowie z Małgorzatą Lewartowską-Zychowicz

Część pierwsza LUDZIE-IDEE I PRAKTYKI EDUKACYJNIE ZNACZĄCE

Teresa Hejnicka- Bezwińska, Ramy czasowe i kategorialne badań nad biografiami i pokoleniami polskich pedagogów

Tomasz Szkudlarek, Postmodernie uniwersalizm. O kulturowych warunkach edukacji międzykulturowej i politycznej

Kazimierz Kossak- Główczewski, Edukacja regionalna i międzykulturowa - kontekst i narzędzia interpretacyjne

Astrid Męczkowska- Christiansen, Neoliberalizm i edukacja ku nieodpowiedzialności

Zbigniew Kwieciński, "Jak gdyby" kształcenie nauczycieli

Joanna Rutkowiak, Neoliberalny kontekst rozwoju szkolnictwa wyższego we współczesnej Polsce

Adela Kożyczkowska, Codzienność jako przestrzeń konstruowania teraźniejszości: problem splątania pracy i polityki

Karolina Starego, Emancypacja - niedokończony projekt edukacji

Sylwester Zielka, "Pais ago" -esej o "niewolniczych" aspektach pedagogiki i edukacji

Dorota Klus-Stańska, Kogo pytać o teraźniej szość? Refleksje o szkole z inspiracji Margaret Mead

Zdzisław Aleksander, Młodzież i dorośli - pokoleniowy charakter rozumienia świata

Lucyna Kopciewicz, Mirosław Patalon, Nauczanie o Bogu jako socjalizacyjny trening nierówności płci

Część druga LUDZIE-MIEJSCA I RZECZY EDUKACYJNIE ISTOTNE

Maria Mendel, Ku demotopiom. Wychowanie jako urzeczywistnianie dążeń

Andrzej Kaleta, Społeczeństwo informacyjne na obszarach wiejskich

Jan Papież, Równy dostęp, ale nierówne szansę dzieci i młodzieży wiejskiej w edukacji

Ryszard Borowicz, Upowszechnienie studiów wyższych w Polsce i jego społeczne konsekwencje

Teresa Bauman, Tworzenie programu dwustopniowych studiów pedagogicznych jako proces uczenia się instytucji

Tomasz Maliszewski, Szkoła w służbie życia: Juliusz Poniatowski -pedagog... zapomniany

Jolanta Kruk, Wędrówki po muzeach i milcząca pedagogia

Maria Szczepska-Pustkowska, Antropologia pokoju dziecięcego -zarys teoretyczny

Małgorzata Cackowska, O pojęciu i pojmowaniu książki obrazkowej na świecie i w Polsce

Henryk Machel, Rola pedagogicznego personelu penitencjarnego w realizacj i poprawczego celu wykonywania kary pozbawienia wolności

Jan Żebrowski, Animacja społeczno -kulturalna i jej pedagogiczne implikacje w dobie globalizacji


386 stron, Format: 16.0x22.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022