|
PRZESTRZENIE TERAŹNIEJSZOŚCI I ICH SPOŁECZNO-EDUKACYJNE SENSY
SZCZEPSKA-PUSTKOWSKA M. LEWARTOWSKA-ZYCHOWICZ M. wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2012, wydanie I cena netto: 40.50 Twoja cena 38,48 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Przestrzenie teraźniejszości i ich społeczno-edukacyjne sensy
Podarowane przez Autorów teksty zakreślają dwa obszary myślowe, które
posłużyły za znaki orientacyjne, wyznaczające dwie części książki: Ludzie–idee i
praktyki edukacyjne znaczące oraz Ludzie–miejsca i rzeczy edukacyjnie istotne.
Każdy z prezentowanych tekstów odsłania opisujące teraźniejszość przestrzenie
myślowe i społeczne, ich wzajemne relacje i sploty, napięcia wyznaczane przez jakość
spotkania człowieka ze światem.
Słów kilka wprowadzenia.
Ewa Rodziewicz na temat przestrzeni teraźniejszości w rozmowie z Małgorzatą
Lewartowską-Zychowicz
Część pierwsza LUDZIE-IDEE I PRAKTYKI EDUKACYJNIE ZNACZĄCE
Teresa Hejnicka- Bezwińska, Ramy czasowe i kategorialne badań nad biografiami i
pokoleniami polskich pedagogów
Tomasz Szkudlarek, Postmodernie uniwersalizm. O kulturowych warunkach edukacji
międzykulturowej i politycznej
Kazimierz Kossak- Główczewski, Edukacja regionalna i międzykulturowa - kontekst
i narzędzia interpretacyjne
Astrid Męczkowska- Christiansen, Neoliberalizm i edukacja ku
nieodpowiedzialności
Zbigniew Kwieciński, "Jak gdyby" kształcenie nauczycieli
Joanna Rutkowiak, Neoliberalny kontekst rozwoju szkolnictwa wyższego we
współczesnej Polsce
Adela Kożyczkowska, Codzienność jako przestrzeń konstruowania
teraźniejszości: problem splątania pracy i polityki
Karolina Starego, Emancypacja - niedokończony projekt edukacji
Sylwester Zielka, "Pais ago" -esej o "niewolniczych" aspektach
pedagogiki i edukacji
Dorota Klus-Stańska, Kogo pytać o teraźniej szość? Refleksje o szkole z
inspiracji Margaret Mead
Zdzisław Aleksander, Młodzież i dorośli - pokoleniowy charakter rozumienia
świata
Lucyna Kopciewicz, Mirosław Patalon, Nauczanie o Bogu jako socjalizacyjny trening
nierówności płci
Część druga LUDZIE-MIEJSCA I RZECZY EDUKACYJNIE ISTOTNE
Maria Mendel, Ku demotopiom. Wychowanie jako urzeczywistnianie dążeń
Andrzej Kaleta, Społeczeństwo informacyjne na obszarach wiejskich
Jan Papież, Równy dostęp, ale nierówne szansę dzieci i młodzieży wiejskiej
w edukacji
Ryszard Borowicz, Upowszechnienie studiów wyższych w Polsce i jego społeczne
konsekwencje
Teresa Bauman, Tworzenie programu dwustopniowych studiów pedagogicznych jako
proces uczenia się instytucji
Tomasz Maliszewski, Szkoła w służbie życia: Juliusz Poniatowski -pedagog...
zapomniany
Jolanta Kruk, Wędrówki po muzeach i milcząca pedagogia
Maria Szczepska-Pustkowska, Antropologia pokoju dziecięcego -zarys teoretyczny
Małgorzata Cackowska, O pojęciu i pojmowaniu książki obrazkowej na świecie i
w Polsce
Henryk Machel, Rola pedagogicznego personelu penitencjarnego w realizacj i
poprawczego celu wykonywania kary pozbawienia wolności
Jan Żebrowski, Animacja społeczno -kulturalna i jej pedagogiczne implikacje w
dobie globalizacji
386 stron, Format: 16.0x22.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|