ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ADMINISTRACJA PUBLICZNA W WYMIARZE SPOŁECZNYM I HUMANISTYCZNYM


PRZYBYSZEWSKI R. ATAMAŃCZUK K.

wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 47.20 Twoja cena  44,84 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Administracja publiczna w wymiarze społecznym i humanistycznym

Założenia, teraźniejszość i przyszłość


Proces globalizacji niewątpliwie silnie wpłynął na efektywność zarządzania administracją publiczną. Obserwuje się proces zróżnicowania działalności administracji w zależności od uznawanych priorytetów i uwarunkowań społeczno-ekonomicznych.

Współczesna administracja w Polsce staje przed wyzwaniem związanym z jakością działania.

Rolą administracji publicznej jest rozpoznawanie potrzeb społecznych i zaspokajania ich przezwyższą jakość służby publicznej.

W publikacji autorzy starają się przybliżyć typowe przeobrażenia w funkcjonowaniu administracji publicznej, jej podmiotowość i aktualny wizerunek.

W siedmiu rozdziałach wyeksponowano prawno-społeczne aspekty funkcjonowania urzędów, zwracając uwagę na realizowane priorytety i budowanie pozytywnych relacji z obywatelem, a także na dostosowanie do standardów europejskich.


Wstęp

Rozdział 1 - Roman Przybyszewski -Administracja publiczna w procesie transformacji
1.1.Podmiotowość działalności administracji
1.2.Prawne aspekty funkcjonowania administracji w Polsce
1.3.Modele administracji publicznej w wybranych krajach europejskich i świata
1.4.Tendencje w procesie tworzenia standardów w administracji publicznej
1.4.1.Innowacyjne zmiany w funkcjonowaniu administracji
1.4.2.Przesłanki efektywnego zarządzania jakością w administracji
1.4.3.Standardy jakości w administracji
1.5.Nabór i zatrudnienie na stanowiska urzędnicze
1.5.1.Procedura naboru urzędników
1.5.2.Prestiż pracy w urzędzie jako jednostkowa motywacja do zatrudnienia
1.5.3.Wpływ zarządzania jakością na postawy urzędnicze
1.5.4.Etyczne aspekty działalności urzędników
1.5.5.Standardy postępowania pracowników samorządowych

Rozdział 2 - Roman Przybyszewski -Administracja w systemie zarządzania potencjałem społecznym
2.1.Priorytety wyznaczane urzędom administracji państwowej
2.2.Determinanty komunikacji interpersonalnej w urzędzie administracji publicznej
2.3.Rola komunikacji werbalnej i niewerbalnej w relacjach urząd-obywatel
2.4.Istota wzajemnego komunikowania się w relacji urzędnik-obywatel
2.4.1.Techniki skutecznego porozumiewania się
2.4.2.Rola perswazji w procesie komunikowania się urzędnika z klientem
2.4.3.Postawy urzędników a rodzaj zaufania w kontekście doświadczeń klientów. Rodzaje zaufania
2.4.4.Wyodrębnione postawy urzędników w świetle obserwacji
2.4.5.Wybrane problemy w procesie komunikowania się obywatela z urzędem
2.4.6.Agresja językowa w relacjach urzędnik-obywatel
2.5.Komunikacja międzyludzka w realiach XXI wieku

Rozdział 3 - Kazimiera Atamańczuk - Społeczne uwarunkowania efektywnego działania administracji publicznej
3.1.Klienci utrudniający pracę urzędnikom
3.2.Pracownicy administracji w ocenie klientów zewnętrznych
3.3.Klienci administracji publicznej w ocenie urzędu
3.4.Źródła konfliktów na płaszczyźnie urzędnik-obywatel
3.5.Metody i sposoby łagodzenia napięć w kontakcie z trudnym klientem
3.6.Rola perswazji w kontaktach interpersonalnych; zapobieganie konfliktom

Rozdział 4 - Kazimiera Atamańczuk - Kształtowanie nowego wizerunku administracji w teorii i praktyce
4.1.Public relations jako instrument budowania wizerunku urzędu
4.2.Przyczyny niezadowolenia obywateli z kontaktów z urzędem
4.3.Sposoby przeciwdziałania negatywnym ocenom pracy urzędu
4.4.Wyniki badań oceniających postawy i zachowania urzędników
4.5.Kierunki doskonalenia zawodowego urzędników administracji publicznej
4.5.1.Szkolenia w procesie podnoszenia kwalifikacji i kompetencji pracowników
4.5.2.Idea ustawicznego kształcenia jako wymóg i przywilej urzędniczy
4.5.3.Techniki szkolenia poza stanowiskiem pracy
4.5.4.Szkolenie i doskonalenie zawodowe urzędników w świetle ustawy o służbie cywilnej
4.5.4.1.Założone i rzeczywiste cele szkolenia kadry urzędniczej

Rozdział 5 - Roman Przybyszewski - Społeczny odbiór działalności administracji publicznej - studium przypadku
5.1.Działanie urzędów w ocenie obywateli
5.2.Wizerunek wybranej administracji lokalnej w sondażach
5.3.Administracja lokalna w odbiorze społecznym na przykładzie Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku
5.3.1.Analiza wyników ankiety - klienci indywidualni
5.3.2.Analiza wyników ankiety - klienci instytucjonalni/przedsiębiorcy

Rozdział 6 - Kazimiera Atamańczuk -Wizja nowego modelu urzędnika administracji publicznej
6.1.Modelowy wizerunek urzędnika
6.2.Problemy nowej generacji urzędników
6.3.Model urzędnika w nowym kształcie administracji
6.4.Model urzędnika administracji publicznej XXI wieku
6.5.Znaczenie potencjału twórczego pracowników urzędu
6.5.1.Urzędnicy administracji - założone role i kierunki zmian
6.5.2.Kryteria oceny pracowników samorządowych
6.5.3.Klimat urzędu a satysfakcja urzędników

Rozdział 7 - Roman Przybyszewski - Prognozy funkcjonowania urzędu administracji publicznej w XXI wieku
7.1.Specyfika funkcjonowania administracji a tendencje zmian
7.2.Właściwości menedżerskiego i partycypacyjnego zarządzania publicznego
7.3.Kierunki zarządzania publicznego w perspektywie XXI wieku
7.4.Nowe obszary działań integracyjnych z administracją unijną
7.5.Europejska przestrzeń administracyjna jako model administracji publicznej

Podsumowanie
Bibliografia


232 syrony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022