Komunikowanie społeczne w edukacji
Zagrożenia podmiotowe i psychologiczne
Zawartość opracowania jest nośna poznawczo i zawiera rozdziały autorstwa – co
godne podkreślenia – przedstawicieli różnych ośrodków naukowych z kraju, ale także
i z zagranicy.
Prezentowana praca może być wykorzystywana w kształceniu studentów kierunków
pedagogicznych i socjologicznych.
Z recenzji prof. Adama Marcinkowskiego
Wojciech J. Maliszewski
Edukacja harmonijna i wielopoziomowość w edukacji w kontekście zagrożeń
podmiotowych i przedmiotowych w szkole. Wprowadzenie w problematykę bezpieczeństwa w
relacjach interpersonalnych i intergrupowych w edukacji
Część 1. Relacje interpersonalne w edukacji i ich zagrożenia
Joanna Hałaj
Konflikty i mobbinga bezpieczeństwo psychofizyczne jednostki w szkołach
różnego szczebla
Małgorzata Schneider
Stres a komunikacja społeczna
Małgorzata Karczmarzyk
Dziecko w kulturze milczenia. Rozważania na temat przemocy w komunikacji między
dorosłymi i dziećmi
Magdalena Żurko
Koncepcje przyjaźni w adolescencji a zachowania podwyższonego ryzyka. Badania
jakościowe
Beata Bochnia, Karolina Bochnia
Ukryty program w komunikacji niewerbalnej na przykładzie wprowadzenia obowiązku
noszenia jednolitego stroju w gimnazjach - niebezpieczeństwa i zagrożenie
Maryla Zagrobelna, Anna Pracharczyk
Negatywne postawy nauczycieła przyczyną konfliktów komunikacyjnych
prowadzących do napięć w procesie edukacyjno-wychowawczym dziecka
Danuta Wosik-Kawala, Teresa Zubrzycka-Maciąg
Obraz nauczyciela w teorii i praktyce szkolnej
Część 2. Komunikacja i negocjacje - zagrożenia psychospołeczne i
profilaktyka
Sońa Karikova
Ućitel‘- zdrój bezpećia v śkolskom prostredi?
Danuta Opozda
Narracje -przemoc - negocjacje: trzy wymiary trójpodmiotowej komunikacji szkolnej
w spojrzeniu fenomenologiczno-hermeneutycznym
Wojciech J. Maliszewski
Relacje interpersonalne w szkole. Perspektywa kompetencji i umiejętności
kierowniczych (nauczycielskich) w odniesieniu do sytuacji konfliktowych
Wojciech J. Maliszewski
Komunikacja społeczna w przywództwie. Perspektywa zapobiegania konfliktom
interpersonalnym w grupie
Marta Kochan-Wójcik, Joanna Piskorz
Wykorzystanie koncepcji motywów poznawania świata i uczenia się ucznia w
efektywnej komunikacji w szkole
Beata Czuba
Zaufanie jako warunek efektywnej komunikacji interpersonalnej. Kategoria zaufania
w opiniach studentów Wojskowej Akademii Technicznej
Bibliografia
247 stron, B5, oprawa miękka