ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 55.40 52,63   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KAPITAŁ LUDZKI W REGIONIE ŁÓDZKIM SPOŁECZEŃSTWO EDUKACJA PRZESTRZEŃ


PRZYGODZKI ZB. RED.

wydawnictwo: WYD UN ŁÓDŹ , rok wydania 2014, wydanie I

cena netto: 55.40 Twoja cena  52,63 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Kapitał ludzki w regionie łódzkim

Społeczeństwo, edukacja, przestrzeń


Kapitał ludzki to zasób występujący w każdym regionie, wszędzie tam, gdzie obecni są ludzie.

Pojęcie kapitału ludzkiego można rozpatrywać zarówno w wąskim, jak i w szerokim ujęciu.

W książce przyjęto następującą perspektywę interpretacji: kapitał ludzki utożsamiany jest z wiedzą, poziomem wykształcenia i indywidualnymi kompetencjami człowieka dotyczącymi realizacji założonych zadań oraz celów społecznych.

Fragment Wstępu


Wstęp

I. Adaptacja regionalnego systemu edukacji do wyzwań współczesnej gospodarki

Rozdział I. Kapitał ludzki dla potrzeb innowacyjnej gospodarki. Nowe wyzwania wobec wyższych uczelni (Aleksandra Nowakowska)
Wstęp
1. Ewolucja funkcji wyższych uczelni w kontekście przemian gospodarczych
2. Idea uniwersytetów III generacji
3. Kapitał ludzki dla procesów innowacji - ambitne wyzwanie dla wyższych uczelni
4. Budowanie kapitału ludzkiego dla innowacyjnej gospodarki - polskie
doświadczenia
Podsumowanie

Rozdział II. Stan i kierunki zmian na rynku usług edukacyjnych. Przykład szkół wyższych regionu łódzkiego (Agnieszka Rzeńca)
Wstęp
1. Polityka edukacyjna szkół wyższych regionu łódzkiego
2. Zasięg ekspansji szkół wyższych regionu łódzkiego
3. Wybrane przykłady dywersyfikacji oferty edukacyjnej szkół wyższych regionu łódzkiego
4. Edukacja i jej rola w realizacji Strategii Europa 2020
5. Bariery funkcjonowania szkoły wyższej oraz zagrożenia dla realizacji polityki edukacyjnej
6. Wyzwania dla polityki edukacyjnej szkół wyższych
Podsumowanie

Rozdział III. Infrastruktura ICT jako element inwestycji w kapitał ludzki. Przykład szkół ponadgimnazjalnych województwa łódzkiego (Marcin Feltynowski)
Wstęp
1. Komputeryzacja szkół ponadgimnazjalnych w województwie łódzkim
2. Umiejętności w zakresie wykorzystania komputerów wśród uczniów szkół ponadgimnazjalnych
3. Zaplecze infrastrukturalne a umiejętności uczniów w zakresie wykorzystania komputera i Internetu
Podsumowanie

Rozdział IV. Dostępność systemu oświaty w województwie łódzkim w kontekście wzmacniania wartości kapitału ludzkiego w regionie (Marcin Feltynowski)
Wstęp
1. System oświaty i jego dostępność w województwie łódzkim
2. Dostępność systemu oświaty na poziomie ponadgimnazjalnym w województwie łódzkim
3. Szkoły artystyczne w województwie łódzkim
4. Kształcenie nauczycieli w województwie łódzkim
Podsumowanie

II. Wpływ kapitału społecznego na wzmacnianie wartości kapitału ludzkiego

Rozdział V. Udział podmiotów trzeciego sektora w rozwoju kapitału ludzkiego w regionie łódzkim (Jacek Chądzyński)
Wstęp - pojęcie, funkcje i cele trzeciego sektora
1. Trzeci sektor w Polsce
2. Założenia badawcze
3. Współpraca gmin i powiatów regionu łódzkiego z organizacjami trzeciego sektora wspierającymi rozwój kapitału ludzkiego
4. Współpraca gmin i powiatów regionu łódzkiego z organizacjami trzeciego sektora wspierającymi rozwój kapitału ludzkiego
Podsumowanie

Rozdział VI. Rola technologii informacyjno-komunikacyjnych i sieci społecznych w kształtowaniu wartości kapitału ludzkiego (Ewelina Kina)
Wstęp
1. Komplementarność i współzależność inwestycji w wartość kapitału ludzkiego i społecznego
2. Znaczenie sieci współpracy i zaufania w przepływie informacji i dyfuzji wiedzy w regionie
3. Narzędzia ICT w procesie budowania relacji społecznych i dyfuzji wiedzy (inwestycji w kapitał ludzki)
Podsumowanie

Rozdział VII. Wpływ sieci społecznościowych na wartość kapitału ludzkiego w regionie łódzkim (Ewelina Kina)
Wstęp
1. Cele i metodyka badań
2. Wykorzystanie portali społecznościowych przez organizacje pozarządowe w zakresie wzmacniania wartości kapitałów ludzkiego i społecznego
Wnioski i rekomendacje

Rozdział VIII. Audyt przestrzeni publicznych jako narzędzie monitorowania i kreowania przestrzeni atrakcyjnych dla rozwoju kapitału ludzkiego (Zbigniew Przygodzki)
Wstęp - kreatywność a innowacyjność
1. Właściwości przestrzeni jako determinanty aktywności kapitału ludzkiego
2. Konstrukcja karty audytu przestrzeni publicznych
Podsumowanie

Rozdział IX. Kreowanie atrakcyjnych przestrzeni pracy na rzecz wzmocnienia efektywności kapitału ludzkiego (Zbigniew Przygodzki, Jakub Zasina)
Wstęp
1. Metodyka badań oceny atrakcyjności przestrzeni pracy przez pracownika naukowego
2. Funkcje i percepcja przestrzeni w pracy naukowca
3. Przestrzeń publiczna a dyfuzja wiedzy cichej
4. Afirmacja przestrzeni pracy
Podsumowanie


254 strony, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022