|
KAPITAŁ LUDZKI W REGIONIE ŁÓDZKIM SPOŁECZEŃSTWO EDUKACJA PRZESTRZEŃ
PRZYGODZKI ZB. RED. wydawnictwo: WYD UN ŁÓDŹ , rok wydania 2014, wydanie I cena netto: 55.40 Twoja cena 52,63 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Kapitał ludzki w regionie łódzkim
Społeczeństwo, edukacja, przestrzeń
Kapitał ludzki to zasób występujący w każdym regionie, wszędzie tam, gdzie
obecni są ludzie.
Pojęcie kapitału ludzkiego można rozpatrywać zarówno w wąskim, jak i w szerokim
ujęciu.
W książce przyjęto następującą perspektywę interpretacji: kapitał ludzki
utożsamiany jest z wiedzą, poziomem wykształcenia i indywidualnymi kompetencjami
człowieka dotyczącymi realizacji założonych zadań oraz celów społecznych.
Fragment Wstępu
Wstęp
I. Adaptacja regionalnego systemu edukacji do wyzwań współczesnej
gospodarki
Rozdział I. Kapitał ludzki dla potrzeb innowacyjnej gospodarki. Nowe wyzwania
wobec wyższych uczelni (Aleksandra Nowakowska)
Wstęp
1. Ewolucja funkcji wyższych uczelni w kontekście przemian gospodarczych
2. Idea uniwersytetów III generacji
3. Kapitał ludzki dla procesów innowacji - ambitne wyzwanie dla wyższych uczelni
4. Budowanie kapitału ludzkiego dla innowacyjnej gospodarki - polskie
doświadczenia
Podsumowanie
Rozdział II. Stan i kierunki zmian na rynku usług edukacyjnych. Przykład
szkół wyższych regionu łódzkiego (Agnieszka Rzeńca)
Wstęp
1. Polityka edukacyjna szkół wyższych regionu łódzkiego
2. Zasięg ekspansji szkół wyższych regionu łódzkiego
3. Wybrane przykłady dywersyfikacji oferty edukacyjnej szkół wyższych regionu
łódzkiego
4. Edukacja i jej rola w realizacji Strategii Europa 2020
5. Bariery funkcjonowania szkoły wyższej oraz zagrożenia dla realizacji polityki
edukacyjnej
6. Wyzwania dla polityki edukacyjnej szkół wyższych
Podsumowanie
Rozdział III. Infrastruktura ICT jako element inwestycji w kapitał ludzki.
Przykład szkół ponadgimnazjalnych województwa łódzkiego (Marcin
Feltynowski)
Wstęp
1. Komputeryzacja szkół ponadgimnazjalnych w województwie łódzkim
2. Umiejętności w zakresie wykorzystania komputerów wśród uczniów szkół
ponadgimnazjalnych
3. Zaplecze infrastrukturalne a umiejętności uczniów w zakresie wykorzystania komputera
i Internetu
Podsumowanie
Rozdział IV. Dostępność systemu oświaty w województwie łódzkim w
kontekście wzmacniania wartości kapitału ludzkiego w regionie (Marcin
Feltynowski)
Wstęp
1. System oświaty i jego dostępność w województwie łódzkim
2. Dostępność systemu oświaty na poziomie ponadgimnazjalnym w województwie łódzkim
3. Szkoły artystyczne w województwie łódzkim
4. Kształcenie nauczycieli w województwie łódzkim
Podsumowanie
II. Wpływ kapitału społecznego na wzmacnianie wartości kapitału
ludzkiego
Rozdział V. Udział podmiotów trzeciego sektora w rozwoju kapitału ludzkiego w
regionie łódzkim (Jacek Chądzyński)
Wstęp - pojęcie, funkcje i cele trzeciego sektora
1. Trzeci sektor w Polsce
2. Założenia badawcze
3. Współpraca gmin i powiatów regionu łódzkiego z organizacjami trzeciego sektora
wspierającymi rozwój kapitału ludzkiego
4. Współpraca gmin i powiatów regionu łódzkiego z organizacjami trzeciego sektora
wspierającymi rozwój kapitału ludzkiego
Podsumowanie
Rozdział VI. Rola technologii informacyjno-komunikacyjnych i sieci społecznych w
kształtowaniu wartości kapitału ludzkiego (Ewelina Kina)
Wstęp
1. Komplementarność i współzależność inwestycji w wartość kapitału ludzkiego i
społecznego
2. Znaczenie sieci współpracy i zaufania w przepływie informacji i dyfuzji wiedzy w
regionie
3. Narzędzia ICT w procesie budowania relacji społecznych i dyfuzji wiedzy (inwestycji w
kapitał ludzki)
Podsumowanie
Rozdział VII. Wpływ sieci społecznościowych na wartość kapitału ludzkiego w
regionie łódzkim (Ewelina Kina)
Wstęp
1. Cele i metodyka badań
2. Wykorzystanie portali społecznościowych przez organizacje pozarządowe w zakresie
wzmacniania wartości kapitałów ludzkiego i społecznego
Wnioski i rekomendacje
Rozdział VIII. Audyt przestrzeni publicznych jako narzędzie monitorowania i
kreowania przestrzeni atrakcyjnych dla rozwoju kapitału ludzkiego (Zbigniew
Przygodzki)
Wstęp - kreatywność a innowacyjność
1. Właściwości przestrzeni jako determinanty aktywności kapitału ludzkiego
2. Konstrukcja karty audytu przestrzeni publicznych
Podsumowanie
Rozdział IX. Kreowanie atrakcyjnych przestrzeni pracy na rzecz wzmocnienia
efektywności kapitału ludzkiego (Zbigniew Przygodzki, Jakub Zasina)
Wstęp
1. Metodyka badań oceny atrakcyjności przestrzeni pracy przez pracownika naukowego
2. Funkcje i percepcja przestrzeni w pracy naukowca
3. Przestrzeń publiczna a dyfuzja wiedzy cichej
4. Afirmacja przestrzeni pracy
Podsumowanie
254 strony, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|