ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KOMERCJALIZACJA WIEDZY I TECHNOLOGII DETERMINANTY I STRATEGIE


TRZMIELAK D.M.

wydawnictwo: WYD UN ŁÓDŹ , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 78.40 Twoja cena  74,48 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Komercjalizacja wiedzy i technologii - determinanty i strategie


Podjęcie tematu Komercjalizacja wiedzy i technologii – determinanty i strategie wynika z trendów na rynkach międzynarodowych, które sprawiają, że badania naukowe są w centrum zainteresowań firm, szczególnie w takich branżach, jak: biotechnologia, nanotechnologia, energetyka odnawialna, medycyna, bioinformatyka, inżynieria materiałowa, elektronika, paliwa energetyczne.

Rozwój nowych technologii staje się priorytetem strategii Unii Europejskiej, Polski, regionów, ośrodków badawczych i podmiotów gospodarczych.

Podstawowym założeniem niniejszej dysertacji stała się teza, że zmiany dokonujące się pod wpływem globalizacji, integracji europejskiej, tempa prowadzenia badań naukowych i rozwoju nowych technologii na rynkach światowych, wzrostu konkurencyjności opartej na innowacyjności mają wpływ na zarządzanie wynikami badań przed wprowadzeniem nowych technologii i produktów na rynek.

Celem rozprawy jest wskazanie podstawowych czynników kształtujących proces komercjalizacji w polskich przedsiębiorstwach i organizacjach naukowo-badawczych na tle innych krajów.


Wstęp

1. Komercjalizacja, transfer oraz marketing wiedzy i technologii
1.1. Komercjalizacja i czynniki ją kształtujące
1.2. Proces komercjalizacji oraz transfer wiedzy i technologii – kontekst teoretyczny
1.3. Procesy komercjalizacji technologii i produktów w wybranych sektorach
1.4. Instrumenty marketingu nowych technologii

2. Czynniki warunkujące komercjalizację i strategie komercjalizacji w polityce regionalnej, przedsiębiorstwie i jednostce naukowo-badawczej
2.1. Infrastruktura i polityka technologiczna
2.2. Sieć współpracy, dostęp do kapitału, personel i kultura przedsiębiorczości
2.3. Strategie komercjalizacji w polityce regionalnej
2.4. Strategie komercjalizacji i transferu technologii w przedsiębiorstwie
2.5. Komercjalizacja technologii uniwersyteckich, przedsiębiorczość akademicka ..........
2.6. Strategie komercjalizacji oraz transferu wiedzy i technologii jednostek naukowo- -badawczych

3. Ocena wartości ekonomicznej technologii
3.1. Ocena wartości ekonomicznej technologii – podstawowe założenia
3.2. Metody oceny wartości ekonomicznej technologii
3.3. Ocena wartości ekonomicznej na rynku farmaceutycznym i medycznym
3.4. Wycena własności intelektualnej jako składnik oceny wartości ekonomicznej

4. Wybrane elementy procesu komercjalizacji wiedzy i technologii – stymulanty, bariery i metody oceny wartości ekonomicznej
4.1. Metodologia badań empirycznych
4.2. Czynniki stymulujące rozwój nowych technologii i tworzenie firm technologicznych
4.3. Komercjalizacja wyników badań i technologii – analiza empiryczna
4.4. Współpraca z nauką i biznesem, finansowanie w działalności rozwojowej organizacji innowacyjnych
4.5. Ocena możliwości wdrożeniowej projektu
4.6. Stymulanty i bariery w procesie komercjalizacji

5. Studia przypadków
5.1. Transfer nanotechnologii do firmy spin-off na przykładzie NPIN s.c.
5.2. Transfer wyników badań do przedsiębiorstwa innowacyjnego na przykładzie Grupy Straszów sp. z o.o.
5.3. Wprowadzenie nowej technologii na rynek przy globalnej konkurencyjności przedsiębiorstwa na przykładzie firmy Siarkopol SA
5.4. Umiędzynarodowienie technologii na przykładzie wynalazku drewnianych modułów budowlanych
5.5. Transfer technologii na przykładzie kina cyfrowego – Kino Charlie w Łodzi

Zakończenie
Załącznik 1. Kwestionariusz pomiaru ankiety online
Załącznik 2. Charakterystyka struktury populacji badanej
Bibliografia
Spis rysunków i tabel
Summary
Od Redakcji


348 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022