|
WYCHOWANIE I WSPIERANIE ROZWOJU MAŁYCH DZIECI
MIKLER-CHWASTEK A. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2013, wydanie I cena netto: 40.70 Twoja cena 38,67 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Wychowanie i wspieranie rozwoju małych dzieci
Zmiana ustawodastwa spowodował, że sześciolatki opuszczają przedszkola i
rozpoczynają naukę w szkole.
Decyzja ta nie pozostała jednak bez konsekwencji, mianowicie powszechną praktyką
stało się kierowanie coraz młodszych dzieci (już dwuletnich) pod opiekę przedszkoli i
różnego typu placówek spełniających kryteria oświaty.
Wprowadzenie
Rozdział 1. Założenia, cele i struktura programu wychowania i wspierania
rozwoju dzieci dwuletnich w przedszkolnych grupach żłobkowych, żłobkach, klubach
dziecięcych i domach
Rozdział 2. Realizacja programu wychowania i wspierania rozwoju dzieci dwuletnich
w przedszkolnych grupach żłobkowych, żłobkach, klubach dziecięcych i domach
2.1. Zadania nauczyciela/opiekuna
2.2. Współpraca z rodzicami
2.3. Organizacja pracy
2.4. Zasady realizowania programu
Rozdział 3. Specyfika rozwoju psychoruchowego dzieci dwu-i trzyletnich
3.1. Rozwój emocjonalny i społeczny
3.2. Samoobsługa, higiena i bezpieczeństwo
3.3. Rozwój mowy i komunikacji
3.4. Aktywność poznawcza (z wprowadzeniem do edukacji matematycznej, przyrodniczej,
przygotowanie do nauki czytania i pisania, percepcja, uwaga, pamięć)
3.5. Sprawność ruchowa i koordynacja wzrokowo-ruchowa
3.6. Aktywność artystyczna
Rozdział 4. Treści wychowania przedszkolnego przeznaczone dla dzieci dwuletnich
w przedszkolach, żłobkach i klubach dziecięcych, a także tych pozostających pod
opieką rodziców i niań
4.1. Rozwój społeczny i emocjonalny
4.2. Samoobsługa, higiena i bezpieczeństwo
4.3. Rozwój mowy i komunikacji
4.4. Aktywność poznawcza (z wprowadzeniem do edukacji matematycznej, przyrodniczej,
przygotowanie do czytania i pisania, percepcja, uwaga, pamięć)
4.5. Sprawność ruchowa i koordynacja wzrokowo-ruchowa
4.6. Aktywność artystyczna
Rozdział 5. Propozycje zabaw i ćwiczeń wspierających rozwój psychoruchowy
dzieci dwuletnich
5.1. Rozwój społeczny i emocjonalny
5.2. Samoobsługa, higiena i bezpieczeństwo
5.3. Rozwój poznawczy (wprowadzenie do edukacji matematycznej, przyrodniczej,
przygotowanie do nauki czytania i pisania, percepcja, pamięć, uwaga)
5.4. Rozwój mowy i komunikacji
5.5. Rozwój ruchowy i koordynacja wzrokowo-ruchowa
5.5.1. Sprawność fizyczna
5.5.2. Koordynacja wzrokowo-ruchowa
5.6. Aktywność artystyczna
5.6.1. Plastyka
5.6.2. Muzyka
Rozdział 6. Zasady współpracy z rodzicami
6.1. Spotkania dla rodziców
6.2. Program adaptacyjny dla dzieci i ich rodziców
6.3. Zasady pozwalające przezwyciężyć trudności adaptacyjne w żłobkach i
przedszkolach
Rozdział 7. Diagnoza rozwoju psychoruchowego dzieci w drugim roku życia
7.1. Arkusze do diagnozy przesiewowej rozwoju psychoruchowego dzieci w drugim roku życia
7.2. Arkusze do diagnozy szczegółowej rozwoju psychoruchowego dzieci w drugim roku
życia
Bibliografia
146 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|