ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 28.90 27,46   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MIĘDZY NIEUCHRONNOŚCIĄ A MOŻLIWOŚCIĄ WYCHOWANIE W WARUNKACH ZMIANY


PRZECŁAWSKA A. WIŁKOMIRSKA A.

wydawnictwo: WYD UW , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 28.90 Twoja cena  27,46 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Między nieuchronnością a możliwością - wychowanie w warunkach zmiany


Książka jest efektem badań i refleksji pedagogów z Katedry animacji kultury i pracy socjalno-wychowawczej Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego.

Zbiór studiów poświęcony jest refleksji nad społecznymi konsekwencjami życia w warunkach ciągłej zmiany.

Autorzy próbują odpowiedzieć na pytanie, czy przewrót polityczno-społeczny w Polsce i otwarcie na dynamikę globalizacji spowodowały istotne zmiany w postawach młodych ludzi i czy istnieje potrzeba zredefiniowania zadań wychowania. Zmienność i chwilowość przestają szokować, stają się codziennością. Trauma zmiany jednak w określony sposób działa, młodzi żyją teraźniejszością, są zanurzeni w swojej własnej codzienności, wyizolowani z szerszych kontekstów nie szukają sposobów kreowania rzeczywistości, bardziej ceniąc wygodę odbiorcy niż wysiłek twórcy kultury. Uczestnictwo w kulturze analizowane jest zarówno w wymiarze partycypacji, jak i wykluczenia społecznego. W książce podjęta jest także próba rzeczowej diagnozy i oceny zmian spowodowanych dominacją mediów elektronicznych w kulturze globalnej, komunikacji, a przede wszystkim ich socjalizacyjnej, w tym edukacyjnej funkcji.

Analizowane są również efekty zmian w szkolnictwie i systemie opieki zarówno statystyczne, jak i jakościowe. Czy statystyczne wskaźniki sukcesu edukacyjnego mają przełożenie na rzeczywiste zmiany w stratyfikacji społecznej? Odnotowano również poważne problemy w wypełnianiu kluczowej funkcji, jaką jest wychowanie młodego pokolenia i przygotowywanie do funkcjonowania w rzeczywistości społecznej, także w roli obywatela.
Wszystkie wspomniane problemy omawiane są rzeczowo, bez nieuzasadnionej i niezgruntowanej empirycznie oceny, elementom diagnozy towarzyszy refleksja i raczej wskazywanie kontrowersji i stawianie pytań niż dawanie prostych odpowiedzi.


Wprowadzenie

Rozdział 1. Zmiana – trauma i szansa, próba pedagogicznej refleksji (Anna Wiłkomirska).
Rozdział 2. Życie w wielkim mieście – co się działo wtedy, kiedy nic się nie działo (Anna Przecławska)
Rozdział 3. Aktywność kulturalna w budżecie czasu młodych Polaków (Leszek Rowicki)
Rozdział 4. Zainteresowania kulturalne młodzieży w środowiskach wielkomiejskiej biedy – wstępna relacja z badań (Anna Frindt-Bajson)
Rozdział 5. Od kultury masowej do e-kultury. Nowe konteksty, wyzwania i zadania dla pedagogiki mediów (Paweł Kossowski)
Rozdział 6. Nastolatki w sieci i o sieci. Warszawscy licealiści jako użytkownicy i krytycy internetu (Hanna Tomaszewska)
Rozdział 7. Zmiany w polskim szkolnictwie – magia wielkich liczb (Anna Wiłkomirska)
Rozdział 8. Szkoła jako miejsce przygotowania młodzieży do uczestnictwa w społeczeństwie obywatelskim (Anna Zielińska
Rozdział 9. Rodzice w profilaktyce szkolnej (Ewa Kozdrowicz)
Rozdział 10. Po dziesięciu latach – zmiany w opiece nad dziećmi w Warszawie (Maria Kolankiewicz)

Na zakończenie: kilka refleksji
Bibliografia


254 strony, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022