|
AKTYWIZOWANIE INTERNACJONALIZACJI PRZEDSIĘBIORSTW
PIETRASIŃSKI P. - DOBRE PRAKTYKI RZĄDÓW wydawnictwo: PWE , rok wydania 2014, wydanie I cena netto: 62.70 Twoja cena 59,57 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Aktywizowanie internacjonalizacji przedsiębiorstw
Dobre praktyki rządów. Strategie wsparcia w Dolinie Krzemowej
W książce został przeanalizowany wpływ rządowych programów aktywizowania
internacjonalizacji rodzimych przedsiębiorstw na działania podejmowane przez te
przedsiębiorstwa.
Autor przedstawił więc: zależności między programami rządowymi a
internacjonalizacją działalności firm, rolę państwa w procesach internacjonalizacji
małych i średnich przedsiębiorstw, dobre praktyki w aktywizowaniu internacjonalizacji
europejskich małych i średnich przedsiębiorstw, rozwiązania aktywizujące ekspansję
polskich firm technologicznych w USA.
Książka jest przeznaczona dla osób zajmujących się zagadnieniami marketingu i
handlu międzynarodowego oraz tworzeniem strategii marketingowych przedsiębiorstw.
Wstęp
1. Internacjonalizacja działalności przedsiębiorstw
1.1. (R)Ewolucyjne ujęcie procesów internacjonalizacji
1.1.1. Teoretyczne podstawy modelu Uppsala
1.1.2. Krytyczne spojrzenie na model ewolucyjny
1.1.3. Urodzeni globaliści-rewolucyjny przebieg internacjonalizacji
1.1.4. Inne wybrane koncepcje internacjonalizacji
1.1.5. Ścieżki internacjonalizacji a zasoby przedsiębiorstwa
1.2. Rządowe programy aktywizowania internacjonalizacji
1.2.1. Zakres wsparcia internacjonalizacji przedsiębiorstw
1.2.2. Polityka proinnowacyjna jako pośrednia forma wspierania internacjonalizacji
1.2.3. Bezpośrednie formy aktywizowania internacjonalizacji
1.2.4. Standaryzacja i indywidualizacja rządowego wsparcia internacjonalizacji
1.3. Fazowy charakter programów wsparcia a dobre praktyki rządów
1.3.1. Ewolucyjność internacjonalizacji a fazy rządowego wsparcia
1.3.2. Oceny programów wsparcia i rekomendowane rozwiązania systemowe
1.4. Koordynacja w ramach narodowego systemu promocji gospodarczej na przykładzie USA
1.4.1. Komisja ds. Koordynacji Promocji Handlu oraz Narodowa Inicjatywa Eksportowa
1.4.2. Konsolidacja agencji rządowych odpowiedzialnych za promocję eksportu
1.5. Wpływ rządowych programów na internacjonalizację firm
1.5.1. Koncepcyjny model wpływu programów wsparcia
1.5.2. Rekomendacje i wnioski dotyczące dalszych badań
2. Rola państwa w procesach internacjonalizacji MSP - ujęcie zasobowe
2.1. Wymiary internacjonalizacji działalności MSP
2.2. Zasobowe ujęcie w procesach internacjonalizacji MSP
2.2.1. Podstawy podejścia zasobowego
2.2.2. Zasoby przedsiębiorstwa a sposoby internacjonalizacji działalności
2.2.3. Dylematy państw związane ze wspieraniem zaawansowanych form internacjonalizacji
2.3. Bariery internacjonalizacji działalności MSP
2.3.1. Wprowadzenie do problematyki aktywizowania internacjonalizacji
2.3.2. Analiza wyników badań związanych z barierami internacjonalizacji
2.4. Sposoby wspierania internacjonalizacji MSP
2.4.1. Wymiary zaangażowania państw w procesach internacjonalizacji
2.4.2. Hierarchiczny model oddziaływania programów rządowych
2.4.3. Wiedza przedsiębiorstw o oferowanych programach wsparcia
2.5. Zasobowe ujęcie programów aktywizowania internacjonalizacji MSP
2.5.1. Sposoby transferowania rządowych zasobów aktywizujących umiędzynarodowienie
firm
2.5.2. Centra Obsługi Inwestorów i Eksporterów jako przykład dobrej praktyki wsparcia
internacjonalizacji MSP o charakterze niematerialnym
3. Dobre praktyki w aktywizowaniu internacjonalizacji europejskich MSP
3.1. Wprowadzenie do problematyki internacjonalizacji europejskich MSP
3.2. Internacjonalizacja MSP jako jeden z priorytetów polityki gospodarczej Unii
Europejskiej
3.3. Cel badania i metody jego realizacji
3.4. Dobre praktyki aktywizowania internacjonalizacji w ujęciu marketingowym
3.5. Dobre praktyki w zarządzaniu systemem aktywizowania umiędzynarodowienia firm
3.6. Zintegrowane strategie aktywizowania ekspansji europejskich firm na rynku USA
3.7. Segmentacja odbiorców programów wsparcia europejskich firm na rynku USA
3.8. Ujęcie fazowe w programach aktywizowania internacjonalizacji
3.9. "Paszport do eksportu" jako przykład dobrej praktyki wsparcia, opartej na
modelu fazowym
3.10. Aktywizowanie internacjonalizacji innowacyjnych MSP
4. Rządowe organizacje pomostowe w Dolinie Krzemowej - aktywizowanie ekspansji
polskich firm technologicznych w USA
4.1. Wprowadzenie do problematyki
4.2. Rola instytucji inkubacyjno-akceleracyjnych w Dolinie Krzemowej
4.3. Organizacje pomostowe a partnerstwo z lokalnymi instytucjami otoczenia biznesu
4.4. Budowanie zewnętrznych relacji biura akceleracyjnego MG/WPHI
4.4.1. Rozwój networkingowych i kooperacyjnych relacji biura akceleracyjnego w USA
4.4.2. Rola i miejsce biura akceleracyjnego w polskim systemie promocji eksportu i
wspierania innowacyjności
4.5. Koordynacja projektów realizowanych w Dolinie Krzemowej ze środków Ministerstwa
Gospodarki
4.6. Rozwój oferty programowej biura akceleracyjnego MG/WPHI
4.6.1. Pilotażowy program akceleracyjny "10 Dni na START"
4.6.2. Program "InSight into Silicon Valley" jako element foresightu
technologicznego
4.6.3. Fazowy charakter "Polskiego Mostu Krzemowego"
4.7. Zintegrowany system badania satysfakcji klientów WPHI
4.7.1. Wprowadzenie do systemu CSM (Customer Satisfaction Measurement)
4.7.2. Wyniki badania satysfakcji klientów WPHI
4.7.3. Wnioski i rekomendacje dotyczące wprowadzonego systemu CSM
Podsumowanie
Literatura
218 stron, Format: 16.5x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|