ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 38.30 36,39   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

JAKA INFORMACJA? RZECZ O PERCEPCJI FOTOGRAFII DZIENNIKARSKIEJ


WOLNY-ZMORZYŃSKI K.

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 38.30 Twoja cena  36,39 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Jaka informacja?

Rzecz o percepcji fotografii dziennikarskiej


Książka Kazimierza Wolnego-Zmorzyńskiego jest pierwszym systematyzującym opracowaniem modelu odbioru i odbiorcy fotografii dziennikarskiej, jej autor odpowiada na pytanie, jaka informacja płynie z dziennikarskiego obrazu fotograficznego, pokazuje do czego przywiązują wagę odbiorcy, a także, czy fotoreporterzy pomagają im w rozumieniu i postrzeganiu świata.

Nie dotyczy to odczytania z fotografii dziennikarskiej kronikarskiego, chronologicznego obrazu wydarzeń, lecz tego, ile czytelnik dowiaduje się o zdarzeniu z jednej, sporadycznie obejrzanej fotografii (prasowej, fotofelietonu, zdjęcia okładowego) lub zbioru fotografii (fotoreportażu, fotokroniki), jak ją postrzega, i jak potrafi podaną informację zinterpretować, czemu ona mu służy i w jakim stopniu zastępuje mu ona informację słowną?

Mamy do czynienia z praca dojrzałą, wnoszącą wiele nowych ustaleń do dotychczasowych badań nad problemem. Jest ona poważnym osiągnięciem badawczym.

Z recenzji prof. zw dra hab. Wiktora Peplińskiego


Wstęp

Rozdział I. Rysunek pierwszą graficzną formą informacji prasowej
1. Pierwsze ilustracje prasowe i ich funkcja
2. Współczesna funkcja rysunku
3. Rysunek jak fotografia

Rozdział II. Fotografia dziennikarska i jej podgatunki
1. Konteksty genologiczne
2. Definicja i wyróżniki

Rozdział III. Istota i funkcje fotografii dziennikarskiej
1. Fotografia jako znak
2. Wokół pojęcia informacja
3. Między prawdą a fikcją
4. Między Ikoną a symbolem
5. Funkcje

Rozdział IV. Wokół teoretycznych zagadnień odbioru fotografii dziennikarskiej
1. Psychologiczne aspekty odbioru obrazu fotograficznego
2. Przegląd opinii
3. Modele odbiorcy i sposoby odbioru

Rozdział V. Percepcja fotografii dziennikarskiej. Wyniki badań
1. Fotografia prasowa
1.1 Zdjęcie portretowe
2. Fotokronika
3. Fotoreportaż
4. Fotofelieton
5. Zdjęcie okładkowe i fotomontaż
6. Fotokomiks

Zakończenie

Bibliografia

Indeks osobowy


276 stron, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022